800
۰
توهین معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران؛

«محور شرارت» جرج بوش جای خودش را به «گله گرگ‌ها» داد!

معاون دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی در واشنگتن در اظهاراتی توهین‌آمیز، از کشورهای مخالف آمریکا به عنوان «گله گرگ‌ها» نام برد.
«محور شرارت» جرج بوش جای خودش را به «گله گرگ‌ها» داد!
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، مایک پنسمعاون رئیس‌جمهور آمریکا لقبی که جرج بوش در زمان ریاست‌جمهوری خود به بزرگترین دشمنان آمریکا داده بود را به «گله گرگ‌ها» تغییر داد!
معاون دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در جمع سفرای آمریکا در کشورهای مختلف جهان که در واشنگتن برگزار شد، از کشورهای مخالف آمریکا به عنوان «گله گرگ‌ها» نام برد.
وی در اظهاراتی توهین‌آمیز در این باره گفت: «ایالات متحده علاوه بر رقبای جهانی خود، اکنون با "گله‌ای از گرگ‌های سرکش" مواجه است که می‌خواهند نظم بین‌المللی‌ای که آمریکا برای بیش از نیم قرن در جهان حفظ کرده است را تغییر دهند.»
طبق تعریف مایک پنس، لقب توهین‌آمیز «گله‌گرگ‌ها» شامل دو کشور ایران و کره شمالی است که جرج بوش در جریان سخنرانی خود در برابر کنگره در سال ۲۰۰۲ در اظهاراتی مضحک آنها را جزء «محور شرارت» نامید. 
البته به نوشته بلومبرگ، معاون ترامپ در لفاظی جدید خود، محور شرارت جرج بوش را به ۵ کشور گسترش داده و کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا در آمریکای لاتین را نیز به آن اضافه کرده است. 
نکته جالب اینکه وجه مشترک کشورهایی که معاون رئیس‌جمهور آمریکا از آنها تحت عنوان «گله گرگ‌های سرکش» نام برده، به اذعان خود او ایستادگی [و عدم تسلیم] در برابر نظمی است که آمریکا به جهان تحمیل کرده است.
با این حال، همانطورکه جرج بوش از طریق بازی با کلمات نتوانست به توفیقی در برابر کشورهایی که آنها را جزء محور شرارت نامیده بود، دست یابد، دولتمردان فعلی آمریکا نیز راه به جایی نخواهند برد؛ همچنانکه پایگاه آمریکایی المانیتور هفته گذشته (اینجا) اعلام کرد دولت ترامپ در یک ارزیابی داخلی از سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران به این جمع‌بندی رسیده که این سیاست در تحقق اهداف اولیه خود شکست خورده است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 13299
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *