800
۰

لب های تشنه گشت چشم انتظار آب لوله کشی/رئیس آبفار سراوان: آب رسانی با تانکر سیار انجام می شود

مردم شهر گشت مدت هاست که از معضل کم آبی رنج می برند که برای حل این معضل پروژه خط انتقال لوله آب به طول ۱۲ کیلومتر در حال انجام است.
فیقاقسفا
فیقاقسفا
به گزارش شستون، به دنبال قطعی ۶ روزه آب در شهر گشت و مشکلات آبی این منطقه در ماه مبارک رمضان امسال، کرکانی مدیر بحران آب و فاضلاب کشور جهت بررسی و بازدید از منابع تولید آب و منبع ذخیره آب در این منطقه حضور یافت‌.
وی  کل ظرفیت تولید آب شرب موجود در شهر گشت را ۶ لیتر بر ثانیه برشمرد که با توجه به جمعیت کنونی این شهر، حداقل تولید آب شرب در ثانیه را ۷۵ لیتر دانست و وضعیت موجود را نگران کننده دانست.
همچنین وی به مدیر آب و فاضلاب شهری سراوان دستور تسریع روند اجرایی خط انتقال آب با بهره گیری از همه ظرفیت های شهرستانی، استانی و کشوری را داد که نصرت زهی متعهد شد ظرف مدت یک هفته کار لوله گذاری را انجام دهد.
کرکانی قول مساعد  پیگیری تأمین اعتبار این طرح را داده بود تا این طرح در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد و از مشکلات مردم کاسته شود.
حسین بر یکی از شهروندان گشتی در گفتگو با شستون اذعان داشت: در اوایل ماه مبارک رمضان بود که  قرار شد انتقال آب از سکن به شهر گشت به طول 12کیلومتر از اواسط ماه رمضان شروع شود.
وی افزود: آقای نصرت زهی در مصاحبه با شبکه هامون قول داده است که عملیات اجرایی این طرح و کار انتقال آب در دهه اول ماه مبارک رمضان انجام شود.
این شهروند گشتی خاطر نشان کرد: تا کنون خبری از انتقال آب به شهر گشت نیست و شهروندان این شهر همچنان در بعضی از مناطق از قطعی آب رنج می برند.
یکی دیگر از شهروندان گشتی گفت: حدود سه روز است که آب بعضی از مناطق این شهر قطع می باشد به طوریکه آب برای شستن دست و صورت هم وجود ندارد.
وی گفت: ساکنین خیابان عمر فاروق ( خانه بهداشت قدیم به پایین)، چند روزی است که با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند.
در ادامه پیگیری ها در تماس تلفنی که خبرنگار شستون  با نصرت زهی مدیر آب و فاضلاب شهری سراوان داشت، وی با اشاره به اینکه روند تکمیلی پروژه خط انتقال لوله آب چهار تا پنج ماه طول می کشد، گفت: کار نقشه برداری، گچ ریزی بیش از ۶ کیلومتر  خط انتقال لوله و نقاط ارتفاعی این پروژه مشخص شده است.
وی ادامه داد: با توجه به سنگلاخی بودن مسیر پروژه و عریض بودن جاده، ماشین آلات سنگین تا ۱۰ روز آینده عملیات بازگشایی مسیر را انجام خواهند داد تا تردد جرثقیل و بیل میکانیکی با مشکل مواجه نشود.
مدیر آب و فاضلاب شهری سراوان در ادامه در خصوص قطعی سه روزه آب در چند روز گذشته در شهر گشت، گفت: تا کنون به ما گزارشی در این مورد نشده است اما با توجه به اینکه در گشت مشکل آب وجود دارد، برخی از مناطق این شهر با مشکل مواجه هستند.
نصرت زهی خاطر نشان کرد: تا تکمیل شدن پروژه خط انتقال لوله شهر گشت، تانکر های آب رسان سیاری را در این منطقه مستقر کرده ایم، تا به نقاط بحرانی آب رسانی انجام شود.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 7641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *