800
۰
در جمع صاحبان فکر و اندیشه مطرح شد

خاطرات جانبازان گنجینه های فرهنگ سازی جامعه/دانشگاه مغز فکری جوامع است+تصاویر

سرپرست مجتمع آموزش عالی سراوان اظهار داشت: جانبازان و آزادگان گنجینه ای هستند که در چند سال آینده در بین ما حضور نخواهند داشت و ثبت خاطرات آنها می تواند در فرهنگ سازی جامعه کمک کند.
greheh
greheh
به گزارش شستون، مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهاب میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، محمدرضا ریگی سرپرست مجتمع آموزش عالی، محمود نادری رئیس بنیادد شهید و امور ایثارگران و جمعی از اساتید و فرهیختگان در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شهاب میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان با بیان اینکه مردم و خانواده ها شاهد صحنه های زیادی از هشت سال دفاع مقدس بوده اند و آثار جنگ در روحیه و روان آنها تاثیر گذاشته است، گفت: ندیدن وقایعی که در جنگ اتفاق افتاده نابینایی است.
وی با اشاره به اینکه شهید محسن حججی الگویی است که خداوند آن را درون ویترین گذاشت و این افراد به خواسته خود تن به شهادت داده اند، اظهار داشت: از خود گذشتگی و گذشتن از نفس دلیل گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) تصریح کرد: گذشتن از مال بالاتر از گذشتن از جان است و کسی گه مالش را دزد میزند شب خواب ندارد اما کسی که عزیزی را از دست می دهد، خسته می شود و به خواب می رود.
وی با بیان اینکه شهدا ابتدا از مال و بعد از جان خود گذشته اند، اذعان داشت: با توجه به اوضاع نابسامانی که در کشورهای همسایه حاکم است ایران با قدرت نظامی و ایمان در آرامش است.
حجت الاسلام والمسلمین میرزای با اشاره به اینکه آرمان های دفاع مقدس مختص به شیعه نیست و برای دست پیدا کردن به فهم درستی از جهان است ، افزود: کسانی که می گویند وقایع سوریه و لبنان و دیگر مسلمانان به ما ربطی ندارد توحید قلبی ندارند و همه چیز را با مال می سنجند.
وی  در پایان اظهار داشت: دانشگاه مغز فکری جوامع است و مسئول است که برخورد مناسبی با دانشجویان جهت تبیین دفاع مقدس داشته باشد و آنها را در مسیر درست قرار دهد.
محمد رضا ریگی سرپرست مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان در این مراسم با بیان اینکه با رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس وجبی از خاک ایران به دست متجاوزان نیفتاده است و ما در جهت پاسداشت حق و حقوق و حفظ کرامت شهدا باید قدم برداریم، گفت: جانبازان و آزادگان گنجینه ای هستند که در چند سال آینده در بین ما حضور نخواهند داشت و ثبت خاطرات آنها می تواند در فرهنگ سازی جامعه کمک کند.
وی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ جهادگری و ایثارگری به خوبی به نسل جوان منتقل نشده است، اظهار داشت: صدا سیما در جذب کودکان و علاقه مند کردن آنها به هفته دفاع مقدس باید بجای پخش برنامه های پویا از هفته دفاع مقدس ایده های بهتری در این زمینه داشته باشد.
سرپرست مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان با اشاره به فعالیت گروه های جهادی تصریح کرد: افرادی که بدون چشم داشت اقدامات جهادی را در روستا ها انجام می دهند نتیجه افکار دفاع مقدس هستند که باید توسعه داده شود.
وی در پایان تصریح کرد: ما باید فرهنگ جهادی را به نسل جوان منتقل کنیم و گام های بزرگی برای نهادینه کردن فرهنگ انقلابی برداریم.

 

 
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 8853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *