800
۰
آیت‌الله کعبی:

سیاست آل‌خلیفه، تابعِ شجره ملعونه آل‌سعود است

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سیاست‌های ظالمانه و تفرقه‌گرایانه آل‌خلیفه این سیاست‌ها را معلول سیاست های غلط آل‌سعود دانست.
;ufd
;ufd
به گزارش شستون به نقل از ایسنا، «آیت‌الله عباس کعبی»، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سه‌شنبه شب در تجمع بزرگ طلاب بحرینی در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در قم گفت: سیاست‌های آل‌خلیفه علیه ملت بحرین احمقانه، مغایر قانون انسانی، بین‌المللی و دینی است.
وی افزود: اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آل‌خلیفه همچون سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم و 100 شهروند دیگر، شکنجه، حبس و مصادره آزادی دینی و عمومی علما و اندیشمندان نمایانگر بی‌هویت بودن و ظالم بودن این حکومت غیرمشروع است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خوشبختانه به خصوص در روزهای اخیر شاهد خیزش حوزوی در ایران برای حمایت از این عالم انقلابی بودیم و این سیاست‌ها توسط مراجع و علما و حوزویان ایران به شدت محکوم شد، زیرا آل‌خلیفه اعمالی انجام می‌دهد که با عقل و واقعیت مطابق نیست و به همین خاطر همیشه بحران‌آفرینی می‌کند، ولی قطعا این راه درستی نیست.
وی تصریح کرد: در وضعیت امروز مردم بحرین باید کانال‌های خدمت به امنیت و ثبات در بحرین ایجاد شود؛ آنها «شیخ عیسی قاسمی» را سلب تابعیت و محاکمه کردند که از شخصیت‌های مورد احترام در حوزه علمیه قم و نجف و همچنین امت‌های اسلامی است که همواره بر لزوم تعقل، حکمت، قانون، برادری، رحمت، عفو و مودت و همچنین بر تقریب و مواجهه ظالمان و استکبار جهانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید دارد.
کعبی بیان کرد: ملت بحرین عزم و اراده شکست‌ناپذیری در راه دفاع از ارزش‌ها و هویت ملی خود دارد؛ نظام آل‌خلیفه تهمت‌های بی‌پایه و اساس علیه شیخ عیسی قاسم صادر کرده است.
وی تصریح کرد: فریضه شرعی خمس وابسته به ضوابط فقهی عمیقی بوده و دریافت و توزیع آن بر اساس اجازه مرجعیت صورت می‌گیرد. «شیخ عیسی قاسم» بر اساس شرع و تکلیف شرعی فعالیت می‌کند و دولت حق ندارد در برابر این فریضه الهی سنگ‌اندازی کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: محاکمه رهبر شیعیان بحرین ظالمانه و تعرض به مدرسه اهل بیت(ع) و مرجعیت و فقه و فقاهت است؛ هیچ حاکمی تاکنون چنین تعرض آشکاری علیه احکام شرعی نداشته است. محاکمه به دلیل فریضه خمس، ساقط و مغایر شرع و حقوق بشر و قانون بین‌الملل به شمار می‌آید.
وی سیاست اصلی آل‌خلیفه را طایفه‌گرایی و دوری از منطق و وحدت ملی دانست و گفت: شجره خبیثه معلونه آل‌سعود پشت پرده همه این جنایت‌هاست که پس از ربودن امنیت حجاج بیت‌الله الحرام فاجعه منا رقم امروز نیز به صورت علنی از مزدوری رژیم‌صهیونیستی سخن می‌گوید.
وی از سپردن امنیت حجاج به شرکت‌های صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و گفت: آل‌سعود و آل‌خلیفه از فهم واقعیت رخدادهای منطقه آگاه نبوده و نمی‌توانند خودشان را از این سیاست‌های بچه‌گانه نجات دهند و به همین دلیل است که نه تنها علیه شیعیان، بلکه علیه همه امت اسلامی فعالیت می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، هرگونه اقدام علیه «شیخ عیسی قاسم» را به معنای تخریب پل مصالحه و وحدت ملی دانست و افزود: آل‌خلیفه بر اساس وابستگی به آل‌سعود و انگلیس، مطالبات مردمی مشروع را زیرپا گذاشته و آن را به نزاع مذهبی و طایفه‌ای و بحرانی پیچیده تبدیل کرده است.
کعبی تاکید کرد: نظام بحرین با سلب تابعیت و محاکمه شیخ عیسی قاسم درصدد شکست اراده ملت بحرین است، اما مردم با شعار «هیهات منا الذله» به پیروزی خواهند رسید.
وی تصریح کرد: همایش اهل سنت و جماعت در چچن با حضور شیخ الازهر و عدم درج نام وهابیت در فهرست اهل تسنن مایه امیدواری است زیرا بهترین مسیر برای ایجاد وحدت و حرکت به سمت تمدن اسلامی اخراج خط تکفیری از امت است.
انتهای پیام
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 2665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *