800
۰
خطیب زاده:

همه ایرانیان اوکراین را ترک کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مراحل اول و دوم خروج ایرانیان از اوکراین به پایان رسیده است، تاکید کرد که همه ایرانیان، اوکراین را ترک کنند.
همه ایرانیان اوکراین را ترک کنند
به گزارش شستون؛ به نقل از صدا و سیما، سعید خطیب زاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه تعدادی از ایرانیان در شهرهای مختلف اوکراین به صورت پراکنده با خواست خودشان باقی مانده‌اند، افزود: امروز تشویق کردیم همه ایرانیان مقیم، اوکراین را ترک کنند و بیش از این در اوکراین باقی نمانند.
او ادامه داد: بر اساس گزارش‌های میدانی از مرزهای مختلف اوکراین از جمله لهستان، رومانی، مولداوی و مجارستان؛ رفت و آمدها در این مرزها آرام انجام می‌شود و آن بحران اولیه در مورد ایرانیان تقریباً تمام شده است.
خطیب زاده با بیان اینکه تلاش می‌کنیم یک پرواز دیگر را برای جمعه آماده کنیم، اضافه کرد: تاکنون فقط در شهر «ورشو» لهستان و شهرهای مرزی حدود ۶۰۰ نفر از ایرانیان اسکان داده شده‌اند و پذیرایی می‌شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه وضع در رومانی هم اینگونه است، گفت: آمار به طور تصاعدی در حال افزایش است؛ البته برخی از ایرانیان در برخی از شهرهای اوکراین هم حضور دارند و ما همه را تشویق می‌کنیم که به ما اطلاع بدهند در کدام شهرها هستند یا اینکه حرکت کنند تا بتوانیم مرحله سوم تسهیل خروج ایرانیان را در چند روز آینده کامل کنیم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 24932
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *