800
۰

پیشنهاد وزارت جهاد برای خرید تضمینی مطابق نرخ تورم بود/ الویت اول دولت پرداخت مطالبات کشاورزان بود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی فردا اعلام می‌شود، گفت: دولت ترجیح داد تا ابتدا بدهی به کشاورزان را پرداخت کند که در این زمینه ۱۵ هزار میلیارد تومان طی بازه زمانی چهار ماهه تأمین شد که معادل ۵۰ درصد بودجه عمرانی کشور بود.
jhnrfd
jhnrfd
به گزارش شستون؛ عبدالمهدی بخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار اگری پرس، درباره تأخیر در قیمت نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزود: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دبیرخانه شورای اقتصاد در دست بررسی است و احتمال زیاد فردا شنبه۲۲ آبان ماه ۹۵ نهایی و اعلام می شود.
وی با تأکید بر اینکه نرخ تضمینی محصولات کشاورزی بر اساس مقدورات دولت اعلام می شود بیان کرد: دولت محدودیت‌ منابع بودجه ای دارد که باتوجه به مقدورات نرخ خرید تضمینی محوصلات کشاوزی برای سال زراعی را نهایی و اعلام می کند.
معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درباره اینکه آیا وزارت جهاد کشاورزی نرخ های خرید تضمینی  موافق با قیمت‌های تعیین شده در قیمت خرید تضمینی است یا خیر؟ گفت: وزارت جهاد مشکلات مالی دولت را در نظر دارد اما انتظارمان این است که درخصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصمیم معقولی لحاظ شود.
بخشنده با بیان اینکه نرخ تضمینی محصولات کشاورزی با ۵۰ روز تأخیر توسط دولت اعلام می شود گفت: نرخ پیشنهادی محصولات کشاورزی تیر ماه سال جاری به شورای اقتصاد اعلام شده است. تأخیر در نرخ اعلامی می تواند تأثیرات نامناسبی بربخش کشاورزی داشته باشد. سال‌های قبل همزمان با آغاز فصل کشت درمهر ماه نرخ خرید تضمینی اعلام می‌شد.
وی در پاسخ به اینکه پیشنهاد وزارتخانه مذکور برای نرخ خرید تضمینی گندم چقدر بوده است؟ افزود: پیشنهاد ما این بود که قیمت تضمینی این محصول متناسب با نرخ تورم تعیین شود. اما امسال دولت با محدودیت های بودجه ای مواجه بود.
بخشنده ادامه داد: امسال برای تأمین مطالبات گندمکاران، جوکاران و ذرت‌کاران نیازمند ۱۵هزارمیلیارد تومان اعتبار بودیم. دولت با وجود محدودیت های بودجه ای خود را موظف به پرداخت طلب کشاورزان هر چند با تأخیری کوتاه مدت دانست.
وی درباره علت تأخیر در نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: دولت در تأمین منابع مالی با محدودیت‌ها مواجه بود و مطالبات کشاورزان از گندم، جو و ذرت باقی مانده بود. دولت ترجیح داد تا ابتدا بدهی به کشاورزان را پرداخت کند که در این زمینه ۱۵ هزار میلیارد تومان طی بازه زمانی چهار ماهه تأمین شد که معادل ۵۰ درصد بودجه عمرانی کشور بود.
 
منبع: دانا
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 3764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *