800
۰
یادداشت دانشجویی/

تحلیل روان شـناختی از تــوهـم برجـام!

توهم حالتی از تغییر هشیاری است که در آن فرد موضوعاتی را احساس و ادراک می‌کند که واقعیت خارجی ندارند ولی فرد مبتلا به توهم آنها را واقعی می‌پندارد و بر واقعی بودن آنها اصرار دارد.
دانشجو
دانشجو
به گزارش شستون به نقل از ابصارخبر، پرویز پرزور مدرس دانشگاه و عضور شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در تازه ترین یادداشت خود به تبیین توهم برجام پرداخت و نوشت:توهمات سیاسی و عملکردی ممکن است در همه ی دولت ها مشاهده شود، لکن توهم برجام و خیال بافی های باطل از پسابرجام آنگونه در اظهارات برخی مسئولین دولت مزمن است که علاوه بر متخصصان علوم رفتاری، حتی برای مردم نیز کاملاً قابل تشخیص است!
در ادبیات روان شناسی، واژه ی «توهم» اینگونه تعریف می شود: توهم حالتی از تغییر هشیاری است که در آن فرد موضوعاتی را احساس و ادراک می‌کند که واقعیت خارجی ندارند ولی فرد مبتلا به توهم آنها را واقعی می‌پندارد و بر واقعی بودن آنها اصرار دارد!
لازم است اشاره شود؛ توهمات سیاسی و عملکردی ممکن است در همه ی دولت ها مشاهده شود، لکن توهم برجام و خیال بافی های باطل از پسابرجام آنگونه در اظهارات برخی مسئولین دولت مزمن است که علاوه بر متخصصان علوم رفتاری، حتی برای مردم نیز کاملاً قابل تشخیص است!
قبل از اینکه این توهمات برجامی را بخوانید، جهت یادآوری حقیقت و فرجام برجام لازم است بخشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در این خصوص، با دقت بازخوانی شود: برجام اصلاً برای برداشتن تحریمها بود؛...مگر غیر از این است؟ خب برداشته نشده؛ آن روز مسئولین، هم به ما می گفتند، هم به مردم می گفتند که در این مذاکرات، قرار بر این است که وقتی ایران تعهّدات خود را انجام می دهد، یکباره همه‌ی تحریمها برداشته بشود؛ ... خب حالا شش ماه از این موعد گذشته است، برداشته نشده؛ شش ماه برای یک مملکت هشتاد میلیونی زمان کمی است؟؟ این برجام شد برای ما یک نمونه، یک تجربه!... امروز مسئولین دستگاه دیپلماسی خود ما و همان کسانی که در این مذاکرات از اول تا آخر حضور داشتند، همین ها دارند می گویند آمریکا نقض عهد کرده است!
و اما نمونه هایی از اظهارات جالب و قابل تأمل ریاست محترم جمهور در خصوص برجام: مگر ما برجام را آوردیم؛ خــدا برجـام را آورد!! برجام نتیجه دعای سـحرخیزان است!! مردم به خوبی و قدم به قدم برجام را لمـس می‌کنند!! برجـام یک مثل آفتاب تـابان است و اگر چشم ها را باز کنید می بینید آفتاب هست!! همه باید تــوبه کنند (بخاطر نقد برجام توسط رسانه ها)!! قبل از برجام هر روز یک تحریم داشتیم و بعد از برجام یک گشایش داریم!! برجام مایه عزت و آبروی کشور شد!! وقتی تحریم بود عزت نبود؛ برجـام برای ما عـزت آورد!!! (به استناد از پایگاه اطلاع رسانی ایشان).
پی نوشت مهم: رهبر معظم انقلاب فرمودند «برخی تصور می کنند ما می توانیم با امریکا کنار بیاییم و مشکلات خود را حل کنیم در حالیکه این تصور نادرست، و یک «تــوهــم» است»!
پی نوشت دوم: حال با این شرایط پیش آمده که تجربه‌ی بدعهدی آمریکا ورد زبان همه شده، دیگر نمی توان ظرفیت‌های کشور را معطل «نقطه‌های خیــالی و توهـمی» کرد! اکنون زمان جــهاد کبیـر دولت محترم است..!
مدرس دانشگاه و عضور شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور
انتهای پیام/
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 1918
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *