800
۰
در رده بندی نشریه فرانسوی

ایران، هفتمین ارتش قدرتمند در جهان+ تصویر

بر اساس رده بندی اعلام شده در نشریه فرانسوی لزاکو، ایران در جایگاه هفتم قو‌ی‌ترین ارتش دنیا بر اساس تعداد پرسنل نظامی قرار دارد.
ایران، هفتمین ارتش قدرتمند در جهان+ تصویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان -  نشریه فرانسوی لزاکو در حساب کاربری توئیتر خود با اشاره به این که بدترین جنگ در اروپا از سال ۱۹۴۵ در اوکراین رخ داده است، جدولی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان بر اساس تعداد سربازان منتشر کرد.
در این رتبه سنجی، جمهوری اسلامی ایران با نزدیک به ۶۰۰ هزار سرباز در جایگاه هفتم قرار دارد.
بر اساس این جدول، چین با ۲ میلیون نفر نظامی در رده اول و هند با یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در رده دوم قرار دارد. پس از آن آمریکا با یک میلیون و ۳۹۰ هزارنظامی در رتبه سوم و کره شمالی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نظامی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
در رتبه پنجم و ششم نیز به ترتیب، روسیه با ۸۵۰ هزار نظامی و پاکستان با ۶۴۰ نفر قرار دارند. کشور ایران نیز با ۵۷۵ هزار نفر نظامی، رتبه هفتم را از بین کشور‌هایی با قوی‌ترین ارتش به خود اختصاص داده است. در این جدول کشور‌های کره جنوبی، ویتنام و مصر نیز رده‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.
ایران ارتش قدرتمند در جهان
قابل ذکر است که این گزارش بر اساس رتبه بندی اعلام شده ازطرف وبسایت«گلوبال فایرپاور» Global Firepower منتشر شده است. «گلوبال فایرپاور» هرساله  با بررسی بیش از ۶۰ فاکتور  قویترین کشور‌های دنیا را از نظر قدرت نظامی اعلام می‌کند. در فهرست این وبسایت ایران جایگاه چهاردهم که بالاتر از عربستان و رژیم صهیونیستی است را به خود اختصاص داده است.
در این رده بندی به قدرت هسته‌ای کشور‌ها توجه نشده و ذخایر سلاح هسته‌ای کشور‌ها دارای امتیاز نیست. کشور‌هایی که  نیروی دریایی ندارند یا به آب‌های بین المللی متصل نیستند هم نمره منفی دریافت می‌کنند. کشور‌های عضو ناتو به این دلیل که باید اطلاعات محرمانه خود را با دیگر کشورهای عضو به اشتراک بگذارند، در این رده بندی امتیاز کمتری را دریافت می کنند.
 فاکتور‌های این رده بندی شامل مواردی مانند قدرت جنگی زمینی، تعداد نظامیان در حال خدمت، تعداد تجهیزات نظامی مانند تانک، سامانه‌های توپخانه‌ای، سامانه‌های موشکی، جنگنده و هواپیمای ترابری و آموزشی و وضعیت نیرو دریایی مانند زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها و  بودجه دفاعی و ... است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 24885
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *