800
۰
دستگاه خدمات‌رسانی که خود نیاز به امدادرسانی دارد!

شهرگشت در کمبود خودروی آتش‌نشانی می‌سوزد

شهروندان گُشتی نسبت به کمبود خودروی آتش‌نشانی که مشکلات فراوانی را برای این شهر به دنبال داشته گلایه دارند و خواستار رفع مشکل خودروی آتش‌نشانی در شهرداری این شهر شدند.
شهرگشت در کمبود خودروی آتش‌نشانی می‌سوزد
به گزارش پایگاه خبری شستون، آتش‌نشانی یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری محسوب می‌شود که در آتش‌سوزی‌ها و برخی از بلایای طبیعی به مردم کمک‌رسانی می‌کند.

شهرها جزء مناطق حادثه خیر به شمار می‌روند که ضرورت احداث و تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی را برای خدمت‌رسانی و امدادرسانی بهتر و مطلوب‌تر دوچندان می‌کند و باعث افزایش ایمنی منطقه خواهد شد.

کمبود امکانات و تجهیزات به‌روز جهت اطفای حریق و کمک‌رسانی به مردم آتش‌نشانی شهرگشت را با مشکل به وجود آورده که گلایه شهروندان این شهر را در پی داشته است.

رفع مشکل خودروی آتش‌نشانی خواسته شهروندان گُشتی
حسین بر یکی از شهروندان گشتی ضمن انتقاد از کمبود امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی در این شهر، بیان کرد: شهرگشت با جمعیت تقریبی ۱۲ هزار نفر با مرکز شهر سراوان ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: این شهر کوچک با مشکلات فراوانی در حوزه آتش‌نشانی از جمله معیوب‌بودن خودروی آتش‌نشانی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

این شهروند گشتی ادامه داد: ازآنجایی‌که فاصله شهرگشت با سراوان ۶۵ کیلومتر است در هنگام وقوع حوادثی مانند آتش‌سوزی تا رسیدن خودروی آتش‌نشانی و نیروهای امدادی خسارات زیادی متحمل اهالی این منطقه می‌شود.

حسین بر تصریح کرد: انتظار ما از مسئولین مربوطه این است که تدابیر لازم را برای مرتفع‌شدن مشکلات شهرگشت اتخاذ نمایند.

خودروی آتش‌نشانی شهرگشت فرسوده است
محمد رفیع نصرتی شهردار گشت به خبرنگار ما گفت: از زمانی که به‌عنوان شهردار گشت بر روی کارآمد درخواست یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی را داشته‌ام که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشت.

وی افزود: ماشین آتش‌نشانی شهرگشت سال ۸۹ به این شهر اختصاص‌یافته و تا این لحظه تا کنون هیچ‌گونه خودروی آتش‌نشانی به شهرگشت اختصاص نیافته است.

شهردار گشت ادامه داد: در حال حاضر خودروی آتش‌نشانی شهرگشت فرسوده است که هنگام انجام مأموریت مشکلات فراوانی را به دنبال دارد.

نصرتی با اشاره به انجام مکاتبات و پیگیری‌های فراوان در خصوص اختصاص یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی به شهرگشت، خاطرنشان کرد: از دفتر امور شهری، استانداری و معاونت عمرانی پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم؛ اما تا این لحظه منتج به نتیجه مطلوب نشده است.

وی تصریح کرد: در خصوص رفع مشکل خودروی آتش‌نشانی در شهرگشت حتی از تهران نیز پیگیری انجام داده‌ام اما گفته‌اند که باید در فهرست انتظار باشید.

شهردار گشت گفت: شهرگشت بین سراوان و خاش قرار دارد که فراتر از آن چیزی که تصور شود در این منطقه رخ می‌دهد از سوی دیگر قاچاق اتباع بیگانه در این منطقه به‌وفور انجام می‌شود که گاهی اوقات هنگام واژگونی خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز منجر به آتش‌سوزی می‌شود که باید خدمت‌رسانی انجام شود؛ اما باتوجه‌به کمبود خودروی آتش‌نشانی و معیوب‌بودن تنها خودروی آتش‌نشانی شهرگشت متأسفانه جان انسان‌های زیادی از دست می‌رود.

نخلستان‌های گشت در اثر کمبود امکانات از بین رفته است
نصرتی اذعان کرد: تقریباً به طور میانگین ۷۰ درصد نخلستان‌های گشت بر اثر آتش‌سوزی از بین می‌رود و در کمبود امکانات اطفای حریق می‌سوزند.

وی بیان کرد: تقریباً شهرگشت ۷۲ پارچه آبادی دارد که شهرگشت به آنها خدمات‌رسانی می‌کند.

شهردار گشت ادامه داد: یکی از معضلاتی که شهرداری گشت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد وجود مَندی (محل دپوی غیرقانونی سوخت) است که معضلات شهرداری و آتش‌نشانی را دوچندان کرده و حداقل در هفته شاهد دو مورد آتش‌سوزی در مَندی های این منطقه هستیم.

نصرتی تصریح کرد: از شهرداری‌های هم‌جوار نیز درخواست در اختیار قراردادن یک خودروی آتش‌نشانی به‌صورت موقت داشته‌ایم تا حداقل بتوانیم خودروی معیوب شهرگشت را تعمیر کنیم؛ اما همکاری لازم دراین‌خصوص نیز توسط شهرداری‌های هم‌جوار صورت نگرفت.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 27042
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *