800
۰
دبیر کارگروه حجاب و عفاف بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان:

مادر؛ نقش اساسی در ترویج فرهنگ عفاف دارد

دبیر کارگروه حجاب و عفاف بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان گفت: یک زن به‌عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربیگری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را به‌گونه‌ای چشم‌ودل‌پاک برای فردای بهتر حضور در جامعه تربیت کند.
مادر؛ نقش اساسی در ترویج فرهنگ عفاف دارد
افسانه خیرخواه در گفتگو با شستون بیان کرد: حجاب و عفاف به‌عنوان ۲ ارزش در جامعه بشری و به‌ویژه جوامع اسلامی مطرح است چنانچه زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به‌مراتب عالی انسانیت راه یابد.

وی افزود: وجود زن زینت‌بخش آفرینش انسان است و افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.

دبیر کارگروه عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان ادامه داد: یک زن به‌عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربیگری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را به‌گونه‌ای چشم‌ودل‌پاک برای فردای بهتر حضور در جامعه تربیت کند.

خیرخواه اضافه کرد: دختری که به سن بلوغ می‌رسد، پسری که ممیز است و حلال و حرام را تشخیص می‌دهد باید علاوه بر آموزش و آگاهی‌بخشی از طریق نهادهای آموزشی و تربیتی تحت تعلیم والدین خویش به‌عنوان افراد اثرگذار و الگو قرار بگیرد و به‌خوبی به رعایت حرمت‌ها و حفظ حریم شخصیت‌های ظاهری و جسمی و رعایت عفت و حجاب بپردازد.

وی تصریح کرد: جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود و یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنهاست.

انتهای خبر/
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 26679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *