800
۰
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان:

آمریکا از علم در جنگ‌افروزی و اختلاف در جهان استفاده می‌کند

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: باتوجه‌به خواسته‌های جهان‌خواری و جهان‌پروری که آمریکا دارد از علم در بروز جنگ و ایجاد اختلاف در جهان به کار برده است.
آمریکا از علم در جنگ‌افروزی و اختلاف در جهان استفاده می‌کند
منصور نیک پناه در گفتگو با شستون بیان کرد: در طول تاریخ شاهد سوءاستفاده از موضوع علم برای رسیدن به اهداف شخصی و دولتی بوده‌ایم که استفاده شده؛ علی‌رغم اینکه نفس علم هم از دیدگاه انسانی و قرآنی برای این است که انسان در آسایش و آرامش بیشتری زندگی کند، ولی عملکرد دولت‌ها و افرادی که دارای منافعی خاصی هستند برعکس عمل می‌کنند علم را بیشتر در راه آزار و اذیت و نابودی انسان‌ها به کار بردند.

وی افزود: در همین راستا آمریکا دولت سلطه‌طلب و استعمارگر است قاعدتاً مسیر پیشرفت سایر کشورها را قبول نمی‌کند و اگر کشوری را در مسیر پیشرفت و آزادی ببیند قطعاً با آن مقابله می‌کند و سعی می‌کند آن را از بین ببرد.

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان ادامه داد: باتوجه‌به خواسته‌های جهان‌خواری و جهان‌پروری که آمریکا دارد در نفس آمریکا و نگاه صهیونیستی علم را هم در این مسیر به کاربردی و سعی می‌کند در بروز جنگ و ایجاد اختلاف در جهان به کار ببرد که منافعش در آن است؛ لذا اگر در جنگ‌های اخیر آمار بگیریم بیشترین دخالت و جنگ‌افروزی در دنیا در سده اخیر را آمریکا ایجاد کرده است.

نیک پناه تصریح کرد: قاعدتاً علمی که برای رفاه بشر، آسایش و امنیت استفاده شود علم نافع و افضل است اگر غیر از این باشد قاعدتاً آن علم نبودنش بهتر از بودنش است‌.

وی گفت: به‌عنوان‌مثال وقتی نوبل دینامیت را اختراع کرد هدفش جنگ‌افروزی و نابودی انسان‌ها نبود؛ بلکه برای راه‌سازی، توسعه اقتصادی و امنیت پایدار ایجاد کرده بوده و قصدش این بود با این توسعه آرامش و آسایش ملت‌ها افزایش پیدا کند؛ اما در عمل مشاهده می‌کنیم که دینامیت بلای جان انسان‌ها شده که خود نوبل نیز پشیمان شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علمای واقعی از علم که چه اختراع باشد و چه انتشار آرامش، نجات انسان‌ها از مرگ و فجایع است و اگر در عمل چیزی دیگری رخ دهد جای تأسف دارد.

نیک پناه با بیان اینکه نقش علم باید برای ایجاد سلامتی، امنیت و آرامش جوامع باشد که قرآن هم بر این ماجرا تأکید دارد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، چند دوره ایران با جهش علمی مواجه شده، قبل از اسلام آثاری موجود است که نشان می‌دهد علم در ایران نسبت به جهان جایگاه ویژه‌تری داشته، بعد از اسلام در قرن سوم و چهارم مهار علم در دنیا و جهان اسلام توسط ایرانیان اتفاق افتاد، همچنین اوج دانش را در رشته‌های مختلف پیموده‌اند و همان‌طور تا زمان انقلاب اسلامی نشانه‌هایی در دوره‌های خاص، جهش‌های علمی دنیا در ایران اتفاق افتاد.

وی اذعان کرد: بعد از انقلاب باتوجه‌به شعاری که نظام داشت و امام راحل برای ما پیش‌بینی کرد و تبعه آن مقام عالی ولایت پیگیری کرد بحث رسیدن به اوج دانش و اوج افتخار در علوم یکی از اهداف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران شد؛ در المپیاد و مسابقات جهانی برگزار شده ایران همیشه جزو ۱۰ کشور برتر در بین مقام آوران و مدال‌آوران بوده که دستاوردهای علمی در حوزه پزشکی و نظامی و علوم دیگر ایران بر کسی پوشیده نیست.

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان بیان کرد: با افتخار می‌توانیم بگوییم ایران باتوجه‌به جهش‌های علمی که در آن اتفاق افتاده جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در علم است و در برخی از شاخه‌ها جزو اولین‌ها هستیم؛ مثلاً در چاپ مقالات علمی رتبه خوبی داریم.

نیک پناه اذعان کرد: پیشرفت‌های علمی ایران را می‌توانیم ناشی از اتفاقی که در انقلاب رخ داد و نگاه مستقلی که علم به داشتند رخ داد؛ از خوراک و دستاوردهای داخلی بتوانیم استفاده کنیم نه صرفاً یک مصرف‌کننده محض علمی از جهان خارج باشیم این تفاوتی است که قبل و بعد از انقلاب به علم داشته‌اند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب: 26919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *