800
۰
جانباز هشت سال دفاع مقدس سراوانی:

به عشق رهبری و دفاع از وطن به جبهه رفتم/دفاع از خاک کشور از وظایف اصلی تمام افراد جامعه است

جمعه حسین برجا نبازهشت سال دفاع مقدس ، پاسداری از خاک وطن را وظیفه اصلی تمام افراد جامعه عنوان کرد.
جانباز
جانباز
به گزارش شستون ،جمعه حسین بر یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی از شهرستان سراوان بوده است که در سال ۱۳۶۶ بعد از آخرین عملیات مرساد با تکی که عراقی ها زده بودن جانباز شده است. در این عملیات شش گلوله به ران پا و یک ترکش به دست و سر" جمعه حسین بر" اصابت می کند.
جمعه حسین بر جانباز جنگ تحمیلی در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه خانواده اش برای رفتن به جبهه و پاسداری از مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مخالفتی نداشته اند گفت: هفده ساله بودم که به  ژاندارمری مراجعه کردم و  جهت اعزام به جبهه اسم نوشتم که استوار چمنی مانع از رفتنم به جبهه شد.
وی افزود : با اصرار فراوانی که به اقای فرجیان رئیس ژاندارمری آن زمان کردم ،سرانجام ایشان موافقت کرد وموفق  به اخذ دفترچه اعزام به خدمت شدم که آموزشی را در صفر هشت خاش گذارندم وبعد  از آموزشی مستقیم به جبهه منتقل شدم.
جمعه حسین بر در ادامه  بعد از  اصابت گلوله و ترکش ها بر بدنش چنین می گوید:در حالی که تمام بدنم غرق خون بود به دست عراقی ها اسیر شدم و مرا به هیچ یک از بیمارستان های ایران جهت مداوا منتقل نکردند.
وی هشت سال دفاع مقدس را مقاومت ،ایثار و رشادت ملت ایران در مقابل کل جهان عنوان کرد و  اظهار داشت:  به عشق دفاع از ملت و خاک خودم به جبهه رفتم و دفاع از خاک کشور وظیفه اصلی تمام افراد جامعه است.
این رزمنده با بیان اینکه در زمان جنگ اگر عراق موشکی می زد ، اصفهان آخرین شهری بود که به او آسیب می رسید  تصریح کرد:سیستان و بلوچستان از اصابت موشک های عراقی در امان بود اما هم وطنان سیستانی و بلوچستانی  پاسداری از این ملت و خاک را وظیفه خود دانسته و به عشق رهبری و وطن عازم جبهه می شدند.
جمعه حسین بر با توجه به  شکارچی تانک یا آرپی جی زن بودن خود در هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد:  از نیرو های جلو رو و جلو دار بودم و  بیشتر عملیات هایی که انجام داده ام عملیات تک مجاهدین بوده است و در نقاط مختلف ایران و عراق عملیات انجام داده ام.
وی خاطره ی  فراموش نشدنی اش از جنگ را چنین بیان  می کند: در یکی از  عملیات ها،رزمندگان  تکی از عراقی ها رو زده بودند و ما حفره روباه می کندیم و دوستی داشتم به نام ابوالفضل که بچه تالش بود، در حال حفره کندن بودیم که بر اثر اصابت ترکش ازکمر  نصف شد و پاهاش نزدیک به ده متر بدون سر راه میرفتن و این یکی از بدترین خاطرات جنگی من بود که هرگز این صحنه را از یاد نخواهم برد.
این رزمنده با توجه به حضور هفده ماه اش در جبهه اباذر هاشمی، غلامرضا نجفی،عباس علی خمر ، شهید محمد اربابی، اقای بهشتی ، سروان پیروی  و شهیدابراهیم قلنتری را از دوستان و هم رزمان خود در هشت سال دفاع مقدس نام برد.
جمعه حسین بر از خداوند منان خواست تا به عزت خون شهدا و جانبازان و به حرمت قرآن مملک را شر دشمنان محفوظ  نگاه دارد و جوانان را سرافراز ، پابند دین ، مذهب و خاک وطن کند.
وی در پایان  با اشاره به اینکه مسئول معتمدین ایثارگران و مشاور فرماندار در امور ایثارگران است از مسئولین خواست تا در حق خانواده شهیدان و جانبازان کوتاهی نکنند و همیشه از خانواده شهدا و جانبازان پاسداری شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 1116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *