800
۰
امام‌جمعه سراوان:

سلطه بر عالم هدف دشمن از ایجاد افتراق میان امت‌های مسلمان

امام‌جمعه سراوان گفت:دشمن برنامه ریزی کرده تا با درگیری بین امت اسلامی بتواند به اهداف شوم خود که همان سلطه بر کل عالم است دست یابد.
سلطه بر عالم هدف دشمن از ایجاد افتراق میان امت‌های مسلمان
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری بیان کرد: دوازدهم ربیع‌الاول به نقل از برادران اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به نقل شیعه ولادت نبی‌گرامی‌اسلام است که هفته وحدت (وحدت بین امت اسلامی) نامگذاری شده است.

وی افزود: هفته وحدت به این معنا نیست که این هفته باید وحدت داشته باشیم بلکه این هفته باید یادآوری باشد برای همه امت اسلام که در باب وحدت و برادری بین امت اسلام توجه داشته‌باشند.

امام‌جمعه سراوان با بیان اینکه در سیره نبی‌مکرم‌اسلام (ص) وحدت بین امت را مشاهده می کنیم، ادامه‌داد: وحدت امر الهی و سیره نبوی است، افتراق و فاصله گرفتن مسلمانان از یکدیگر امروز یکی از مباحثی که دشمنان ما با قدرت با شدت و با ظرافت و حیله و مکر پیگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری اضافه کرد: دشمن برنامه ریزی کرده تا با درگیری بین امت اسلامی بتواند به اهداف شوم خود که همان سلطه بر کل عالم است دست یابد و از دیرباز به جهت غفلت مسلمانان توانسته به بسیاری از این مباحث دست‌یابد لذا امروز باید بسیار هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد صاحب تریبون نماز جمعه با نگاه اخلاص موضوع حفظ وحدت را پیگیری و در جهت تقویت و ترویج آن سخن بگویند چرا که وحدت عزت،قدرت، امنیت، رفاه و آسایش را به دنبال دارد.

امام‌جمعه سراوان با بیان اینکه خدای متعال نبی گرامی اسلام را به عنوان الگو قرار داده و پیامبر (ص) یکی از نعمت‌های بی‌بدیل خدا برای مسلمانان است، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در برخورد با دوستان، صبر و شکیبایی، برخورد با دشمنان و همه امورات زندگی سرآمد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری با اشاره به سالروز مهاجرت امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) برای اسلام مهاجرت کرد، زندان رفت، سختی‌ها و گرفتاری‌ها، رنج‌های دوری از وطن و خانواده را برای اسلام به جان خرید.

وی بیان کرد: امروز در غرب خبری از دین، معنویت و خانواده نیست، بشر را به سمت بن بست و فحشا و لاابالیگری کشانده‌اند اما انقلاب اسلامی دین و خدا را محور قرار داد و همه ذهن‌ها را به سمت خدا متوجه کرد.

امام‌جمعه سراوان با اشاره به هفته نیروی انتظامی از تمام افرادی که در این سازمان مجاهدت و تلاش می کنند قدردانی کرد و ادامه داد: امروز امنیتی که در جامعه حاکم است بخش عمده آن را مرهون زحمات و جانفشانی‌های این عزیزان هستیم.

وی ضمن گلایه از وضعیت نامناسب و غیر استاندارد جاده سراوان_خاض و با اشاره به درخواست‌های مکرر از استاندار و متولیان امر برای رفع این مشکل، گفت: در بسیاری از نقاط استان شاهد تغییرات اساسی در جاده‌ها هستیم، اگر دوبانده شدن محور سراوان_خاش وقت‌گیر است اما می‌طلبد مشکل جاده فعلی رفع شود چرا که تردد برای مردم با مشکل مواجه شده است.

انتهای خبر/
جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 26769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *