800
۰
رنج نامه نبود آب آشامیدنی در روستاهای جنوب شرق؛

اهالی حیط کلیر دلگان به آب آشامیدنتی دسترسی ندارند/ داستان غم انگیز تهیه مایه حیات

روستای محروم حیط کلیر شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ بر 600 نفر فاقد آب لوله کشی و بهداشتی است.
اهالی حیط کلیر دلگان به آب آشامیدنتی دسترسی ندارند/ داستان غم انگیز تهیه مایه حیات
به گزارش شستون؛ به نقل از صدای بلوچ، گرمای شدید هوا در این روزها از یک سو و نداشتن آب لوله کشی و بهداشتی از سویی دیگر امان اهالی حیط کلیر شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان را بریده است؛ پیدا کردن مایه حیات برایشان حکم طلا و چه بسا که ارزشی بیشتر از آن برای آنها دارد.

تعدادی از اهالی روستای حیط کلیر شهرستان دلگان در تماس با این پایگاه خبری از نبود آشامیدنی در این منطقه ابراز گلایه کرده اند.

اهالی حیط کلیر دلگان به آب آشامیدنتی دسترسی ندارند

سابکی یکی از اهالی این منطقه به خبرنگار ما گفت: ساکنان این منطقه به آب بهداشتی و لوله کشی دسترسی ندارند و برای تهیه آن مجبورند فاصله چند کیلومتری را طی کنند.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی مورد نیاز را از موتورپمپ ها و چاه ها تهیه می کنند که بسیار غیربهداشتی و نامناسب است به نحوی که استفاده کردن از آن موجب بروز بیماری های مختلف شده است.

سابکی عنوان کرد: آب آشامیدنی که با این همه سختی و مشقت انجام تهیه می شود، شما تصور کنید که ما اهالی حیط کلیر شهرستان دلگان برای حمام و شستشو با چه سختی هایی دست و پنجه نرم می کنیم.

وی اضافه کرد: از مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان دلگان و همچنین استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم که معضل و مشکل نبود آب لوله کشی در منطقه محروم حیط کلیر را برطرف کنند.

داستان غم انگیز تهیه مایه حیات در حیط کلیر

چاکر شهدوستی عضو شورای اسلامی حیط کلیر بخش مرکزی دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: این روستای محروم که بالغ بر 600 نفر جمعیت دارد فاقد آب لوله کشی و بهداشتی است.

وی ادامه داد: تهیه آب آشامیدنی توسط اهالی این روستای محروم و دورافتاده که اغلب اهالی آن کارگر، کشاورز و دامدار هستند داستان پرغصه و غم انگیزی دارد.

شهدوستی تصریح کرد: لوله کشی و انتقال آب به این روستا که فاصله زیادی هم با مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان ندارد چقدر هزینه دارد که تابحال انجام نشده است.

انتهای پیام/
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 18936
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *