800
۰

کمیسیون امینت ملی تصمیم‌گیرنده مطلق در قراردادهای IPC نیست/ اگر ایرادهای این قراردادها حل نشود مشکلات امنیتی برای کشور به وجود می‌آید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در خصوص قراردادهای جدید نفتی گفت: IPC یک قرارداد نیست بلکه الگوی قراردادهای نفتی است، یعنی قانون گذاری برای قراردادهای نفتی که این کار در صلاحیت مجلس است و دولت نمی‌تواند برای آن تصمیم بگیرد.
نقوی
نقوی
به گزارش شستون، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت پرونده دستگیری جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون امنیت مورد بررسی قرار نگرفته و اطلاعی در این‌باره ندارم.
وی همچنین در خصوص قراردادهای جدید نفتی گفت: این موضوع هم اکنون در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار ندارد و کمیسیون امینت تصمیم‌گیرنده مطلق در این زمینه نیست، بلکه همه‌ی نظرات مسئولان و نمایندگان باید در یک راستا باشد و همه باید نظرات خود را در این باره اعلام کنند.
نماینده مردم ورامین افزود: IPC یک قرارداد نیست بلکه الگوی قراردادهای نفتی است، یعنی قانون گذاری برای قراردادهای نفتی که این کار در صلاحیت مجلس است و دولت نمی‌تواند برای آن تصمیم بگیرد.
نقوی حسینی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، این الگوی قراردادی بسیار مهم است چرا که بر اساس آن نفت ما برای چند دهه در اختیار شرکت‌های خارجی قرار می‌گیرد و ما باید مراقب باشیم که خسرانی برای کشور نداشته باشد.
وی با اشاره به ایرادهای 15‌گانه رهبر معظم انقلاب به قراردادهای جدید نفتی گفت: اگر دولتی‌ها 15 مورد ایرادی که رهبری به این الگوهای قراردادی داشتند را تصحیح کنند ما مشکلی با این قراردادها نداریم و می‌گوییم تمام مشکلات آن حل شده اما اگر این ایرادهای حل نشود همچنان می‌گوییم که این قرادادها مشکلات امنیتی متعددی دارد.
وی با بیان اینکه نمایندگان باید از تصحیح و اجرایی شدن ایرادهای 15‌گانه مطمئن شوند گفت: تصمیم‌گیری در خصوص ارائه مجدد قراردادهای جدید نفتی برای نمایندگان به هیئت رئیسه بستگی دارد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 3049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *