800
۰
به منظور پیشگیری از ویروس کرونا؛

پلمپ 20واحد خرید و فروش ضایعات در زاهدان/ از تکریم اموات کرونایی تا تعطیلی پارک ها و جمع آوری دست فروشان

محمدامیر براهویی، معاون خدمات شهری شهردای زاهدان گفت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا و در جهت تامین امنیت و سلامت عمومی شهروندان، تاکنون20واحد خرید و فروش ضایعات پلمپ و 30 دستگاه چرخ دستی و گاری از سطح شهر توقیف شده است.
پلمپ 20واحد خرید و فروش ضایعات در زاهدان/ از تکریم اموات کرونایی تا تعطیلی پارک ها و جمع آوری دست فروشان
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از عصرهامون، در روز‌هایی که همه با هراس از کرونا روزگار می‌گذارنند و بخش اعظمی از کسب و کارها تعطیل و دورکاری در برخی از ادارات لحاظ شده‌ اما همچنان شاهد فعالیت بی وقفه نارنجی‌پوشان شهر به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس هستیم.

افراد بی ادعایی که در این شرایط حساس با جمع آوری زباله ها و پاکسازی و گندزدایی معابر تمام سعی خود را برای شکست این ویروس بکار گرفته اگر چه در این بین برخی شهروندان با عدم رعایت اصولی به مثل قرار دادن به موقع زباله ها بیرون از خانه یا قرار دادن زباله در سطل ها کار پاکبانان را دو چندان کرده اما از سوی دیگر نیز وجود زباله گردها که بدون کمترین وسیله حفاظتی به روال همیشه زباله گردی شان ادامه می دهند خود عاملی برای انتشار ویروس کرونا می باشند که باید تمهیداتی برای آنها در نظر گرفته شود.

بیان این مطلب بدان جهت است که سلامت پاکبانان در اولویت می باشد  زیرا به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماندهای خطرناکی سر و کار دارند که در میان آنها ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده بر سختی و خطر کار آنها افزوده است.
 
از تعطیلی پارک ها و بازار ها تا جمع آوری زباله گردها و ضایعات فروش ها
 
محمدامیر براهویی، معاون خدمات شهری شهردای زاهدان در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون گفت: در ارتباط با ارائه خدمات شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیون و 290 هزار لیتر محلول پاشی برای ضدعفونی و گندزدایی معابر اصلی شهر، بازارچه ها، بازارها و حاشیه شهر بکار رفته است.

وی تعطیلی روز بازارها و دکه های پارک ملت و دکه های کنار مراکز جماعت تبلیغی را اقدام دیگر برشمرد و ادامه داد: در این راستا تاکنون دکه های مرغ فروشی خیابان مکران، کوثر و مجدیه، بازار شیرآباد-مجدیه، مرکز فروش خودروی شهرداری تعطیل و اقدام به جمع آوری دست فروشان و فلافل فروشان خیابان خیام و دور میدان شهدا و هسته اصلی بازار کرده ایم.

این مقام مسئول تعطیی و خاموشی پارک های سطح شهر را دیگر اقدام در راستای پیشگیری از ویروس منحوس کرونا دانست و بیان کرد: قرنطینه و تعطیلی کامل پارک ملت همچنان ادامه دارد.

وی اخطاریه و پلمپ 20 مورد ضایعات فروشی در سطح شهر را دیگر کار مهم دانست و افزود: این اقدام همچنان ادامه دارد، همچنین جمع آروی زباله گردها از سطح شهر یکی از اولویت ها در راستای پیشگیری از بیماری کووید 19 است که تاکنون حدود 30 دستگاه چرخ دستی و گاری توقیف و 2.5 تن جمع آوری زباله توسط زباله گردها توقیف و منجر شد تا با کاهش میزان زباله گردها مواجه شویم.

معاون خدمات شهری شهردای زاهدان در بخش دیگر اقدامات این مجموعه به تفکیک و جداسازی زباله بیماران کرونایی در منازل اشاره کرد و ادامه داد: شهروندانی که بیماران کرونایی در خانه قرنطینه دارند از کیسه های قرمز و رنگی برای زباله ها استفاده می کنند در این زمینه آن دسته از خانواده هایی که قدرت خرید کیسه زباله ندارند با سامانه 137 ارتباط گرفته و شهرداری در اختیار آنها کیسه زباله قرار می دهد.

وی تقویت ناوگان جمع آوری زباله را یکی دیگر از برنامه های مقابله با کونا ویروس دانست و گفت: در هر 15 ناحیه یک دستگاه ماشین و چهار نیروی کاری اضافه شده تا در جمع آوری زباله ها تسریع شود، به این علت که برخی از شهروندان زمان رهاسازی زباله را رعایت نکرده و برای اینکه کمتر در طی روز زباله در سطح شهر مشاهده شود اقدام به تقویت ناوگان کرده ایم.

این مقام مسول بازدید ها ی روزانه از سطح شهر توسط واحد پیشگیری و رفع تخلفات را دیگر اقدام عنوان کرد که در این امر اصنافی که طرح فاصله گذاری را رعایت نمی کنند اخطاریه دریافت کرده و با آنها برخورد می شود.
 
تکریم اموات کرونایی با حضور دو گروه جهادی شیعه و سنی
 
براهویی در ادامه خاطر نشان کرد: تعطیلی بهشت مصطفی در ایام هفته به ویژه پنجشنبه و جمعه اقدام دیگر در ارائه خدمات شهری به شهروندان است که این امر تا زمانی اجرای طرح فاصله گذاری تداوم دارد، همچنین احداث غسالخانه جدید برای بیماران کرونایی را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده، می باشد که در این زمینه سیستان وبلوچستان جزو اولین استان های کشور برای تکریم اموات بودکه این امر پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب با حساسیت بیشتر انجام شد.

وی از اختصاص یک دستگاه آمبولانس حمل بیماران کرونایی از بیمارستان به محل غسالخانه خبر داد و گفت: در زمینه غسل و تدفین بیماران کرونایی دو گروه جهادی اهل تشیع و تسنن فعالیت دارند.
 
براهویی در ادامه از تجهیزات کارگران و ارائه ماسک و دستکش به آنها خبر داد و افزود: اهم این اقدامات تا شکست کرونا ویروس ادامه دارد به نحوی که نیروهای خدمات شهر شهرداری زاهدان از هفت اسفندماه 98 تاکنون آماده باش بوده و در کنار کادردرمان بیمارستانی، پاکبانان و نیروهای این مجموعه نیز در بحث خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت دارند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 17801
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *