800
۰
در همایش مدافعان حریم خانواده و طلایه داران عفاف و حجاب مطرح شد؛

جهاد تبیین؛ پادزهر و آنتی ویروس جنگ ترکیبی/ حجاب؛ شبیخون فرهنگی دشمن در جنگ نرم است

معاون سیاسی فرماندار سراوان در همایش مدافعان حریم خانواده و طلایه داران عفاف و حجاب گفت: دشمن صدها زهر قوی و قدرتمند را علیه جمهوری اسلامی ایران پاشیده که جهاد تبیین پادزهر این جنگ ترکیبی است.
جهاد تبیین؛ پادزهر و آنتی ویروس جنگ ترکیبی/ حجاب؛ شبیخون فرهنگی دشمن در جنگ نرم است




به گزارش پایگاه خبری شستون، همایش مدافعان حریم خانواده؛ طلایه داران عفاف و حجاب به همت بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان و با همکاری کمیسیون بانوان فرمانداری، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی زنان بلوچ و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و با حضور جمعی از اعضای شورای اداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خانواده معظم شهدا و بانوان سراوانی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

احمد حیدری نیا معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستانی سراوانی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: در سالهای گذشته دشمنان اسلام حجاب این گوهر ارزشمند اسلامی را مورد هجمه قرار داده و در جامعه مشکلاتی را به وجود آورده‌اند.

وی افزود: خداوند متعال برای حفظ گوهر درونی بانوان حجاب را قرار داده که در جنگ ترکیبی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران به راه انداخته‌اند هجمه وارد کرده‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستانی سراوان با اشاره به نقش مهم دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در ترویج عفاف و حجاب، خاطر نشان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و عفاف برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان برگزار شد که یکی از برنامه‌های محوری همایش مدافعان حریم خانواده، طلایه داران عفاف و حجاب است که امروز با همکاری سایر نهادها اجرا شد.

رضا محمدی معاون سیاسی فرماندار سراوان در این همایش گفت: در سال ۱۳۱۴ در مشهد رضا خان سکولارم که شاه ایران بود به سبب کشف حجاب تعداد زیادی مردم را به شهادت رساند که فلسفه نامگذاری روز ملی عفاف و حجاب در تقویم جمهوری اسلامی ایران و برگزاری این مراسم این رخداد تاریخی است.

وی افزود: سپاه پاسداران از سال ۵۷ تا کنون به خوبی درخشیده و حرکت رو به جلو داشته، در عرصه امنیت پیشگام بوده، در عرصه فرهنگی خوش درخشیده، در عرصه محرومیت زدایی حرف اول را می‌زند لذا از دیگر نهادها و ارگان‌ها انتظار داریم همچنان که سپاه پیشرو بوده ما بقی ادارات نیز برنامه‌های موثری فرهنگی داشته باشند.

حجاب؛ شبیخون فرهنگی دشمن در جنگ نرم
معاون سیاسی فرماندار سراوان با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند برای این اینکه ارزش‌های فرهنگی را در انقلاب اسلامی از بین ببرد، اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان و سراوان پدیده ناهنجاری بی‌حجابی و کم حجابی کمتر مشاهده می‌شود اما وظیفه داریم حجاب و عفاف را ترویج دهیم چرا که دشمن در حوزه جنگ نرم به نوعی حجاب را مورد شبیخون فرهنگی قرار داده است

محمدی با بیان اینکه دشمن در زمین و جنگ نظامی باخته اما در حوزه نرم و فرهنگی امید بسته، برنامه ریزی، هزینه و سرمایه گذاری کرده است، اذعان کرد: استکبار جهانی در نبرد ذهن‌ها و نبرد افکار تلاش دارد رفتار و شخصیت انسان‌ها را تغییر دهد؛ پیروزی بدون جنگ حاصل این نبرد است و نباید غافل شویم چرا که حجاب برتر، وقار، شخصیت زنان ایرانی دشمن را ترسانده و در اتاق‌های فکر خود برنامه ریزی انجام داده و به چادر، حجاب و عفت بانوان رسیده بنابراین برابر این مقوله باید مراقبت باشیم.

حجاب باور دینی و قلبی است
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تولید کننده حجاب نبوده یا فردی را اجبار به حجاب نکردهاست، حجاب در خون، پوست و گوشت ما ایرانی‌ها وجود دارد، مسئله حجاب اعتقادی و باور دینی و قلبی است و افتخار می‌کنیم در استانی هستیم که پایبند به پوشش هستند در منطقه کم برخوردار و به اصطلاح محروم اما مناطق برخوردار و لوکس باید از زنان استان ما این ارزش، هنجار و فرهنگ الگو بگیرند.

معاون سیاسی فرماندار سراوان گفت: در آستانه روز مباهله قرار داریم، در مباهله حضرت زهرا(س) در کنار پیامبر(ص) قرار داشت، جایگاه زن از این بالاتر در کدام مقطع غرب دیده می‌شود که به این میزان به زن عزت و احترام قائل داده شود، حضرت زهرا(س) الگو همه ماست، مگر می‌توانیم غیر از منش و روش حضرت زهرا انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی است، خانواده در اسلام با غرب کاملا متفاوت است، در غرب خانواده وجود ندارد، غرب مادی گرا است، خانواده سالم وجود ندارد، در غرب مادی گرایی مهم است و زن و خانواده جز کالا چیز دیگری نیستند اما در اسلام خانواده با ازدواج دختر و پسر شکل می‌گیرد باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم غرب خرده فرهنگ‌های غنی را از ما بگیرد و باید هوشیار باشیم چرا که در جنگ نرم دشمن خانواده را نیز مورد هجمه قرار داده و تلاش می‌کند سبک زندگی ایرانی اسلامی را تغییر دهد با اخلاق می‌توانیم خانواده را حفظ و با فرزند آوری خانواده را توسعه دهیم.

شعار فرزند کمتر زندگی بهتر حقه دشمن است
به گفته این مقام مسئول یکی از حقه‌های دشمن شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» بود، در سراوان به امر فرزند آوری به خوبی توجه شده و نسبت به دیگر نقاط کشور و استان بسیار جلو هستیم.

محمدی ضمن تاکید بر صیانت و ترویج از ارزش عفاف، حجاب، خانواده و فرهنگ زیبای پوشش اسلامی، بیان کرد: دشمن در جنگ ترکیبی امروز دختران و پسران جوان را مورد هجمه قرار داده و تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین، آگاهی، روشنگری و پذیرفتن است، یعنی حق را بشناسیم و آن را بپذیریم.

وی تصریح کرد: آنتی ویروس جنگ شناختی جهاد تبیین است، دشمن صدها زهر قوی و قدرتمند را علیه جمهوری اسلامی ایران پاشیده که جهاد تبیین پادزهر این جنگ ترکیبی است و از سوی دیگر با ابزارهایی همچون تلفن هوشمند، ماهواره، رسانه، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای کمرنگ شدن عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند لذا باید هوشیار باشیم.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از بانوان محجبه و موفق در سطح شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایای ارزنده قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 26633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *