800
۰
در حاشیه راهپیمایی روز قدس مطرح شد؛

قدس متعلق به مسلمانان و مردم فلسطین است/موشک؛ پاسخ به زیادی خواهی رژیم غاصب اسرائیل

راهپیمایی روز قدس با حضور اقشار مختلف مردم سراوان برگزار شد.
قدس متعلق به مسلمانان و مردم فلسطین است/موشک؛ پاسخ به زیادی خواهی رژیم غاصب اسرائیل
به گزارش شستون؛ راهپیمایی روز جهانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان، مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون، علما، سران طوایف، دانشگاهیان، بازاریان، خانواده معظم شهدا و مردم ولایت مدار سراوانی برگزار شد.

مردم مومن و روزه دار سراوانی از یک ساعت قبل از آغاز رسمی راهپیمایی روز قدس، دسته دسته مقابل مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) تجمع کردند و با سردادن شعار های "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر امریکا" حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.



قدس؛ مهم ترین مساله اسلام است

مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: روز جهانی قدس یادگار امام خمینی (ره) و یکی از روزهای مهم تاریخی است، مسجد الاقصی قبل از اینکه یک مسئله سیاسی باشد موضوع عقیدتی و اسلامی است.

وی افزود: قدس اولین قبله مسلمین جهان است که متاسفانه در سال های اخیر به فراموشی سپرده شده که روز قدس یک یادآوری برای جهانیان به ویژه برای مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: صهیونیست ها و حامیانش می خواهند قدس را از اسلام خارج کنند تا سیطره خود را گسترش دهند، رژیم اشغالگر اسرائیل، صهیونیست هایی هستند که بیت المقدس را غصب و به مردم مظلوم فلسطین ظلم می کنند.

مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر جنایاتی که این رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی انجام داد را همه جهانیان مشاهده کردند حرمت مسجد حرم اقصی را شکستند که این موضوع محکوم است.

وی قدس را بزرگ ترین و مهم ترین مساله جهان دانست و تصریح کرد:  امروز مردم ایران این ندا را به تمام جهانیان و سازمان های بین المللی می دهند که قدس متعلق مسلمانان و مردم فلسطین است و صهیونیست ها گروهی غاصب هستند.

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: باعث تاسف است که دولت های  اسلامی به این مساله توجه ندارند و همراه اسرائیل شدند تا قدس به فراموشی سپرده شود اما امروز مردم ایران ندای آمادگی خود را  برای آزادی قدس سر می دهند.



غده سرطانی از جهان اسلام حذف خواهد شد

سعید تجلیلی فرماندار سراوان نیز گفت: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و همانطور که رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران این روز را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند قطعا این روز به یادماندنی است.

وی با بیان اینکه روز قدس برای مسلمانان بسیار مهم است، ادامه داد: شور و شعور همچنان بین مردم وجود دارد و همانظور که مشاهده شد امروز مردم پس از دو سال چشم انتظاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، حضور خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش گذاشتند.

فرماندار سراوان خاطر نشان کرد: امروز اقشار مختلف سراوانی در این راهپیمایی حضور دارند که شکوه حضور را چند برابر کرده است.

تجلیلی تصریح کرد: جهانیان این را بدانند که شعار مرگ بر آمریکا هرگز حذف نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تحولات اخیری  که در مسجد الاقصی رخ داد موجب بیداری اسلامی خواهد شد و همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی فرموده اند که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، این تحولات زمینه ساز حذف شدن غده سرطانی از جهان اسلام خواهد بود.



موشک؛ پاسخ به زیادی خواهی رژیم غاصب اسرائیل 

حجت الاسلام و المسلمین مراد نورایی یار رییس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان در حاشیه راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ما گفت:  قدس اولین قبله مسلمانان است که توسط رژیم اشغالگر قدس اشغال شده و با شهرک سازی اقدام به تخریب خانه های مسکونی فلسطینیان می کند.

وی با بیان اینکه کسی که فریاد مسلمانی را بشنود و به او پاسخ ندهد او مسلمان نیست، افزود: امروز مردم فلسطین از مسلمانان کمک می خواهند اما برخی از کشورهای مسلمان به ویژه عربستان هر روز برای سازش با رژیم اشغالگر اسرائیل از یکدیگر سبقت می گیرند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید یهود و نصارا را به عنوان دوست انتخاب نکنید اما متاسفانه کشورهای حوزه خلیج فارس با اسرائیل جنایت کار سازش می کنند.


حجت الاسلام و المسلمین نورایی یار خاطر نشان کرد: خداوند مقدر کرده توسط خود مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده و توانست داعش را شکست و آمریکا را از منطقه خارج کند اسراییل را نیز نابود خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: جبهه مقاومت حلقه محاصره را تنگ کرده و هر روز حملات خود را افزایش داده اند، امروزه با موشک پاسخ زیاده خواهی اسراییل را می دهند و امروز اسراییل در مخمصه و منگنه قرار گرفته است  و به زودی شاهد نابودی این رژیم کودک کش خواهیم بود.

انتهای پیام/
جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 25268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *