800
۱
یادداشت؛

انتخاب شهردار ضعیف خیانت به آرای مردم است

انتخاب شهردار یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کار منتخبین شورای شهر را سخت خواهد کرد چرا که آئینه تمام‌نمای چهار‌ساله برای توسعه شهر است.
انتخاب شهردار ضعیف خیانت به آرای مردم است
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، علی دانشمند، استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با حضور باشکوه مردم خردادماه ۱۴۰۰ در شهرستان سیب و سوران برگزار شد و خروجی این انتخابات منتخبینی بودند که با اعتماد ویژه اقشار مختلف مردم سکان هدایت چهار‌ساله شهر‌ها و روستا‌های شهرستان را در دست گرفتند.

انتخابات ۱۴۰۰ مهم‌ترین انتخابات شهر سیب بود چرا که پس از پایان مهلت ثبت‌نام کاندیدا‌های پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی، ارتقا دهستان سیب به شهر به طور رسمی ابلاغ شد که افسوس بسیاری از سیاسیون شهر برای عدم ثبت‌نام خویش در انتخابات را در پی داشت؛ بااین‌حال انتخابات با حضور هشت کاندیدا که یکی از آن‌ها در روز‌های منتهی به انتخابات از حضور در انتخابات انصراف داد در شهر سیب برگزار شد و پس از اعلام نتایج انتخابات مهم‌ترین چالش منتخبین مردم، انتخاب اولین شهردار برای شهر جدیدالتأسیس سیب بود.

انتخاب شهردار یکی از مهم‌ترین آزمون‌های سخت تک‌تک اعضای منتخبین شورای شهر سیب بود که بحث بومی یا غیربومی بودن آن برای مردم این شهر کاملاً مهم بود.

فارغ از گزینه بومی و یا غیربومی بودن، بحث متخصص و متعهد بودن و سوابق درخشان مدیریتی و خدمتی که می‌تواند گره‌گشای مشکلات چندین ساله شهر سیب و تغییر وضعیت آن به بافت شهری باشد هم مهم بود؛ چون هرساله شهروندانی که از شهر سیب مهاجرت نموده‌اند با ورود خویش به شهر سیب به دنبال تغییرات اساسی در زیرساخت‌ها و توسعه خدمات شهری هستند و همواره شهر سیب و شهرداری سیب را با شهرداری‌های هم‌طراز مورد مقایسه قرار می‌دهند.

انتخاب شهردار در این شهر مستلزم داشتن تخصص، تعهد و شناخت کافی از توپوگرافی شهری، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی بود تا در توزیع خدمات بتواند شاخصه‌های عدالت اجتماعی را سرلوحه کار خویش در خدمت‌رسانی به مردم قرار دهد.

استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل‌کرده و متخصص در امور شهری فارغ از نگاه‌های غضب‌آلود سیاسی می‌توانست ضمن برقراری توسعه شهری، پیشرفت عمران و آبادانی و در خصوص تغییر سیمای شهری کمک شایانی بنماید.

بدون شک تمامی اعضای شورای اسلامی شهر سیب در آزمون انتخاب اولین شهردار شهر جدیدالتأسیس سیب نمره قبولی نخواهند گرفت و این مسئولیت اجتماعی سیاسی برای اعضای شورای اسلامی شهر سیب با ضعیف‌ترین حالت ممکن در حال سپری‌شدن است چرا که پس از مشخص‌شدن ماهیت و ناتوانی شهردار غیربومی که هیچ سابقه‌ای در کار اجرایی و عمرانی ندارد و در اجرای برنامه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه زیرساخت‌های شهری عملکردی از خود نشان نداده است. متأسفانه هیچ فکر، ‌ایده و تصمیم قطعی برای استیضاح شهردار در بین اعضا دیده نمی‌شود و دوقطبی بودن اعضای شورای اسلامی این فرصت را در اختیار شهردار قرار می‌دهد تا با خیال آسوده بر مسند شهرداری سیب تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی بنشیند.

به‌زودی تحلیل عملکرد شهرداری سیب در ۱۸ ماه گذشته و عملکرد مهرزاد بساوند به‌عنوان اولین شهردار سیب در یادداشتی منتشر می‌شود.

ادامه دارد..

انتهای خبر/
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 26404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *