800
۰
کارشناس جودو کشورمان:

فدراسیون جودو باید پاسخگوی نتایج ضعیف باشد

حسین ذوالفقاری گفت: نمی توان فقط مربیان را مقصر ناکامی نوجوانان بدانیم،رزیرا کادرفنی از سوی فدراسیون انتخاب می شوند پس باید فدراسیون پاسخگو باشد.
ج
ج
به گزارش شستون، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان کشورمان در هجدهمین دوره رقابت‌های جودو جوانان آسیا با حضور 177 جودوکار از 17 کشور به مدت چهار روز  در بیشکک قرقیزستان برگزار شد که در مجموع در بخش جوانان با 2 نقره و چهار برنز در مکان هشتم جدول رده بندی قرار گرفتیم و در رده سنی نوجوانان هم تنها با کسب 2 مدال برنز با سقوط پنج پله ای نسبت به دوره گذشته به رده هشتم بسنده کردیم.این در حالی بود که محمد جناب زاده به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان، رضا چاه خندق به عنوان مربی، علی انصاری به عنوان مدیر تیم و عباس سلگی هم به عنوان دبیر تیم‌های ملی کنار ملی پوشان حضور داشتند. این تیم بیش از 7 ماه در اردوها داخلی تمرینات خود را پیگیری می‌کرد که حتی در اردوی تدارکاتی برون مرزی آلمان نیز و مسابقات به مدت 10 روز حضور داشتند.
کادرفنی عامل ناکامی جودو  بود حسین ذوالفقاری کارشناس جودو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد عملکرد ضعیف تیم ملی جودو نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا قرقیزستان اظهار داشت: تیم ما در دوره گذشته در مکان سوم جای گرفت ولی در این مسابقات با سقوط پنج پله ای نسبت به دوره گذشته در رده هشتم قرار گرفت.این اختلاف نتیجه ای که گرفته شده حالا باید ببینیم برنامه ها، نیازها و شاید هم عدم اطلاع از رده های سنی پایه سبب شده که ما چنین نتیجه ای را کسب کنیم.
او ادامه داد: بی اطلاعی از وضعیت جودو رده نوجوانان آسیا سبب می شود تا ما به بیراهه برویم البته باید کادر فنی تیم نوجوانان دلایل این ناکامی را تشریح کنند.اگر می خواهیم جودو ما پیشرفت کند باید تمام رده های سنی به شکل ویژه ای نگاه کنیم و به جودو نوجوانان بهای بیشتری بدهیم.کادر فنی تیم نوجوانان باید برنامه هایش را در اختیار کمیته فنی قرار می داد  تا در مورد این امر تصمیم گیری شود. زمانی هم که برنامه های کادر فنی از فیلترهای مختلف مورد تائید قرار گرفت در‌ آن صورت می توانستیم انتظار کار اجرایی داشته باشیم.
نظارت دقیق نباشد،نمی توان توقع نتیجه خوب داشت کارشناس جودو کشورمان در ادامه گفت:در کل نتیجه تیم ملی جودو نوجوانان با دوره قبلی قابل قیاس نیست و بسیار ضعیف است این نتایج باید ریشه یابی شود.
ذوالفقاری درباره نتیجه ضعیف تیم جودو جوانان هم در قرقیزستان اظهار داشت: رسیدن به کسب نتایج آیده آل در مسابقات جودو قهرمانی‌آسیا در تمام رده ها نیاز به برنامه ریزی دقیق و هماهنگی بین کادر فنی تیم ملی جودو و فدراسیون دارد.اعضای خانواده این رشته به هم وابسته هستند نمی توانیم نتایج  خوب را به نام فدراسیون سند بزنیم و ناکامی ها را گردن کادر فنی بیاندازیم. به نظر من کمیته فنی و مدیر فنی تیم های ملی نظارت دقیقی روی عملکرد جودو کاران جوان و نوجوان نداشتند.
او ادامه داد:به نظر من فدراسیون جودو باید پاسخگوی این نتایج ضعیف باشد چرا که کادر فنی از سوی فدراسیون منصوب می شود و در حال حاضر که تیم های نوجوانان و جوانان ایران در رقابت های آسیایی ناکام مانده اند نمی توانیم تمام تقصیرها را گردن مربیان اندازیم.نباید به کادر فنی فشار بیاوریم و تمام انتقادات را به آن ها تحمیل کنیم.
سپردن تیم رده های پایه به هر شخصی شایسته نیست پیشکسوت جودو کشورمان درباره عملکرد ضعیف کادر فنی در رقابت های قهرمانی آسیا گفت:محمد منصوری و جناب زاده جزء مربیان با سابقه جودو ایران هستند اما فدراسیون در کنار این نفرات از افرادی استفاده کرد که سابقه چندان روشنی در جودو کشورمان ندارند،ناهماهنگی کادر فنی یکی از مهم ترین دلایل ناکامی تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان ایران در مسابقات قرقیزستان بود. شما اگر قصد دارید ماشین با ارزشی را در جایی نگه داری کنید حتما باید مکان نگه داری آن اتومبیل گران قیمت را هم داشته باشید.سپردن تیم نوجوانان و جوانان در رده های پایه که از اهمیت به سزایی برخوردار است به دست هر شخصی زیاد شایسته نیست.این فرد می خواهد قهرمان باشد یا که از کارنامه رزومه داری برخوردار باشد چرا که افرادی که کار به دستشان سپرده می شود باید کاردان باشند ضمن اینکه باید از فیلترهای مختلفی هم رد شده باشند.خوب نیست از هر کسی که خوشمان می آید بهش مسئولیتی واگذار کنیم.به نظر من فدراسیون باید پاسخگوی این نتایج ضعیف باشد در آن شکی نیست.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 7880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *