800
۰
توسعه‌ای که می‌تواند زمینه‌ساز رشد و پرورش قهرمان باشد؛

خانه‌های ورزش روستایی؛ راهی برای کشف استعداد روستاییان

خانه‌های ورزش روستایی طرحی در ترویج ورزش و ایجاد شادابی در میان روستاییان است که می‌تواند کمک شایانی به استعدادیابی و ورزش قهرمانی انجام دهد.
خانه‌های ورزش روستایی؛ راهی برای کشف استعداد روستاییان
 به گزارش پایگاه خبری شستون، جوامع روستایی یکی از رکن‌های مهم در دولت‌ها محسوب می‌شود که در پیشرفت و آبادانی نقش مؤثری را ایفا می‌کنند به همین جهت نیاز است توجه ویژه‌ای به این مقوله صورت گیرد.
 
 توجه به ورزش روستایی نیز می‌تواند زمینه‌ساز رشد و پرورش قهرمان و پهلوانان بی‌شماری باشد و باعث سرافرازی کشور در میادین ورزشی جهانی شود ازاین‌رو می‌طلبد متولیان امر اهمیت ویژه‌ای را در خصوص تجهیز امکانات و زیرساخت‌های ورزشی قائل شوند.
 
 از سوی دیگر توسعه ورزش روستایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی نیز تأثیرگذار است و آرامش و امید به زندگی را میان جوامع روستایی افزایش می‌دهد.
 
 همچنین مقام معظم رهبری ورزش‌های بومی و روستایی را جزئی از فرهنگ و ملیت ایرانی عنوان کردند که می‌طلبد برای احیای آن تلاش همه‌جانبه صورت گیرد.

خانه ورزش روستایی گشت به متروکه تبدیل شده است 
 در همین راستا شهروندان گشتی نسبت به احیای خانه ورزش روستایی این منطقه که سال‌هاست بدون متولی رها شده که منجر به ازبین‌رفتن تجهیزات ورزشی شده گلایه‌مند هستند.
 
 به گفته اهالی گشت خانه ورزشی روستایی این منطقه حدود پنج یا ۶ سال قبل افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که به میز تنیس و وسایل بدن‌سازی مجهز بوده است؛ اما حال خانه ورزش روستایی به یک مکان متروکه تبدیل شده است.
 
 اهالی گشت می‌گویند خواسته ما از متولیان امر این است که یک مسئول برای خانه ورزش روستا در نظر بگیرند تا ورزش دوستان بتوانند در این مکان به فعالیت ورزشی بپردازند.
 
پیگیر مشکل خانه های ورزش روستایی هستیم
 مصطفی دهواری رئیس هیئت بازی‌های روستایی و بومی محلی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: خانه ورزش روستایی متعلق به روستاها است؛ اما حدود هفت سال قبل به گشت تعلق گرفت.
 
 وی افزود: عمر مفید وسایل خانه روستایی زیاد بالا نیست؛ اما باید در نگهداری از وسایل ورزشی کوشا باشیم در حال حاضر تجهیزات ورزشی خانه ورزش گشت معیوب است که این مورد را از طریق اداره کل ورزش و جوانان پیگیر هستیم.
 
 رئیس هیئت بازی‌های روستایی و بومی و محلی سراوان ادامه داد: طبق بازدید کارشناسان استانی که اخیراً صورت‌گرفته این موضوع مطرح شد که تجهیزات ورزشی چندین خانه ورزش روستایی فرسوده و قابل‌استفاده نیستند که یکی از خانه‌های ورزش روستایی، گشت است که اگر در آینده وسایل و تجهیزات از سوی هیئت ورزش‌های روستایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تعلق گرفت به روستاهای اطراف شهرگشت به‌طوری‌که روستا بتواند فضایی را برای خانه ورزش روستایی مهیا کند تعلق می‌گیرد؛ لذا همکاری دهیار و شورا را می‌طلبد که مکانی را در نزدیک مدرسه در نظر بگیرند تادانش آموزان بتوانند بهترین استفاده را ببرند.
 
دهواری تصریح کرد: خانه‌های ورزش روستایی درگذشته دارای میز تنیس، فوتبال‌دستی، صفحه شطرنج، دارت و طناب بوده؛ اما فعلاً بر اساس نیازهای روستا میله والیبال، تیرک فوتبال و فوتبال‌دستی و میز تنیس در نظر گرفته شد و چنانچه این تجهیزات تأمین شود به خانه‌های ورزش روستایی تعلق خواهد گرفت.
 
انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 26914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *