800
۰

وقتی دربار سعودی پیروزی ملت فلسطین را به نام خود مصادره می‌کند

در حالی که قدس اشغالی، روزهای خونینی را سپری می‌کند و جوانان فلسطینی با عملیات شهادت طلبانه خود لرزه بر اندام جامعه صهیونیستی انداخته اند، درباره پادشاهی سعودی تلاش دارد، دستاوردهای جوانان فلسطینی را به نام خود ثبت کند.
olygli
olygli
به گزارش شستون، عربستان سعودی در حالی تلاش‌های دیپلماتیک این رژیم را عامل توقف حملات و رفع موانع محدویت های این رژیم علیه ملت فلسطین می داند که مسئله فلسطین از مدتها پیش از دستور کار این رژیم خارج شده است.
در واقع جوانان فلسطینی دست از حمایت رژیم های عربی شسته اند و هیچ امیدی به این حمایت ها ندارند و راه خود را در ادامه مقاومت می‌جویند. اگر رژیم های عربی کمکی به فلسطین کرده اند، کمکشان محدود به محمود عباس تشکیلات تحت امرشان بوده تا جلوی عملیات گروههای فلسطینی را در سرزمین های اشغالی بگیرد که همکاری‌های امنیتی ابومازن با رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت ملت فلسطین در این راستا قابل تحلیل است.
بعد از حوادث «بیداری اسلامی» در جهان عرب و مشکلات داخلی که این کشورها با آن روبرو شدند، مسئله فلسطین رسما از دستور کار رژیم های عربی خارج شده است و عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی در دستور کار آنها قرار گرفته واگر از نظر کشورهای عربی عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی روزگاری جرم تلقی می شد، امروز این تابو شکسته شده و دیگر این رژیم را دشمن خود تلقی نمی کنند و کار تا بدانجا پیش رفته که رسانه های این رژیم تلاش دارند تا جای دوست و دشمن را با هم عوض کنند . سخنان موشعه یعلون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در این باره قابل تامل است.
موشعه یعلون  می گوید: « تحولات رخ داده در خاورمیانه طی سال‌های گذشته باعث شده است تا "نزاع عرب-اسرائیلی" بلاموضوع شود». به گفته وی، «ما و عرب‌ها، همان عرب‌هایی که در جنگ شش‌روزه ائتلافی را علیه ما سازماندهی کردند، خود را هم‌نظر با هم می‌بینیم ...»
ادعای دروغین رژیم سعودی وقتی روشن می‌شود که بعد از گذشت چندین روز از حوادث خونین در قدس اشغالی و ایجاد گیت‌های الکترونیکی حتی یک بیانیه در محکومیت جنایت‌های این رژیم صادر نکرده است تا جایی که برخی از مسئولان و رسانه های این رژیم از عادی‌سازی و همزیستی مسالمت آمیز مشترک با رژیم صهیونیستی سخن می گویند تا زمینه را برای رابطه کامل با این رژیم فراهم کنند. برخی گزارش رسانه‌های اسرائیلی نیز حاکی از آن است که عربستان اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان را در راستای مبارزه با تروریسم می‌داند که این گزارش دروغین بودن مقامات سعودی در حمایت از مبارزات ملت فلسطین را برملا می کند.
موضع گیری درباره پادشاهی عربستان درباره مسئله فلسطین می توان نوعی فریب افکار عمومی و خروج از انزوای سیاسی تلقی کرد که این رژیم در آن گیر افتاده و تلاش دارد این گونه القاء کند که همچنان رهبر جهان عرب است درحالی رژیم سعودی حتی از حل مسائل خانواده‌ای خود درمانده است اختلافات عربستان و سه کشور عربی با قطر نمونه ای از این مدعاست که حتی میانجیگیری کشورهای غربی نیز نتوانسته این پرونده را محتومه کند.
برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز در این سالها تلاش دارند که سیاست مستقلی از عربستان در پیش بگیرند و با این رژیم در سیاست‌های منطقه ای همسو و هماهنگ نیستند.
منبع: تسنیم
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 8046
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *