800
۰
شمال سیستان و بلوچستان مظهر ظرفیت‌های تکرارنشدنی؛

چراغ رونق اقتصادی هیرمند با طرح‌های اشتغال‌زایی روشن شد

با فعال‌شدن طرح‌های اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت اقتصاد هیرمند روبه روشنایی و پیشرفت قرار گرفته است.
چراغ رونق اقتصادی هیرمند با طرح‌های اشتغال‌زایی روشن شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شستون به نقل از «عصرهامون»، سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران طلای گوهربار از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعدد و گوناگون در شاخه و حوزه‌های مختلف است که با توجه و شکوفایی آنها می‌توان راه اشتغال‌زایی بسیاری را محیا و هموار کرد.
 
 اشتغال خرد و کوچک تا بزرگ و صنعتی همه‌وهمه نیازمند توجه ویژه مسئولین و ایجاد فرصت مناسب با اعطا تسهیلات مناسب و مجوزهای لازم است تا علاوه بر اشتغال‌زایی سهم کوچکی در توسعه و تحول استان گام برداریم.
 
 ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیت هر منطقه در سیستان و بلوچستان می‌تواند باعث حفظ ارزش‌ها و سنت‌ها فرهنگی هم باشد و هم عامل ترویج فرهنگ غنی استان در سراسر کشور است.
 
 اشتغال‌های کوچک خانگی تا ایجاد کارگاه‌های تولیدی ظرفیت‌های متعددی هستند که سیستان و بلوچستان درون خود جا داده است که با توجه نهادها متولی رونق روزافزونی خواهند گرفت.
 
 بنیاد برکت یکی از این ارگان‌هایی است که در زمینه اشتغال‌زایی در طی چند سال اخیر همگام با مردم با پرداخت تسهیلات ویژه حضور پررنگ داشته و عاملی برای ایجاد اشتغال بوده است.
 
 شهرک ساسولی یکی از مناطق هدف اشتغال بنیاد برکت در شهرستان هیرمند است و باتوجه‌به خشکسالی چندساله سیستان و تلاش برای ایجاد اشتغال طرح‌ها با هزینه اندک از اهداف بنیاد با پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی برای کسب‌وکارهای کوچک و خانگی از جمله راه‌اندازی دامداری و گلخانه است.
 

  یکی از شهروندان هیرمندی گفت: باوجود خشک‌سالی و کم‌آبی در این شهرستان ایجاد این طرح‌ها باعث اشتغال‌زایی و ماندگاری مردم در روستا می‌شود و با وامی که از بنیاد برکت گرفته‌ام یک گلخانه خانگی راه‌اندازی کرده‌ام.
 
۰ طرح با مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد ریال در روستا اجرا شد

 مریم ساجدی، تسهیلگر بنیاد برکت هیرمند گفت: بنیاد برکت از سال ۹۷ به این منطقه باتوجه‌به شرایط مختلف ورود و اقدام به فعالیت کرده است که برنامه‌های اشتغال محور در این منطقه روبه‌رشد بوده است.
 
 وی افزود: تعداد ۱۰ طرح با مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد ریال در روستا اجرا شده که شامل مجموعه‌ای از طرح‌های زنجیره سبز و ابی ازجمله شیلات و گلخانه - دامداری و مزرعه یونجه است که باعث اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.
 
۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در هیرمند اجرایی خواهد شد

 علی انوری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنیاد برکت و شبکه تسهیلگری بنیاد علاوه بر مناطق روستایی به شهرها و حاشیه شهرها هم ورود کرده و اشتغال‌زایی را در این بخش انجام داده است.
 
 وی ادامه داد: در سال گذشته در پنج شهر شمال سیستان و بلوچستان نزدیک به ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجرا شده است و همچنین باتوجه‌به خشکسالی این منطقه مشاغلی سازگار با آن‌ها در نظر گرفته شده است.
 
 مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در شمال استان گفت: تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی شهرستان هیرمند در واقع ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۲ بود که تاکنون ۱۲۵ طرح اجراشده است.
 

اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت، اشتغال و اقتصاد هیرمند را به همراه دارد

 محمدعلی پیری، فرماندار اسبق هیرمند نیز در این خصوص بیان کرده بود: بنیاد برکت به‌عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعهٔ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با تعامل و هماهنگی با دفتر جذب سرمایه و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان، توانست سال ۹۷ این تعداد طرح اشتغال‌زایی را در شهرستان هیرمند اجرا کند.
 
 وی گفته بود: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در اختیار مردم قرار گرفته است که با همین رویکرد، شهرستان هیرمند توانست رتبهٔ اول استان را در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت کسب کند.
 
پیری افزوده بود: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت، اشتغال و اقتصاد شهرستان هیرمند به آب که همیشه بیم کمبود آن و خشک‌سالی می‌رود، وابسته نباشد.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgx39qwak93q4.rpra.html
 
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 27067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *