800
۰
در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سراوان مطرح شد؛

اختصاص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر کتابخانه‌های عمومی سراوان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از تخصیص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد.
اختصاص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر کتابخانه‌های عمومی سراوان
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سراوان به ریاست فرماندار سراوان و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت سراوان، شهردار و دیگر اعضا در سالن اجتماعات شهید سجاد فرمانداری سراوان برگزار شد.

سعید تجلیلی فرماندار شهرستان سراوان در این جلسه با بیان اینکه کتاب غذای روح بشر است اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: مطالعه کتاب بر هر فردی که بخواهد در راه پیشرفت جامعه گام بردارد ضروری است.

وی الزام به مطالعه را یکی از راه‌های افزایش سرانه مطالعه در جامعه دانست و افزود: اگر افراد خود را ملزم کنند در طول روز چنددقیقه‌ای را به مطالعه بپردازند این امر باعث ایجاد عادت و رغبت به مطالعه در فرد می‌شود.

فرماندار سراوان از مدیران و مسئولین نیز خواست تا کتب و منابع بلااستفاده موجود در اتاق‌ها و سازمان خود را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا کنند تا مورداستفاده عموم مردم قرار گیرید و در ادامه با اشاره به کمبود فضای کتابخانه‌ای در شهرستان، خواستار راه‌اندازی کتابخانه سیار با همکاری شهرداری شد.

تجلیلی با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه سیار می‌تواند منابع موردنیاز مخاطبین را در روستاها و مناطق دورافتاده شهر برآورده کند، خواستار واگذاری ساختمان‌های بلااستفاده ادارات سطح شهرستان برای ایجاد کتابخانه عمومی شد.

تجلیلی با اشاره به تمدید مهلت شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی رضوی از عموم مردم شهرستان دعوت کرد تا دراین رویداد فرهنگی شرکت کنند.

حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نیز در این جلسه با اشاره به پایین‌بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: یکی از دلایل پایین‌بودن سطح مطالعه در کشور پایین‌بودن مطالعه در خانواده است و وقتی پدر و مادر اهل مطالعه باشند فرزندان نیز به کتاب‌خوانی علاقه‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به کمبود زیر بنای کتابخانه‌های عمومی و لزوم تأسیس کتابخانه در شهرستان، بیان کرد: طبق قانون اجازه احداث پروژه جدید را نداریم و باید از ظرفیت خیرین در این زمینه استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از محل اعتبارات استانی مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال برای تجهیز و تعمیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان تخصیص در نظر گرفته شده و ۴ میلیارد ریال نیز برای تأمین منابع و خرید از آثار نویسندگان بومی اختصاص‌یافته که منابع موردنظر خریداری و به‌زودی برای کتابخانه‌های عمومی سراسر استان ارسال خواهد شد.

 زارعی در پایان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارتی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: توسعه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی از مهم‌ترین رویکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که در همین زمینه نیز در سه کتابخانه در سطح استان کارگاه‌های آموزشی برگزار گردید و بیش از ۲۰۰ نفر در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را دیدند.

در خاتمه از کتاب آنچه یک بخشدار باید بداند به نویسندگی رضامحمدی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری رونمایی شد.


انتهای خبر/
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 26697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *