800
۰
در دیدار مرزبانان ایران و پاکستان مطرح شد؛

توسعه و گسترش روابط تجاری افزایش صادرات را به دنبال دارد

فرماندار سراوان گفت: توسعه و گسترش روابط تجاری با وجود بازارچه مرزی کوهک و ارتباط گمرکات دو کشور که نقش به سزایی در نیازسنجی واقعی صادرات و واردات داشته در پی آن به حجم‌افزایش صادرات منجر می‌شود.
توسعه و گسترش روابط تجاری افزایش صادرات را به دنبال دارد
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ سعید تجلیلی با ابراز خرسندی از حضور مرزبانان و مقاماتی از کشور پاکستان در نشست مشترک با مرزبانان و مقامات جمهوری اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی بازارچه مرزی کوهک، بیان کرد: این مهم را نشان ارتقای اقتصادی، رفاه مرزنشینان، تقویت همکاری تجاری و نشانه پایداری امنیت کشورمان می‌دانیم.

وی باتوجه‌به اهمیت تأمین امنیت مناطق مرزی دو کشور بر عزم دولت پاکستان برای ریشه‌کنی، ناامنی در این منطقه تأکید کرد و ادامه داد: توسعه و گسترش روابط تجاری با وجود بازارچه مرزی کوهک (قدیمی‌ترین بازارچه استان) و ارتباط گمرکات دو کشور که نقش به سزایی در نیازسنجی واقعی صادرات و واردات داشته درپی آن به حجم‌افزایش صادرات منجر می‌شود.

فرماندار سراوان ادامه داد: ثبات در قوانین و مقررات اقتصادی دو کشور تقویت همکاری بیش از بیش در موضوعات افزایش ناگهانی عوارض گمرکی برخی از کالاها علاوه بر خسارت، به اقتصاد سبب واردشدن شوک به تجار شده و تعطیلی و رکود در دادوستد مرزی را در برخواهد داشت.

تجلیلی با بیان اینکه فراهم نمودن زمینه راه‌اندازی پایانه بار و مسافر دراسرع‌وقت همانند بازارچه‌های ریمدان و میرجاوه مطالبه به حق مردم است و تأکید کرد: افتتاح هر چه زودتر بازارچه خرده‌فروشی در اشتغال، اقتصاد، امنیت محلی ساکنین منطقه بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در تقویت تجارت مرز، توسعه، اشتغال و رفع بیکاری مهم است داشتن محور مواصلاتی مناسب که متأسفانه در آن‌سو مرز محور چیدگی به شهر پنج گور کماکان خاکی بوده که از مشکلات عدیده ارتباطی و جاده‌ای رنج می‌برد.

این نشست فی‌مابین مرزبانان کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به میزبانی سردار ظریفی فرمانده قرارگاه شهید سجاد نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی باهدف بررسی توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف تجاری، ارتقای اقتصادی همکاری امنیتی با حضور سعید جلیلی فرماندار سراوان، ژنرال سیف، جناب ممتاز فرماندار پنج گور، سرهنگ فراهی فرمانده هنگ مرزی رؤسای و مدیران گمرک، بازارچه‌های دو کشور و سایر همراهان در نقطه صفر مرزی در محل بازارچه مرزی کوهک برگزار شد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 27097
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *