800
۰
یادداشت؛

حجاب ثمره عفاف درونی است

می‌توان گفت حجاب ثمره عفاف درونی است که تظاهر و نماد بیرونی یافته است و در نوع پوشش در ظهور اجتماعی افراد در رویارویی با نامحرم گفته می‌شود.
حجاب ثمره عفاف درونی است
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجاب وسیله‌ای است که باعث می‌شود از چشم و نگاه نامحرم در امان باشیم؛ حجاب و عفاف از ارزش‌های جامعه بشری شمرده می‌شود و دین مبین اسلام نیز به رعایت عفاف و حجاب بسیار تأکید دارد و همواره این دو واژه را کنار هم به کار برده است.
 
 عفاف یعنی نگه داشت نفس از پیروی از هواوهوس؛ حجاب سبب حفظ و نگهداری از نفس است و منظور این است در برابر هرگونه بدی و زشتی از خود مراقبت کنیم و آلوده به بدی‌ها نشویم و این موضوع مختص فقط بانوان نیست؛ بلکه مردان نیز باید عفاف و حجاب داشته باشند چرا که هر زمان اسم از حجاب و عفاف به میان می‌آید ذهن‌ها معطوف به بانوان می‌شود.
 
 می‌توان گفت حجاب ثمره عفاف درونی است که تظاهر و نماد بیرونی یافته است و در نوع پوشش در ظهور اجتماعی افراد در رویارویی با نامحرم گفته می‌شود.
 
 حجاب فقط در ظاهر انسان نیست؛ بلکه در کلام، زبان، گوش، چشم و تمام اعضای بدن را شامل می‌شود، اسلام نمی‌گوید که زن در خانه محبوس کرد و مقابل استعدادهای او را گرفت.
 
 امام خمینی (ره) درعین‌حال که به ارتباط بین زن و مرد بسیار حساس بودند به این امر عقیده داشتند که زن با حفظ خود از
 گناه می‌تواند بیشترین فعالیت را داشته باشد.
 
یکی از سفارشات دین مبین اسلام حفظ حجاب و عفاف در انظار عمومی است از سوی دیگر حجاب مانع پیشرفت در بانوان نیست چه‌بسا بانوان فعال در جامعه اسلامی داریم که باحجاب کامل در خدمت اسلام و انقلاب هستند و مقامات جهانی کسب کرده‌اند.

با رعایت حجاب علاوه بر اینکه به دستورات الهی عمل کرده‌ایم، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و حفظ بنیان خانواده خواهیم شد.

 رعایت حجاب و عفاف منحصر به زنان نیست و در تربیت فرزندانمان چه دختر و چه پسر باید به این مورد دقت کافی داشته باشیم در همین رابطه حضرت محمد (ص) می‌فرماید: این وصف باید در زنان بیشتر باشد نه اینکه در مردان نباشد.
 زن مسلمان آن زنی است که هم دین خود و هم حجاب خود را حفظ و هم از خود دفاع می‌کند و در میدان معنویت و علم و تقرب به خدا پیشروی می‌کند.
 
 غربی‌ها زن را به‌عنوان کالا به میدان می‌آورند؛ اما ما زن‌های ایرانی باید به برنامه‌های قران عمل کنیم و با استعانت از قران و گفتار بزرگان دین الگوی زنان جهان باشیم.

علی‌رغم تبلیغات سو دشمنان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به دنبال ترویج بی‌حجابی و بی‌عفتی در بین بانوان و دختران مسلمان به‌ویژه ایرانیان هستند باید بگویم رعایت حجاب و عفاف نه‌تنها سدی در برابر پیشرفت و آزادی نیست؛ بلکه رعایت این موضوع باعث می‌شود هم حقوق دیگران رعایت شود و هم با آرامش و اطمینان خاطر در جامعه حضور داشته و از نگاه‌های شیطانی محفوظ بمانیم.
 
 به قلم زهرا خواجه، کارشناس مسائل مذهبی
 
 انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 27170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *