800
۰
در راستای حفظ سلامت شهروندان سراوانی انجام شد؛

صدور ۵۸۴ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان

در راستای حفظ سلامت شهروندان ۵۸۴ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد.
صدور ۵۸۴ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ رهاسازی فاضلاب در کوچه و معابر سطح شهر سراوان این روزها زیاد مشهود است و همین امر موجب شده تا علاوه بر نازیبا شدن سیمای شهر و ایجاد بوی نامطبوع مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

رهاسازی و دفع غیربهداشتی فاضلاب‌های خانگی به‌نوعی تهدید علیه سلامت شهروندان محسوب می‌شود که می‌طلبد بافرهنگ سازی متناسب مقابل آن را گرفت.

جمع‌شدن فاضلاب و گنداب در کوچه و معابر باعث تجمع انواع میکرب‌ها و حیوانات موذی می‌شود که صورت مستقیم و یا غیرمستقیم سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد؛ اما اگر سطح فرهنگ سلامت مردم توسط متولیان امر بالا رود خودبه‌خود مقابل این اقدام گرفته خواهد شد.

باتوجه‌به گرم‌شدن هوا در این منطقه دفع غیربهداشتی پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی علاوه بر اینکه بوی نامطبوع ایجاد می‌کند سلامت عمومی شهروندان را نیز با خطر مواجه می‌کند.

نبود فاضلاب یکپارچه شهری بزرگ‌ترین معضل سراوان
در همین راستا مصطفی خدا رحمی شهردار سراوان در جلسه‌ای که اوایل بهمن‌ماه با جوانان شهرستان داشت بیان کرد: در خصوص فاضلاب‌های شهر؛ بزرگ‌ترین مشکل سراوان این است که اگو (فاضلاب یکپارچه شهری) ندارد و عدم رعایت عمومی مردم نیز بر مشکلات افزوده است، مردم باید خودشان رعایت کنند و فاضلاب را رها نکنند اتفاقاً ما مدعی و شاکی هستیم که چرا آب می‌ریزند و آسفالت را خراب می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین معضل مسکن مهر فاضلاب است که مردم رعایت نمی‌کنند و باید مسئولان بهداشت و آب قوانین بازدارنده‌ای را اجرایی کنند.

تشکیل ۱۷۴ پرونده و معرفی به مراجع قضایی
علی‌اصغر عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: در راستای اجرای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و پیگیری و اجرای طرح تشدید و کنترل فاضلاب‌های خانگی توسط بازرسین بهداشت محیط از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه تعداد ۵۸۴ اخطاریه بهداشتی جهت خاطیان دفع غیربهداشتی صادر که بر همین اساس جهت ۱۷۴ مورد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌هایی شهری از هدایت آب و فاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری نمایند.

انتهای خبر/

 
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 27301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *