800
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

لیله‌الرغائب؛ شبی که خدا بی‌حساب می‌بخشد

کارشناس مسائل مذهبی گفت: شب جمعه اول ماه رجب اهمیت و فضیلت‌های به خصوصی دارد و هر فردی که آن را به جا آورد حاجتش برآورده و نزد خدا بخشیده می‌شود.
لیله‌الرغائب؛ شبی که خدا بی‌حساب می‌بخشد
حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با شستون ضمن تبریک حلول ماه رجب، بیان کرد: یکی از شب هایی که نزد خداوند متعال فضیلت و اهمیت ویژه ای  دارد و در روایات اهل بیت علیه السلام بر پاسداشت آن  شب تاکید ویژه شده شب جمعه اول ماه رجب است.

وی افزود:  در روایتی از پیامبر اکرم (ص)  در فضیلت این شب نقل شده است که حضرت فرمود از شب جمعه اول ماه رجب غفلت نکنید آن شب شبی است که ملائکه آن شب را لیله الرغائب می نامند.

 کارشناس مسائل مذهبی گفت: در شب لیله الرغائب وقتی یک سوم شب گذشت هیچ ملکی در آسمان و زمین باقی نماند مگر اینکه درکعبه وحوالی آن جمع می‌شوند و خداوند خطاب به آنها می فرماید ای ملائک من هر چه می خواهید از من بخواهید و ملایکه می‌گویند ای خدای ما، حاجت ما از تو این است که روزه گیرندگان ماه رجب را ببخشی و خداوند در جواب آنها می فرماید این کار را انجام دادم.

حجت السلام سابکی خاطر نشان کرد: برای این شب اعمال خاصی ذکرشده است کسی که روز پنجشنبه اول ماه رجب را روزه می‌گیرد و سپس بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز بخواند و بعداز فراغت ازنماز هفتاد مرتبه صلوات بفرستد و بگوید اللهم صل علی محمد و علی آله وسپس سجده کند و در سجده 70مرتبه بگوید سبوح قدوس رب الملائکه والروح وبعد از آن در سجده حاجت خود را بطلبد به امید خدا بر آورده می شود.

وی تصریح کرد: نماز شب لیله الرغائب یکی از نماز های مستحبی است که همه این فضیلت لیله الرغائب نزد خداوند را می رساند.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: نتیجه این که شب جمعه اول ماه رجب را از آن جهت لیله الرغائب شب آرزو ها نامیده که این شب از اهمیت و فضیلت زیادی و ویژه ای برخوردار است و برای آن شب اعمالی ذکرشده است که هرکس به جا بیاورد حاجت ها او برآورده خواهد شد.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 26037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *