800
۰
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان:

تحقق ۸۰ درصدی ایجاد اشتغال در سراوان تا پایان آذرماه

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان گفت: شهرستان سراوان در سال جاری متعد شده که هزار و ۸۵۶ شغل ایجاد کند که تا پایان آذرماه هشتاد درصد آن محقق شده است.
تحقق ۸۰ درصدی ایجاد اشتغال در سراوان تا پایان آذرماه
سید ابراهیم حسینی در گفتگو با شستون بیان کرد: در خصوص ایجاد اشتغال، برنامه تعهدی به استان از طریق وزارتخانه ابلاغ و سپس از استان به شهرستان، که اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد  و به متقاضیان شغل توسط نهادهای حمایتی حمایت مالی و بازاریابی و آموزش داده می‌شود.

وی افزود:  در سال ۱۴۰۲ برای شهرستان سراوان هزار و ۸۵۶ مورد اشتغال پیش بینی شده و شهرستان متعهد شده این میزان شغل را ایجاد کند تا پایان آذرماه هشتاد درصد تعهد محقق شده و دستگاه های اجرایی اشتعال ایجاد و در سامانه رصد اشتغال که توسط وزارتخانه طراحی شده اطلاعات افراد با تمام مشخصات ثبت شده است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان ادامه داد: شغل ایجاد شده، محل اشتغال، منابعی که در اختیار قرار داده شده، حمایت‌های مالی، مهارتی و آموزشی با تمام جزییات در سامانه رصد اشتغال وجود دارد که جزئیات ذکر شده در سامانه بارگزاری می شود. 

حسینی اضافه کرد: سامانه رصد اشتغال تنها سامانه‌ای است که اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی سنجیده می‌شود و اشتغال ایجاد شده در کشور جمع‌بندی می‌شود.

وی یاداور شد: در سامانه رصد شغل به هیج عنوان مد ملی تکراری پذیرفته نمی شود و تنها شغلی که در سال جاری ایجاد شده در سامانه ثبت می‌شود.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان خاطرنشان کرد: سامانه رصد شغل از سال گذشته شروع به کار کرد و سراوان توانست در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ درصد تعهد خود را محقق کند و امسال نیز طبق پیش بینی انجام شده می توانیم بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال داشته باشیم.

به گفته حسینی تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه به قشر ضعیف توسط نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به قشر ضعیف پرداخت می‌شود.

وی گفت:سیاستی که وزارت خانه در پیش گرفته سیاست احیای مشاغل خانگی است، سیستان و بلوچستان مستعد ایحاد مشاغل خانگی است و بانوانی در استان زندگی می کنند  که صنایع دستی آنها زبان زد خاص و عام است که حمایت‌های لازم از این هنر انجام می‌شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان اذعان کرد: کمیته امداد امام خمینی استان علاوه بر منابعی که در اختیار دارد بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه ایجاد مشاغل خرد و خانگی به آن اختصاص داده شده است.

حسینی بیان کرد: همچنین مبلغ چهار میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل خانگی به اداره کار اختصاص داده شده که افراد مستعد شناسایی، پرونده تشکیل و سپس برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند البته قبل از معرفی به بانک توسط کارشناسان مربوطه نظارت مستمر صورت گرفته شده تا منابع به شغل اختصاص داده شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد منابع که باید در شغل ایجاد شده هزینه می‌شده هزینه شده است، گفت:  زنان سرپرست خانوار و بانوان خانه دار در شهرستان سراوان هم اکنون صاحب مشاغل خانگی هستند که ای اقدام ارزشمند در راستای ایجاد یک میلیون شغلی که ریاست جمهور قول آن را داده بود انجام شده است.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۵۸
کد مطلب: 27078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *