800
۰

پلمپ واحد های تولیدی شن و ماسه در جنوب سیستان و بلوچستان/شرکت آب منطقه ای: برداشت بی رویه منجر به تغییر شکل رودخانه شده است

واحد های تولیدی شن و ماسه در شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان به دلیل برداشت بیش از حد مجاز از حریم رودخانه پلمپ شدند که برداشت بیش از حد منجر به تغییر شکل و بستر حریم رودخانه شده است.
پلمپ واحد های تولیدی شن و ماسه در جنوب سیستان و بلوچستان/شرکت آب منطقه ای: برداشت بی رویه منجر به تغییر شکل رودخانه شده است
به گزارش شستون، شنیده می شود واحد های تولیدی شن و ماسه در سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان از سوی اداره آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان پلمپ شده است.
پلمپ این واحد های تولیدی منجر به افزایش بهای شن و ماسه در شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان شده است که اعتراض مردم را به دنبال داشته است.
یکی از مسئولین کارگاه های تولیدی شن و ماسه در گفت و گو با شستون اظهار کرد: کارگاه های تولیدی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال جاری از سوی اداره آب منطقه ای پلمپ شده است.

بیکاری کارگران واحد های تولیدی شن و ماسه
وی افزود: به طور میانگین روزانه تعداد هفت تا ۱۴ کارگر در دوشیفت در این کارگاه های تولیدی شن و ماسه در حال فعالیت بوده اند که با پلمپ شدن این واحد های تولیدی تمامی کارگران بیکار شده اند.
مسئول یکی از کارگاه های تولیدی شن و ماسه شهرستان سیب وسوران گفت: واحد های تولیدی از اداره صنعت،معدن و تجارت پروانه بهره برداری صنعتی مجاز دارند که به توجه به پروانه کسب اقدام به فعالیت کرده اند.
وی افزود: اما در حال حاضر اداره آب منطقه مدعی شده است که کارگاه ها باید بابت ماده معدنی برداش شده کاملا اعاده به وضع سابق اقدام شود در غیر این صورت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
این مسیول یاد آور شد: اگر چنین قانونی وجود داشته چه در سال های اخیر که پروانه بهره برداری کسب کرده اند، چنین موردی ذکر نشده است.
مهرداد طاهری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در حال حاضر ۹ واحد تولیدی شن و ماشه فعال در این شهرستان وجود دارد.
وی افزود: به طور میانگین و به طور متوسط در هر کارگاه سه تا چهار نفر مشغول به کار هستند و برای بیش از ۱۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این‌واحد های تولیدی زمینه اشتغال فراهم شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت سراوان خاطر نشان کرد: واحد های تولیدی شن و ماسه از سوی این اداره تعطیل نشده است احتمال می رود با توجه به اینکه این واحد ها از بستر رودخانه برداشت می کنند و با توجه به ممنوع بودن برداشت از بستر رودخانه، این واحد ها پلمپ شده باشند.

واحد های تولیدی رودخانه را به حالت معمول بازگردانند
سید منصور بزرگ زاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار سراوان در جلسه ستاد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان این شهرستان گفت با اشاره به افزایش قیمت شن و ماسه گفت: کارگاه های تولیدی شن و ماسه برای جلوگیری از تضییع حق مصرف کننده، نسبت به فعال کردن باسکول های خود اقدام نمایند و در این زمینه باید صنعت، معدن و تجارت نظارت کامل داشته باشند. 
در پیگیری ها و در تماسی که خبرنگار شستون در این خصوص با اتابک جعفری مدیر کل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان داشت، وی اظهار کرد: مصالح رودخانه ای برداشت شده بیش از حد مجاز بوده که موجب تخریب حریم بستر رودخانه شده است.
مدیر کل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان افزود: برداشت بیش از اندازه از حریم رودخانه در این منطقه موجب خراب شدن و تغییر شکل رودخانه شده و باید به‌ اندازه پروانه و حد مجاز برداشت انجام می شده است.
جعفری خاطر نشان کرد: این واحد ها باید رودخانه را به حالت معمول باز گردانند و یا اینکه جریمه آن را پرداخت کنند تا این اداره خود اقدام به اصلاح کنند.
 
 
انتهای پیام/الف.د
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 11071
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *