800
۰
امام‌جمعه سراوان مطرح کرد:

بصیرت از ویژگی‌های انسان منتظر/دفاع مقدس آینه تمام عیار برای الگو گرفتن به سمت خداست

امام جمعه سراوان گفت: دفاع مقدس یک آینه تمام عیار برای الگو گرفتن به سمت خداست، مبادا این تاریخ پر ارزش را فراموش کنیم اگر دفاع مقدس و ارزش‌ها و مجاهدت شهدا را نادیده گرفتیم و غافل شدیم قطعا دچار مشکل می‌شویم.
بصیرت از ویژگی‌های انسان منتظر/دفاع مقدس آینه تمام عیار برای الگو گرفتن به سمت خداست
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری بیان‌کرد: شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت و آغاز امامت پر برکت منجی عالم بشریت امام مهدی(عج) را به همه پیروان تبریک عرض می کنیم، امیدواریم قدر دان مجاهدت امام حسن عسکری(ع) که مظلومانه به شهادت رسید باشیم، امام حسن عسکری (ع)در سامرا از طرف خلفای ظالم عباسی در حصر بود،۶ سال امامت کردند و در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه روایات متعددی در باب نجات عالم از انحراف با پرچم داری منجی عالم بشریت وجود دارد که دست پلید مستکبران عالم کوتاه خواهد شد، افزود: امام مهدی (عج) امید همه مستضعفان عالم است، انسان منتظر از جباران عالم نمی‌هراسد و فرهنگ مهدویت را در جامعه ترویج می‌دهد، بن‌بست ها را می‌شکند و به جلو حرکت می‌کند.

امام‌جمعه سراوان گفت: یک منتظر باید بصیرت کافی داشته باشد، حقیقت را بشناسد، امامت و ولایت و جایگاه ولی خدا را درک کند. در روزگار غبار آلود امروز که همه مستکبران عالم فضای گرد و غبار را در همه ذهن‌ها ترویج می‌کنند باید انسان منتظر مسیرش را بداند و در آن مسیر حرکت کند چرا که دشمن با ظرافت‌های خاصی خدعه می‌کند تا ذهن‌ها را منحرف کند پس یکی از ویژگی‌های انسان بصیر شناخت مسیر حق است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری ادامه‌داد: بصیر، بصیرت و صبر از ویژگی های انسان های منتظر است، با صبر انسان مقابل سختی ها، شیاطین، هوا و هوس ها، دروغ ها می‌تواند بایستد و موفق شود.

وی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس تجلی صحنه‌های خوب عالم است، دفاع مقدس آینه‌ای برای بروز و ظهور ارزش‌ها بود، در هشت سال جنگ تحمیلی شجاعت، بصیرت، گذشت، عشق به خدا، عبادت، مقابله با مستکبران عالم، گذشتن از مادیات، وحدت، پیروی از ولایت و ذوب در ولی را مشاهده می‌کنیم.

امام‌جمعه سراوان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک آینه تمام عیار برای الگو گرفتن به سمت خداست، مبادا این تاریخ پر ارزش را فراموش کنیم اگر دفاع مقدس و ارزش‌ها و مجاهدت شهدا را نادیده گرفتیم و غافل شدیم قطعا دچار مشکل می‌شویم.

وی ادامه‌داد: برای تبیین دفاع مقدس باید وقت گذاشت، این هفته مقدس است به این جهت که یادآور بسیاری از رشادت هاست، باید بدانیم از انقلاب و جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی دفاع کردیم.

امام جمعه سراوان اذعان کرد: دوازدهم ربیع الاول به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول ولادت نبی مکرم اسلام (ص) است که هفته وحدت نامگذاری شده است. هفته وحدت یکی از خیرات و برکات انقلاب اسلامی است، هم خداوند متعال و هم نبی مکرم اسلام به حفظ وحدت سفارش کرده است، مشترکات فراوانی داریم و امروز انقلاب اسلامی پرچم دار و علمدار وحدت است امید می رود برنامه های متنوعی جهت تقویت وحدت امت اسلامی در شهرستان برگزار شود.

انتهای خبر/
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 26749
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *