800
۰
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با دانا:

حضور نیروهای سپاه پاسداران در مرزهای آبی کاملاً تعریف شده است/ تحرکات آمریکایی‌ها اختلافات را شعله‌ور می‌کند

جمالی نوبندگانی به اقدام اخیر قایق های تندروی سپاه در آب های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها همواره اقداماتی انجام می دهند که خلاف مصالح منطقه است و اختلافات را شعله ور می کند. تروریست های آمریکایی با رفتارهای جاسوسی، اقدامات تروریستی را طراحی می کنند که در واقع همه این اقدامات خلاف امور بین الملل است.
حضور نیروهای سپاه پاسداران در مرزهای آبی کاملاً تعریف شده است/ تحرکات آمریکایی‌ها اختلافات را شعله‌ور می‌کند
به گزارش شستون؛ «محمدجواد جمالی نوبندگانی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اقدام اخیر قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه در دریای خلیج فارس که نهایتاً منجر به واکنش لفظی تروریست های آمریکایی ها شد، اظهار داشت: طنز تلخی که در این قضیه وجود دارد این است که آمریکایی ها از چندین هزار مایل آن طرف‌تر به آب‌های خلیج فارس -که متعلق به ایران و همسایگانش است- آمده اند و اقدامات تحریک آمیزی انجام می دهند.
وی با بیان این که اقدامات آمریکا در خلیج فارس خلاف امور بین الملل است، افزود: آمریکایی‌ها همواره اقداماتی انجام می دهند که خلاف مصالح منطقه است و اختلافات را شعله‌ور می کند. تروریست های آمریکایی با رفتارهای جاسوسی، اقدامات تروریستی را طراحی می کنند که در واقع همه این اقدامات خلاف امور بین الملل است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: آمریکایی‌ها مدعی هستند که چرا جمهوری اسلامی -که بیشترین مرز آبی خلیج فارس و تنگه هرمز را دارد- نسبت به اقدامات خصمانه و تحریک آمیز آن ها واکنش نشان می دهد.
جمالی نوبندگانی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی بر مبنای این اصل بنیان شده است تا در مقابل استکبار سر خم نکند، گفت: آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که همه کشورهای منطقه مثل عربستان، امارات، بحرین و ... به عنوان برده، دست نشانده و چشم قربان گوی آن ها باشند؛ اما ماهیت جمهوری اسلامی با سایر کشورهای منطقه فرق دارد و در حقیقت ایران از یک عزت و استقلالی برخوردار است و انقلاب اسلامی نیز بر این اساس شکل گرفت که در مقابل زورگویی‌ها و قلدرمآبی‌های قدرت‌های بزرگ سر خم نکند.
وی تصریح کرد: ما ایرانی نیستیم که قبل از انقلاب توسط 50 هزار مستشار آمریکایی اشغال شده باشیم و قانون کاپیتولاسیون بر ما حاکمیت داشته باشد.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق اشاره کرد و اذعان داشت: جمهوری اسلامی کشوری است که برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم مواضع نظامی آمریکا را در کشور عراق مورد اصابت موشک قرار داد و آمریکا هم نتوانست هیچ غلطی کند.
جمالی نوبندگانی به حضور غیرقانونی ناوهای آمریکایی در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: اقدامات و تحرکات آمریکا در خلیج فارس کاملاً با مبانی حقوق بین الملل مغایرت دارد. حضور نیروهای سپاه پاسداران در مرزهای آبی کاملاً تعریف شده است، اما حضور آمریکایی‌ها در آب‌های خلیج فارس کاملاً مردود است.
وی در پایان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با جان فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های خود حافظ امنیت و پاسدار کیان مرزهای این مرز و بوم است که در حقیقت جمهوری اسلامی امنیت خود را مرهون خدمات و شهدای این ارگان نظامی و سایر نظامیان کشورمان است.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 17951
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *