800
۰

فرار مالیاتی ترامپ با بزچرانی!

روزنامه آمریکایی هافینگتن پست فاش کرد رئیس‌جمهور آمریکا برای فرار مالیاتی در زمین‌های گلف خود در نیوجرسی بز نگهداری می‌کند.
فرار مالیاتی ترامپ با بزچرانی!
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی هافینگتن پست فاش کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای فرار مالیاتی در زمین‌های گلف خود در نیوجرسی بز نگهداری می‌کند!
شاید بتوان ترامپ را که یک گلف باز حرفه‌ی به شمار می‌رود، بز چرانی حرفه‌ای نیز به شمار آورد که برای فرار مالیاتی ده‌ها هزار دلاری در سال، در زمین‌های گلف خود در نیوجرسی اقدام به نگهداری از بز کرده است.
در حالی که رئیس جمهور آمریکا از روز پنجشنبه گذشته دور جدید تعطیلات خود را شروع کرده است تا به بازی محبوب خود یعنی گلف بازی در زمین هایش بپردازد، بزچرانی ترامپ در زمین‌های خود باعث شده است بتواند سالیانه از هشتاد و هشت هزار دلار تخفیف مزرعه داری برای این موضوع بهره ببرد.
به گفته مسئول زمین‌های گلف ترامپ، وی از این اقدام برای توجیه مزرعه داری و تخفیف مالیاتی استفاده کرده است در حالی که در زمین صد و سیزده جریبی خود برای کشت علوفه، هشت بز نگهداری می‌کند.
وی همچنین زمین دیگر هفتاد جریبی نیز برای امر کشاورزی کنار گذاشته است. به دیگر سخن، نزدیک صد و هشتاد و چهار جریب از پانصد و چهارده جریب زمین گلف وی مالیات پرداخته می‌شود و باقی مشمول تخفیف مالیاتی می‌شوند، یعنی دود شش دلار برای هر جریب که به بیش از چهارصد و شصت و دو دلار می‌رسد.
بررسی اطلاعات باشگاه گلف ترامپ در بدمینستر در نیوجرسی نشان می‌دهد ریئس جمهور آمریکا هشتاد و هشت هزار و شصت و هفت سنت مالیات بر مستغلات کمتری در سال دو هزار و نوزده پرداخت کرده است و این میزان در صورتی که همه این زمین ها، زمین گلف محاسبه شده بودند، مشمول مالیات می‌شدند و باید مالیات آن‌ها به صورت کامل پرداخت می‌شد.
به گفته مرکز دیدبان پابلیک سیتیزن، به نظر می‌رسد ترامپ بار دیگر اقدام به فرار مالیاتی کرده است و چیزی که اکنون بیش از هر زمان دیگر مشهود است، این است که بخشی عمده از اقبال ترامپ از فرار مالیاتی، از جمله فرار از مالیات ثروت پدری اش به دست آمده است.
سال گذشته نیویورک تایمز نیز در گزارشی مفصل، به افشای شیوه‌های فرار مالیاتی ترامپ از ثروت پدری اش پرداخت که به وی به ارث رسیده بود، چیزی که مبنای ثروتمند‌تر شدن هر چه بیشتر ترامپ در دهه‌های اخیر شده است.
یکی از نزدیکان قدیمی ترامپ که خواست نامش فاش نشود گفته بود ترامپ از دیرباز به دنبال استفاده از هر موقعیتی بود که برایش مهیا می‌شد. البته به نظر نمی‌رسد این زمین‌ها سود چندانی برای ترامپ داشته باشند، ولی بهرحال وی همواره دنبال شکستن قانون است. معلوم نیست که این بز‌ها غیر از گرفتن تخفیف مالیاتی، چه سود دیگری می‌توانند برای ترامپ داشته باشند. سازمان ترامپ (The Trump Organization) که اداره کسب و کار خانوادگی ترامپ را به عهده دارد هنوز واکنشی به سوال‌های مرتبط با بز‌ها و اینکه با چه هدف یا بازاریابی نگهداری می‌شوند، نداده است. مسئولان این زمین گلف هم سوال‌های مرتبط با بز‌ها را تا کنون بی پاسخ گذاشته اند.
ترامپ در اعلام دارایی‌های خود در ۲۰۱۸ مدعی شد که ۱۵,۷۲۸,۷۵۲ دلار درآمد از زمین پانزده مایلی منهتن و فعالیت‌های مرتبط با گلف به دست آورده است. با این حال وی مشخص نکرده است که از مزرعه علوفه یا بز‌هایی که نگهداشته می‌شوند، چه سودی به دست آورده است!
آلان سمپسون (Allan Sampson)، فردی که این مزرعه را اداره می‌کند نیز گفته است وی کار پرورش و برداشت علوفه را انجام می‌دهد، ولی درباره بز‌هایی که نگهداشته می‌شوند اطلاعی ندارد.
گرفتن معافیت مالیاتی برای زمین کشاورزی از جمله راه کار‌هایی است که زمین داران بزرگ در آمریکا برای کاستن از بار پرداخت‌های مالیاتی به آن متوسل می‌شوند و ترامپ هم که بسیار مشتاق گرفتن این دست تخفیف هاست، در زمین‌های گلف خود در کلتس نک (Colts Neck) و نیوجرسی از همین معافیت‌ها استفاده کرده است. همچنین شهرداری‌های مختلف از اوسینیگ (Ossining) در نیویورک تا شیکاگو تا پالم بیچ در فلوریدا از ترامپ به دلیل اینکه مالیات بر مستغلاتش بسیار کمتر از ارزش واقعی مالیات واقعی هتل‌ها و زمین‌های گلفش هستند، شکایت کرده اند. به گفته این شهرداری ها، مالیاتی که ترامپ برای املاک خود پرداخت کرده است تنها بخشی از ارزش واقعی مالیات این دارایی هاست.
شاید بازگشت مالیاتی که ترامپ دریافت می‌کند بتواند سرنخی از ارزش واقعی تخفیف‌های مالیاتی وی را در بدمینستر ارائه کند چرا که املاکی که وی دارد، در نهایت بعد از پیروزی وی در انتخابات به صورت اعتمادی به پسرش سپرده است تا آن‌ها را اداره کند.
ترامپ در آن زمان گفته بود در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، با افتخار میزان بازگشت مالیاتی خود را منتشر خواهد کرد تا نشان دهد چه تجارت پرسودی را به راه انداخته است. با این حال بلافاصله با ورود به گردونه رقابت‌ها در سال دو هزار و پانزده، وعده خود را زیر پا گذاشت و بعد از مدتی نیز نامزد حزب جمهوری خواهان شد تا از رسوایی واتر گیت به این سو، اولین رئیس جمهوری باشد که حسابرسی مالیاتی خود را منتشر نکرده باشد.
جالب اینکه وی از ایالت نیویورک به دلیل قانون جدید که اجازه می‌دهد درآمد وی از بازگشت مالیاتی را برای برخی کمیته‌های کنگره آشکار می‌سازد، شکایت کرده است. سفر ترامپ به بدمینستر نوزدهمین تعطیلات وی از زمان رئیس جمهور شدن است. هر چند که وی در زمان انتخابات گفته بود در صورتی که رئیس جمهور شود و پایش به کاخ سفید برسد، سرش شلوغ‌تر از آنی خواهد شد که بتواند به گلف بازی کردن برسد، چه اینکه بخواهد تعطیلات هم برود.
پنجشنبه هفتاد و چهارمین روزی است که وی از زمان رئیس جمهور شدن در بدمینیستر گلف بازی می‌کند و جالب اینکه تا کنون در مجموع دویست و شش روز خود را صرف گلف بازی کرده است.
انتهای پیام/
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 15062
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *