800
۰

یکه تازی ترامپ در دروغ گفتن؛ 928 روز و 12 هزار دروغ

صفحه «ارزیابی حقیقت» روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا در بازه زمانی 928 روز، بیش از 12 هزار ادعای دروغ یا گمراه‌کننده مطرح کرده است.
یکه تازی ترامپ در دروغ گفتن؛ 928 روز و 12 هزار دروغ
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ماههای اخیر، با فعال شدن سیستم راستی‌آزمایی رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه «سی ان ان» و روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، اظهارات دروغین و گمراه‌کننده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بسیار سریع مورد رصد قرار می‌گیرد.
 
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت که ترامپ در بازه زمانی دو و نیم ساله ریاست‌جمهوری خود (928 روز)، حدود 12 هزار و 19 ادعای دروغین یا گمراه‌کننده مطرح کرده است.
 
پایگاه داده‌های مربوط به ادعاهای گمراه‌کننده و دروغین روزنامه واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که تمایل ترامپ برای مطرح کردن اعداد و ارقام اغراق آمیز، فخر‌فروشی‌های بی‌دلیل و دروغ‌های آشکار، همچنان با سرعت چشمگیری ادامه دارد.
 
طبق تجزیه و تحلیل‌های صفحه ویژه روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست تحت عنوان «ارزیابی‌کننده حقیقت» (Fact Checker)، ترامپ تا تاریخ پنج آگوست (15 مرداد ماه) در 928 امین روز از ریاست جمهوری خود، 12 هزار و 19 ادعای دروغین و یا گمراه‌کننده مطرح کرده است.
 
بر اساس این بررسی‌ها، دروغ‌های ترامپ در تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت‌ ماه) از مرز 10 هزار دروغ گذشت و از آن زمان تا تاریخ پنج آگوست، به طور متوسط روزانه 20 دروغ گفته است.
 
واشنگتن‌پست ادامه داد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ از آغاز ریاست‌جمهوری خود به طور متوسط روزانه 13 ادعای دروغین مطرح کرده است.
 
بر اساس این گزارش، حدود یک پنجم از ادعاها درباره مهاجرت بوده است و در حقیقت یکی از ادعاهای مکرر وی این بوده است که دیوار مرزی با مکزیک در حال ساخت است و 190 بار این ادعا را تکرار کرده است. 
 
این روزنامه آمریکایی درباره این ادعا توضیح داد، کنگره حاضر به تأمین بودجه پیش‌بینی شده ترامپ برای ساخت دیوار مرزی آمریکا-مکزیک نشده است و بنابراین ترامپ تلاش کرده است تا تعمیر موانع موجود در مرز دو کشور را بعنوان دیوار جلوه دهد.
 
طبق این گزارش، هرکدام از ادعاهای دروغین یا گمراه‌کننده درباره تجارت، اقتصاد و تحقیقات درباره مداخله روسیه در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، 10 درصد از مجموع ادعاهای دروغین ترامپ را تشکیل می‌دهد.
 
واشنگتن‌پست ادامه داد که ترامپ 186 بار به دروغ مدعی شده است که اقتصاد امروز آمریکا، در بهترین وضعیت خود در تاریخ آمریکا قرار دارد.
 
این گزارش همچنین در خصوص پیام‌های ترامپ در صفحه شخصی توییتر وی نوشت که بیش از 18 درصد از ادعاهای دروغین و گمراه‌کننده ترامپ از توییتر وی نشأت می‌گیرد.
 
تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که تعداد اندکی از مردم آمریکا اظهارات دروغین ترامپ را باور می‌کنند به طوریکه طبق نظرسنجی «ارزیابی حقیقت» واشنگتن‌پست که در ماه دسامبر گذشته منتشر شد، تنها 3 نفر از هر 10 آمریکایی دروغ‌های ترامپ را باور می‌کنند. 
 
نظرسنجی بالا همچنین نشان داد که تنها یک نفر از هر 6 فرد بزرگسال آمریکایی، برخی و نه همه دروغ‌های ترامپ را بعنوان حقیقت قبول می‌کنند و صحت آن را تأیید می‌کنند.
 
علاوه بر واشنگتن‌پست، شبکه سی ان ان نیز اخیراً به اظهارنظرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخته است و سخنان وی را راستی‌آزمایی کرده است و در جدیدترین بررسی‌های این شبکه که روز 16 مردادماه منتشر شد، مشخص شد که ترامپ ظرف یک هفته 56 دروغ گفته است. (جزئیات بیشتر)
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 15022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *