800
۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان خبرداد؛

پلمپ ۱۰ باب محل عرضه غیرمجاز قلیان در شهرستان سراوان + تصاویر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان گفت: تعداد ۱۰ محل عرضه قلیان( قلیان سرا) غیر مجاز در شهرستان سراوان که در حال فعالیت بودند با هماهنگی دادستان پلمپ شد.
پلمپ ۱۰ باب محل عرضه غیرمجاز قلیان در شهرستان سراوان + تصاویر
رضا رضا زاده پراپری در‌گفت و گو با شستون اظهار کرد: پس از تذکرات مکرر و فرصت ۷۲ ساعته‌ جهت جمع آوری و عدم توجه به تذکرات، با هماهنگی دادستان، اماکن عمومی، نیروی انتظامی و بازرسین بهداشت محیط، تعداد ۱۰ واحد صنفی کافی شاپ در شهرستان سراوان پلمپ شد.
وی افزود: علاوه بر فرصت ۷۲ ساعته، فرصت ۴۸ ساعته دیگر نیز به‌ واحد های مربوطه داده شد که به تذکرات داده شده بی توجهی کرده اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد قلیان های جمع آوری شده از سطح اماکن محل عرصه غیرمجاز قلیان ندارد، گفته: متصدیان جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قاقونی به مراجع قضایی معرفی می شوند.
خبرگزاری تسنیم در ۲۶ مهر سال جاری به گفته حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در خصوص طرح جمع آوری طرح قلیان و منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی نوشت، استعمال دخانیات در اماکن عمومی از نظر قانون ممنوع است و در جای دیگر قانون قهوه خانه ها را جزو اماکن عمومی تعریف کرده است.
وی گفته بعضی از عزیزان از جمله نمایندگان مجلس و مسئولین به ما ایراد می گیرند که چرا عرضه قلیان در برخی از اماکن ممنوع شده است؛ در جواب آنها باید بگوییم که این ممنوعیت به واسطه حکم قانون است و ما ممنوع نکرده ایم.
داوود امینی مشاور وزیر کشور و مدیرکل سازمان های مردم نهاد در هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات که در ۳۰ تیر سال ۱۳۹۰ برگزار شده بود از ممنوعیت عرضه و استفاده از قلیان در ۱۴ استان‌کشور خبرداده بود.
در این‌ جلسه، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور گفته بود که برخورد با قهوه خانه های دارای مجوز عرضه قلیان فعلا به صلاح نیست و باید با انبوه مراکز بدون مجوز که قلیان عرضه می‌کنند، برخورد شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اشتری هم در هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفته بود چند سال قبل برخورد با عرضه قلیان در تمامی قهوه خانه ها و مراکز عرضه این کالا از جمله مراکز دارای مجوز در این ستاد تصویب شد که با اعتراض واحد های صنفی دارای مجوز مواجه شدیم و در نهایت با دستور رئیس جمهور به وزارت کشور این کار متوقف شد.
وی در ادامه تعداد مراکز دارای مجوز قلیان را کم دانسته و گفته است تعداد مراکزی که حتی پروانه کار ندارند یا با پروانه کار دارند و محوز عرضه قلیان ندارند و به عرضه این محصول زیانبار اقدام می کنند، بسیار زیاد است، بنابراین پلیس با توجه به مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات با این مراکز برخورد قانونی می کند و قلیان را از این مراکز جمع آوری می کند.

شایان ذکر است طبق ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنون است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 9793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *