800
۰
دود بی‌تدبیری مسئولان در چشم آیندگان؛

دپو و آتش زدن زباله در قلعه تاریخی دزک فاجعه به بار آورد

افرادی اقدام به آتش‌زدن نخاله‌ها و زباله‌های محوطه قلعه دزک کرده بودند که با آمدن آتش‌نشانی، آتش این قلعه مهار شد.
دپو و آتش زدن زباله در قلعه تاریخی دزک فاجعه به بار آورد
حمزه ندرت‌زهی در گفتگو با شستون بیان کرد: چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد مبنی بر اینکه در حریم محوطه تاریخی قلعه دزک زباله‌ها دپو شده که در این راستا جلسه‌ای با بخشدار و دهیار روستای دزک گرفتیم و امروز پاکسازی این محوطه را با همکاری اعضای ستاد خدمات سفر، شهردار شهر محمدی، هلال احمر، محیط زیست و فعالین حوزه میراث فرهنگی انجام دادیم.

وی افزود: خواهشی که از مردم فرهنگی روستای دزک داریم این است که زباله‌های خود را در محوطه‌های تاریخی رها نسازند، چرا که قلعه تاریخی و محوطه‌های تاریخی هویت فرهنگی منطقه است، وقتی هویت مردم یک منطقه از بین برود هیچ چیزی برای ساکنین آن منطقه باقی نمی‌ماند.
 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان اضافه کرد: امروز قبل از اینکه ما در این مکان مستقر شویم افرادی اقدام به آتش زدن نخاله‌ها و زباله‌های محوطه قلعه دزک کرده بودند که با آمدن آتش نشانی، آتش این قلعه مهار شد و پاکسازی با دستگاه مینی لودر شهرداری محمدی در حال انجام است.

ندرت زهی تصریح کرد: طی بازدیدی که مدیر کل میراث فرهنگی استان از این قلعه داشت مواردی جهت مرمت و حصارکشی این قلعه مطرح و قول‌هایی داده شد که امیدواریم که هرچه سریع‌تر اعتباری برای این بناها اختصاص داده شود تا این اثر به بهره‌برداری کامل برسد و به بخش خصوصی واگذار شود.
 

لازم به ذکر است قلعه بلقیس یا دزک که در روستای دزک و بخش مرکزی سراوان قرار دارد در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۰۹۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده؛ که چهارشنبه هشتم فروردین ماه فیلمی با عنوان «قلعه دزک یا محل دپوی زباله» در این پایگاه خبری منتشر شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcae0n6049nio1.k5k4.html
 
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۹
کد مطلب: 27418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *