800
۰
یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان:

اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی میان مسلمانان است

سر طایفه سیاهانی گفت: قرن‌هاست که اربعین یکی از قدرتمندترین نماد‌های همبستگی میان مسلمانان است و عشق به سرور و سالار شهیدان، عاشقان حق و حقیقت را از کشور‌های مختلف در بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی جهان گردهم می‌آورد.
اربعین قدرتمندترین نماد همبستگی میان مسلمانان است
حاج احمد سیاهانی در گفتگو با شستون بیان کرد:اربعین حسینی، نماد جاودانگی مکتب عاشورا و میعادگاه تجدید میثاق با آزادگی و دینداری است.

وی افزود: نهال پربار عدالت خواهی و حق طلبی که در کربلا با خون خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام و یاران باوفایشان آبیاری شد، با گذشت قرن‌ها شکوفاتر شده و آثار بالنده معنوی آن، چون مشعلی فروزان، مسیر سعادتمندی شیعیان و عــاشـقـان اهل بیت (ع) را روشن می‌کند.

این سرطایفه ادامه داد: قرن‌هاست که اربعین یکی از قدرتمندترین نماد‌های همبستگی میان مسلمانان است و عشق به سرور و سالار شهیدان، عاشقان حق و حقیقت را از کشور‌های مختلف در بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی جهان گردهم می‌آورد.

سیاهانی خاطرنشان کرد: بنده ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش به پیشگاه حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مردم شریف استان سیستان و بلوچستان و خاصا شهرستان سراوان امید دارم همواره رهروی آن امام بزرگوار در راستی و دینداری در تمامی عرصه‌های زندگی باشیم و بر همه ماست تا با پیروی از آموزه های حضرت امام حسین (ع) در مسیر پربهای عدالت و آزادگی، مقاومت، پایداری و امید به آینده، جوانان را با ابعاد عمیق و بالنده نهضت عاشورا و پاسداری از میراث معنوی آن امام همام آشنا و ترغیب کنیم.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 26733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *