800
۰
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان:

به نمایش گذاشته شدن مقاومت و غیرت در دفاع مقدس

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور مجموعه ارزشمندی از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران و مجاهدت‌های انسان‌های بصیر و ولایت‌مداری است که با ایثار و جان‌فشانی در راه دفاع از انقلاب و کشور، معنای مقاومت و غیرت را به نمایش گذاشتند.
به نمایش گذاشته شدن مقاومت و غیرت در دفاع مقدس
محمدرضا ریگی در گفتگو با شستون ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین رخدادها در تاریخ کشور ایران اسلامی است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور مجموعه ارزشمندی از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران و مجاهدت‌های انسان‌های بصیر و ولایت‌مداری است که با ایثار و جان‌فشانی در راه دفاع از انقلاب و کشور، معنای مقاومت و غیرت را به نمایش گذاشتند.

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان ادامه داد: بدون شک تجربه دفاع مقدس ثابت کرد تنها راه مقابله با هجمه‌ها و فشارهای دشمنان و معاندان در عرصه‌های مختلف ایستادگی و مقاومت و اتکا به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان کشور، مردم و جوانان عزیز است.

ریگی اضافه کرد: امروز که فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت توانسته ایران اسلامی را از گزند کینه‌توزی‌های استکبار جهانی مصون نگاه‌داشته و راه تعالی و پیشرفت جامعه به سمت اهداف والای نظام مقدس جمهوری سلامی را هموار سازد، وظیفه ما به‌عنوان قشر دانشگاهی ترویج این فرهنگ، حفظ آرمان‌های شهدا و بسترسازی برای رشد، بالندگی و ارتقای بیشتر میهن اسلامی‌مان در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی است.
 
وی خاطرنشان کرد: قطعاً شرایطی که در حال حاضر داریم و مردم در رفاه زندگی می‌کنند و امنیت در جامعه حاکم است، مرهون رشادت‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت است.

رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان اذعان کرد: طی دوران انقلاب اسلامی با تلاش و جان‌فشانی این شرایط مهیا شده تا اقتدار ایران اسلامی را در جامعه داشته باشیم، انچیزی که در شرایط فعلی برای تک‌تک ما مهم است به‌خصوص قشر فرهیخته جامعه این است مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری امید آفرینی را در جامعه ترویج دهیم چرا که امروز عامه مردم بیشتر نگران هستند و ناامیدی نه از طرف دشمن بلکه از طرف برخی از مسئولین در جامعه رخ می‌دهد.

ریگی تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی و پای‌کار بودن مردم در تمامی صحنه‌ها امروز اهمیت ویژه دارد چرا که همراهی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عامل پایداری کشور است.

رئیس مجتمع آموزشش عالی سراوان گفت: تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس یادآور این پیام است که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت و گمراهی نجات بخشد؛ لذا تبیین و ترویج فرهنگ دینی با تاسی از اخلاق و اندیشه‌های ولایی، نقشی ویژه در اعتلای فرهنگ اجتماعی، درس آزادگی و مجاهدت و پرورش نسلی پایبند به اخلاق الهی خواهد داشت.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 26766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *