800
۰
شریعتمداری:

حریری یاوه‌های نتانیاهو را از «عبری» به «عربی» ترجمه کرد

سعد حریری بعد از اعلام استعفای خویش از نخست‌وزیری لبنان، اظهارات سخیف و کینه‌توزانه‌ای علیه ایران اسلامی بر زبان آورد که مراجعه به اظهارات روز قبل نتانیاهو نشان می‌دهد، فقط یاوه‌های او را از زبان عبری به عربی ترجمه کرده است!
حریری یاوه‌های نتانیاهو را از «عبری» به «عربی» ترجمه کرد
به گزارش شستون، حسین شریعتمداری در بخش «نکته» روزنامه کیهان نوشت: استعفای سعد حریری از نخست‌وزیری لبنان که به گونه‌ای حقارت‌آمیز و بعد از ملاقات با ملک سلمان، پادشاه آل‌سعود در ریاض صورت پذیرفت یادآور ماجرای مشابه دیگری است که در صدر اسلام اتفاق افتاده و در کلام خدای سبحان آمده است. نگارنده 14 سال قبل - 9 آذرماه 82 - ماجرای یاد شده را در یکی از یادداشت‌های کیهان، با عنوان «آن دوازده مرد خبیث» آورده بود که ‌اشاره به آن اگرچه حدیث مکرر است ولی ملال‌آور نیست که وصف حال است. در بخشی از آن یادداشت آمده بود:
«بزرگان یهود آنها را با دقت از میان یهودیان انتخاب کرده و برای انجام یک مأموریت ویژه آموزش داده بودند. قرار بود این دوازده نفر به هنگام صبح نزد رسول خدا(ص) بروند و ادعا کنند که به او ایمان آورده و اسلام را پذیرفته‌اند و در پایان همان روز، کفر ورزیده و خروج خود از اسلام را فریاد بزنند. بزرگان بنی‌اسرائیل امیدوار بودند در پی این ترفند مشروعیت نظام اسلامی و حقانیت رسول خدا(ص) زیر سؤال برود و مسلمانان- یا حداقل برخی از آنان- دست از اسلام بردارند و سلطه سرمایه‌داران یهود که با قدرت گرفتن اسلام به خطر افتاده بود از آسیب در امان بماند. خدای سبحان درباره «ورود» نمایشی این عده و امثال آنها به جرگه اسلام که از ابتدا برای «خروج» از اسلام طراحی شده بود، می‌فرماید؛ «و طایفه‌ای از اهل کتاب - به یاران خود- گفتند، در آغاز روز به آنچه بر مؤمنان نازل شده است ایمان آورید و چون روز به آخر رسید، کفر بورزید و از اسلام خارج شوید، شاید- با این ترفند- مسلمانان نیز از اسلام دست بردارند» سوره مبارکه آل عمران- آیه72.
در عرف سیاسی استعفای سعد حریری در ریاض یک اقدام حقیرانه است و او چنانچه قصد استعفا داشت می‌توانست بعد از بازگشت به لبنان استعفای خود را اعلام کند چرا که اعلام استعفا بعد از ملاقات با ملک سلمان و محمد بن سلمان به وضوح حامل این پیام است که استعفای سعد حریری از جانب سعودی‌ها به وی دیکته شده است. آیا نخست‌وزیر لبنان از تحقیر شخصیت سیاسی خویش در این ماجرا بی‌خبر بوده است؟! جایگاه او به عنوان یک رجل سیاسی زمینه‌ای برای پذیرش این احتمال باقی نمی‌گذارد. این گمانه هم قابل قبول نیست که تصمیم به استعفا در سفر ریاض گرفته شده باشد، چرا که سعد حریری به یقین از پیامدهای تصمیم خود با خبر بوده است و در صورت پیشنهاد آل‌سعود به استعفا، ابتدایی‌ترین انتظار این بود که برای اتخاذ این تصمیم زمان بخواهد! همه این شواهد به وضوح حکایت از آن دارند که استعفای سعد حریری از قبل برنامه‌ریزی شده بود و سفر او به عربستان تنها برای اعلام استعفای خویش بوده است. یعنی دقیقا همان نقشی که آن دوازده مرد خبیث در صدر اسلام با طراحی دشمنان اسلام (یهودیان آن زمان و اسرائیل این دوران) بر عهده گرفته و صد البته ناکام مانده بودند.
سعد حریری بعد از اعلام استعفای خویش از نخست‌وزیری لبنان، اظهارات سخیف و کینه‌توزانه‌ای علیه ایران اسلامی بر زبان آورد که مراجعه به اظهارات روز قبل نتانیاهو نشان می‌دهد فقط یاوه‌های او را از زبان عبری به عربی ترجمه کرده است!
 گفتنی است که صهیونیست‌ها با بهره‌گیری زودهنگام از این مهره خود، خدمت بزرگی به جبهه مقاومت کرده‌اند چرا که یکی از مهره‌های نفوذی را به میدان آورده، سوزانده و دود کرده و به هوا فرستاده‌اند...
و امام بزرگوارمان حضرت سجاد علیه‌السلام خداوند سبحان را به خاطر حماقت دشمنان اسلام شکر می‌کردند.
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 9256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *