800
۰
حق رأی بیشترین سهم زنان از سیاست؛

مشارکت در انتخابات از اقدامات تاثیرگذار بانوان در جامعه است

بانوان و مادران در کانون خانواده با روشنگری و تبیین مسئله انتخابات می‌توانند اهمیت این موضوع را به فرزندانشان بیاموزند و سرنوشت جامعه را خود رقم بزنند.
مشارکت در انتخابات از اقدامات تاثیرگذار بانوان در جامعه است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شستون به نقل از «عصرهامون»، حضرت فاطمه (س) بانوی دوعالم در مقام مادری فرزندانی را در همان مدت کوتاه عمرش پرورش دادند که تداوم اسلام راستین در گرو عملکرد شجاعانه‌شان بود و از دامنش معصومین به معراج رسیدند؛ به گفته امام خمینی (ره) از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

در اینجا به نقش فوق‌العاده زنان و مادران جامعه پی می‌بریم که اگر مادران بخواهند می‌توانند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهند بانوان مدیریت خانواده را بر عهده دارند با رفتار، اخلاق، گفتار و منش خود می‌تواند اعضای خانواده را به سمتی که بخواهند ببرند.

برای داشتن جامعه ایده‌آل باید بانوان و مادران آن کشور را با خود همراه کنیم، مربی همه فرزندان قبل از ورود به مدرسه و محیط جامعه مادر است و در یک خانواده نکات اخلاقی و اجتماعی ابتدا توسط مادر به اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان منتقل می‌شود.

پس یک مادر روشنفکر و آگاه به مسائل جامعه مانند: مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی می‌تواند هنرمندانه فرزندانش را آگاه کند تا در خصوص مشارکت‌های مردمی و در زمینه انتخابات انتخاب درستی را داشته باشد.

روشنگری و تبیین اعضای خانواده بر عهده مادران است
فاطمه نجاری، کارشناس حوزه علمیه با اشاره به بیانات رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را یک عمل صالح می‌داند که این عمل صالح باید به شوق و به وقتش انجام شود.

وی افزود: بانوان جامعه ما هم باتوجه‌به اینکه نقش بسیار مهمی در خانواده دارند در انتخابات هم نقش پررنگی را می‌توانند ایفا کند.

کارشناس حوزه علمیه تصریح کرد: مادران و زنان سرزمین ما نقش محوری دارند که می‌تواند با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شاخص‌های یک نماینده اصلح که شامل: امانت‌داری، پاک‌دامنی، دوری از فساد، کارآمد بودن نماینده، دانستن نیازهای جامعه و مردم، عادل بودن، شجاع بودن، بصیرت داشتن است توسط زنان و مادران برای اعضای خانواده تبیین شود.

وی ادامه داد: در اینجا یک مثالی می‌زنیم یک دانش‌آموزی که کلاس دوازدهم است و در آستانه ورود به دانشگاه امتحان کنکور دارد بخواهد تعیین رشته برای آینده خود انجام دهد بدون هیچ تحقیق و بدون اینکه بخواهد جوانب را بسنجد یک‌رشته را انتخاب کند خوب مسلماً این انتخاب نادرست است و در زندگی آینده‌اش تأثیر منفی دارد.

نجاری اظهار کرد: ولی اگر همین دانش‌آموز با تحقیق و مشورت و با مشاوره گرفتن از افراد باتجربه یک‌رشته خوبی را انتخاب کند مطمئناً آینده درخشان‌تری برای خود و جامعه می‌تواند رقم بزند.

وی با بیان وظیفه مادر در خانواده خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی تبیین و روشنگری برای اعضای خانواده بر عهده مادران است و مادر باید دغدغه و اهمیت شرکت در انتخابات را برای فرزندان خود ایجاد کند؛ باید ما دلسوز شهر و کشور خود باشیم و به فرزندان خود یاد بدهیم که نمایندگان صدای مردم هستند و خواسته‌ها و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند تا تصمیم‌گیری برای حل این مشکلات در شهر و کشورمان بهتر انجام گیرد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 27210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *