800
۰
خطیب جمعه سراوان مطرح کرد؛

حضرت عباس (ع) شخصیت نورانی و چهره تابناک در مسیر ولایت و امامت/ جنگ اقتصادی در کنار جنگ افتراق حربه این روز‌های دشمن

خطیب جمعه سراوان گفت: امروز دشمن جنگ اقتصادی را در کنار جنگ افتراق و وحدت شکن دنبال می‌کند مسلمین باید توجه داشته باشند که ناامید‌سازی را دشمن به شدت دنبال می‌کند.
حضرت عباس (ع) شخصیت نورانی و چهره تابناک در مسیر ولایت و امامت/ جنگ اقتصادی در کنار جنگ افتراق حربه این روز‌های دشمن
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری بیان کرد: در ایام پر فضیلت و ارزشمند ماه شعبان قرار دادیم بتوانیم بندگی خداوند را بکنیم، آنچه که امروز و در طول عمرمان بسیار باید به آن دقت کنیم این است که ما برای بندگی آمده‌ایم نه برای انحراف و شیطان صفتی پس باید دقت کنیم.

وی افزود: پنجم اسفند مصادف با سوم شعبان ولادت با سعادت امام حسین (ع) است، پیامبر فرمودند: امام حسین (ع) نور چشم من و میوه دل من است، رفتار و گفتار حضرت محمد (ص) نسبت به امام حسین (ع) ویژه بوده است.

امام جمعه سراوان با اشاره به جایگاه ویژه اباعبدلله الحسین (ع)، ادامه داد: در انقلاب اسلامی که خود یک نعمت بزرگیست در دل این نعمت بزرگ یک نهاد مقدس در ذهن مبارک امام ایجاد شد که به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد کند و در طول این چهل و چهار سال در این نهاد مقدس افرادجهادی و انقلابی حضور داشتند و در همه صحنه‌ها از جمله دفاع مقدس، دفاع از حرم، سیل و زلزله و دیگر میادین به خوبی درخشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: ششم اسفند مصادف با چهارم شعبان ولادت قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است که یک شخصیت نورانی و چهره تابناک در بین همه افرادی که در مسیر امامت ولایت و ولایت مداری محسوب می‌شود. حضرت ابوالفضل (ع) در رکاب امام حسین (ع) با همه سختی‌های ظاهری همه دارایی خود را عاشقانه کف دست گرفت و در کنار امام مجاهدت کرد و به شهادت رسید.

وی خاطر نشان کرد: پنجم شعبان ولادت با سعادت سید الساجدین امام سجاد زین العابدین علیه السلام است، طاغوتیان آن زمان یک سختی و تنگنای برای شیعیان به وجود آورند اما با این وجود امام سجاد (ع) با دعا این سختی‌ها گذر کرد، صحیفه سجادیه گرانسنگ‌ترین نعمت‌هایی است که خدا در بین ما قرار داده که در بعد عبادی، فردی، اجتماعی، سیاسی، مقاومت، صبر و استکبار ستیزی آموزش‌هایی می‌دهد که می‌توان مقابل طاغوت‌ایستاد.

امام جمعه سراوان گفت: حماسه ساز نهضت حسینی است امام سجاد(ع) بود که در کنار عقیله بنی هاشم نهضت حسینی را نگذاشتنددر کربلا بماند و این نهضت ادامه یافت؛ به معنای واقعی کلمه انقلاب اسلامی به برکت حماسه عظیم امام سجاد (ع) تجلی و ظهور پیدا کرد در تداوم راه نهضت حسینی‌امیدواریم از سیره تمام و صحیفه سجادیه بهره ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، خاطر نشان کرد: دشمنان فضایی ایجاد کردند تا با حربه‌های مختلف امت به پا خواسته را در تنگناه قرار دهند، امروز یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ایران ایجاد کرده‌اند اما می‌شود با نظارت بر کسب و کار‌ها و تلاش‌های جهادی مسئولین از این گردنه نیز عبور کرد.

وی گذری به سالروز آغاز حمله موشکی رژیم بعث عراق به تهران زد و خاطر نشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و سیره جهادی مجاهدانی است که دغدغه نظام و انقلاب را داشتند، حرف اول را در جنگ‌های الکترونیک و پهپاد و موشک می‌زنیم، امروز هیچ جای کره زمین و هیچ قدرتی چه موشکی و نیروی زمینی، دریایی و هوایی قدرت مقابله با انقلاب اسلامی را ندارند.

امام جمعه سراوان بیان کرد: دشمنان دستاورد‌های انقلاب را کتمان و تحریف می‌کنند مبادا از حربه دشمن از دستاورد‌های انقلاب غافل شویم امروز در بسیاری از مسائل دستاورد‌های بسیار خوبی داشته‌ایم که کشور‌های صنعتی و پیشرفته انگشت به دهان مانده که یک کشوری که در تحریم است چگونه به چنین رشدی رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان کرد: امروز دشمن جنگ اقتصادی را در کنار جنگ افتراق و وحدت شکن دنبال می‌کند مسلمین باید توجه داشته باشند که ناامید‌سازی را دشمن به شدت دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 26128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *