800
۰
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شنیده‌ها حاکی از این است که دوپینگ یکى از مبارزان ووشوى ایران در نهمین دوره جام جهانى ساندا که سال ٢٠١٨ به میزبانى چین برگزار شد، مثبت اعلام شده است. این ورزشکار مطرح سنگین‌وزن ووشوى ایران که سابقه مدال‌آوری در بازى‌هاى آسیایى و چندین مقام قهرمانى جهان را در کارنامه خود دارد، از سوى فدراسیون جهانى با محرومیت سنگین ٤ ساله روبه رو شده است. این ووشوکار پرافتخار کشور که پس از محمدحسین سیفی، عنوان پرمدال‌ترین ورزشکار رشته ووشو را یدک می‌کشد، در دو سال اخیر هیچ مبارزه‌ای نداشته است و بحث عدم حضور او در مسابقات به بازنشستگی زودتر از موعد و علاقه به مبارزات آزاد بازمی‌گشت. نکته جالب توجه در مورد پرونده این ورزشکار، سکوت ٢ ساله فدراسیون ووشو بوده که هیچگونه اطلاع رسانى در این مورد انجام نداده است و ماجرای دوپینگ را بایکوت کرده است. از سوی دیگر اعلام بازنشستگى پیش از موعد این ورزشکار از دنیاى قهرمانى و کوچ وی به مسابقات مبارزات آزاد، می‌تواند به منزله مهر تاییدی بر صحت این ادعا باشد. موضوع مهم دیگر این است که این ورزشکار اخیراً به‌شدت درمورد رقابت در مبارزات MMA اظهار علاقه کرده است. انتهای پیام

کاندیدای پوششی کاندیدای رسمی اصلاحات می شود؟/ روزنامه ابتکار: جهانگیری دیگر یک گزینه ویژه نیست

جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به عنوان کاندیدای پوشششی برای حمایت از حسن روحانی حضور یافت. صحبت های وی درباره اینکه مردم یادتان هست که لحظه ای نرخ ارز و کالاها عوض می شود ودولتمردان یازدهم کاری کردند کارستان، فراموش ناشدنی است.
کاندیدای پوششی کاندیدای رسمی اصلاحات می شود؟/ روزنامه ابتکار: جهانگیری دیگر یک گزینه ویژه نیست
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها که به رقابت انتخاباتی سال 1400 نزدیکتر می شویم اصلاح طلبان به شدت در خصوص حضورانتخاباتی و کاندیدایی که در این حوزه مطرح کنند، دچار مشکل هستند. آنچه این وضعیت را برای جریان اصلاحات بحرانی تر می کند وضعیت اقتصادی کشور و تشدید قیمت ها و تورم افسارگسیخته ای است که با قول و قرار اصلاح طلبان با مردم زمین تا آسمان متفاوت و حتی برعکس آن است.
حالا رسانه های اصلاح طلب کم کم ناگزیر هستند که کاندیدایی برای این جریان سیاسی معرفی کنند. این درحالی است که اغلب اصلاح طلبان خیلی زودتر از موعد وارد فضای انتخاباتی نسبت به رقیب سنتی خود می شدند. 
 
در همین رابطه، «علی صوفی»، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفته است که «جهانگیری صراحتا اعلام کرده که برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا خواهد شد.»
 
جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به عنوان کاندیدای پوشششی برای حمایت از حسن روحانی حضور یافت. صحبت های وی درباره اینکه مردم یادتان هست که لحظه ای نرخ ارز و کالاها عوض می شود ودولتمردان یازدهم کاری کردند کارستان، در این انتخابات فراموش ناشدنی است.
 
 
حالا روزنامه اصلاح طلب ابتکار در صفحه اول خود از وی به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان نام برده و می نویسد: « حضور در دولت دوازدهم اما دوران افول محبوبیت جهانگیری را رقم زد. از یک سو از کابینه خبر می‌رسید که نقش جهانگیری در دولت کمرنگ‌تر شده است و از سوی دیگر اظهاراتش در دوران اوج‌گیری قیمت دلار در فروردین 1397 و در زمان خروج مرحله به مرحله آمریکا از برجام، شکل‌گیری ادبیات کنایی «دلار جهانگیری» - دلار 4200 نیمایی که جهانگیری در گفت‌وگویی عرضه دلار با قیمت بالاتر از آن را قاچاق نامید و همین موضوع باعث به وجود آمدن برخی فسادها و چالش‌ها و درنهایت با شکستن قیمت دلار زیر سوال رفتن حرف معاون اول دولت شد – را به دنبال داشت.»
 
 
این روزنامه می افزاید: «مجموع ارزیابی این شرایط در کنار انتقادها به دولت دوازدهم به دلیل وضعیت اقتصادی، نوع عملکرد دولت در بحران‌هایی مثل دی ماه 96، گرانی بنزین و آبان 98، سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، شیوع کووید 19 و رشد تند و تیز قیمت دلار و البته کاهش مشارکت و نتیجه انتخابات مجلس در اسفند 98 باعث شد که در میان سردرگمی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400، نام جهانگیری دیگر یک گزینه ویژه نباشد.»
 
این روزنامه با اشاره به قهر طرفداران این جریان با اصلاحات مطرح می کند: « درنهایت باید این نکته را در نظر گرفت که بدنه اجتماعی آرای اصلاح‌طلبان با نارضایتی از عملکرد دولت دوازدهم و فراکسیون امید مجلس دهم، در انتخابات مجلس یازدهم قهر خود را نشان داده است.»
 
جالب اینجاست که روزنامه اصلاح طلب نیز معترف است که با توجه به تحولاتی که جهانگیری در دولت های روحانی نقش مستقیم داشت و حتی «دلار 4200 تومانی» به نام «دلار جهانگیری» معروف شد و تبعات اقتصادی زیادی برای کشور داشت به نظر نمی رسد که نام وی در این حوزه چندان برای اصلاح طلبان کارگشا باشد.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 19483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *