800
۰
گزارش شستون از مشکلات مخترعان در سراوان؛

مخترع سراوانی چشم انتظار حمایت مسئولین/ دهواری: در صدد اختراع دستگاه دفع سنگ کلیه هستم

جوان مبتکر و خلاق سراوانی که اختراعات و ابتکارات زیادی در زمینه الکترونیک انجام دارد، چشم انتظار حمایت مسئولین است.
دهواری
دهواری
به گزارش شستون؛ غلام رسول دهواری یک جوانان مبتکر و خلاق سراوانی است که در شهر محمدی از توابع این شهرستان به دنیا آمده و با ذوق، شور و علاقه  در کنار هوش و‌ذکاوت بالای خود اختراعاتی را انجام داده است. وی در سال ۱۳۸۲ دستگاه کلید هوشمند تلفنی جهت جلوگیری از اشغال خط تلفن و در سال ۱۳۸۵ آداپتور ۲ ولتاژه را به ثبت رساند و نیز دربازکن موبایلی، طراحی روشن و خاموش شدن لامپ با بلوتوث، دستگاه هشدار فاز برای کولر آبی و آب گرمکن، دستگاه ضبط مکالمات تلفنی بر روی DVR، دستگاه هشدار دهنده سرقت باتری های ماشین، طراحی کلید تمام لمس و طراحی دزد گیر سیار سیم کارتی که جدیدترین و کوچکترین دستگاه دزدگیر تولید شده است، از جمله ابتکارات و اختراعات این جوان می باشد. دهواری در گفت و گو با شستون در خصوص دستگاه هشدار دهنده تلفن اذعان داشت: هنگامی که یک فرد بخواهد از خط تلفن سوء استفاده یا استراق سمع کند، این دستگاه با آژیر به صاحب اصلی تلفن هشدار می دهد. وی هم چنین در خصوص آداپتور ۲ ولتاژه گفت: یک مدار الکتریکی پیشرفته است که دو ولتاژAC و DC را هم زمان شناسایی می کند.
مخترع سراوانی در ادامه افزود: دستگاه آداپتور۲ ولتاژه را می توان بدون کلید با برق مصرفی منازل و برق خودروها استفاده کرد.
دهواری با اشاره به اینکه سه اختراع به ثبت رسانده است، خاطر نشان کرد: درصدد اختراع موتور خورشیدی به دلیل بالا رفتن نرخ بنزین و دستگاه دفع سنگ کلیه است.
وی با بیان اینکه صاحب یک کارگاه تولیدی مدارهای الکترونیکی است، تصریح کرد: از مسئولین انتظار دارد تا برای گسترش خط تولید اختراعاتش و فراهم ساختن زمینه اشتغال برای جوانان با دادن تسهیلات او را در این زمینه حمایت کنند. انتهای پیام/1319
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 2168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *