800
۰
جانشین سپاه سیب و سوران:

حجاب زنان و دختران بلوچ برگرفته از الگوی اسلامی است

جانشین سپاه سیب و سوران گفت: حجاب زنان و دختران بلوچ برگرفته از الگوی اسلامی است و با فرهنگ‌سازی درست و با معرفی پوشش مناسب زنان بلوچ با استفاده از رسانه جمعی می‌توان در راستای صیانت از حجاب شاهد برنامه‌های خوبی در سطح کشور بود.
حجاب زنان و دختران بلوچ برگرفته از الگوی اسلامی است
 مسعود گسترش در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش عفاف و حجاب کارکنان دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه کارکنان آموزش‌وپرورش برای توسعه حداکثری فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین آسیب‌شناسی موضوع حجاب در مدارس دخترانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی ادامه داد: نظر به اهمیت رعایت هنجارهای اجتماعی در حفظ سلامت جامعه و لزوم حفظ کرامت منزلت و امنیت اخلاقی افراد به‌ویژه بانوان و جایگاه رفیع و والای زن در نظام اسلامی و نقش بنیادین وی در تحکیم خانواده و رشد جوامع و باتوجه‌به آسیب‌هایی که نادیده‌گرفتن این هنجارها به جامعه وارد می‌نماید صیانت از حجاب اسلامی به‌عنوان یک وظیفه اساسی برای عموم مردم جامعه الزامی است.

 جانشین سپاه سیب و سوران افزود: بر اساس آنچه که امروزه در میان مسلمانان به کار می‌رود، هدف از حجاب، پوشش اسلامی است، و هدف از پوشش اسلامی زن، به‌عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام، این است که زنان و دختران، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد که در آیات مختلفی از قرآن مانند آیه ۵۹ سوره احزاب که خداوند متعال خطاب به پیامبر اسلام می‌فرماید: ای پیغمبر! به همسران و دخترانت و بانوان مؤمن بگو با روپوش‌ها و روسری‌ها و چادرها خود را بپوشانند. زیرا این کار موجب می‌شود که بهتر به عفت شناخته شوند، و مورد آزار و تعرض هوسرانان قرار نگیرند؛ به این معنا تأکید شده است.

گسترش اضافه کرد: حجاب فقط یک دستور و تکلیف نیست؛ حجاب مسئله‌ای اجتماعی بزرگی از جهات مختلفی است که نیاز به توجه ویژه همه اقشار در همه سطوح جامعه دارد.

وی باتوجه‌به اینکه حجاب زنان و دختران بلوچ می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسبی برای عفاف و حجاب باشد، عنوان کرد: بافرهنگ سازی درست و با معرفی پوشش مناسب زنان بلوچ با استفاده از رسانه جمعی می‌توان در راستای صیانت از حجاب شاهد برنامه‌های خوبی در سطح کشور بود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchw6nz-23n-vd.tft2.html
 
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 27475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *