800
۰
خطیب نماز جمعه سراوان:

اندیشه امام خمینی(ره) برهم زننده نظم نویین استکبار جهانی در جهان اسلام است/روز قدس؛ جلوه حقیقی از انسجام و برادری امت‌های اسلامی

امام جمعه سراوان گفت: اندیشه حضرت امام(ره) برهم زننده نظم نوینی که استکبار برای چپاول، غارت و اربابی در دنیای اسلام طراحی کرده بود، است.
اندیشه امام خمینی(ره) برهم زننده نظم نویین استکبار جهانی در جهان اسلام است/روز قدس؛ جلوه حقیقی از انسجام و برادری امت‌های اسلامی
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری ضمن قدر دانی از حضور پرشور مردم سراوان در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: یکی از مباحث بسیار مهم روز جهانی قدس است که در بین مسلمانان جایگاه بسیار ارزشمندی دارد که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: روز قدس یادآور مباحث مختلف است اما هر آنچه می‌شود اشاره کرد این است که اولا باید از یادنبریم و به آن توجه کنیم، بدانیم روز قدس یادآور اندیشه بلند حضرت امام(ره) است، حضرت امام(ره) برهم زننده نظم نوینی که استکبار برای چپاول، غارت و اربابی در دنیای اسلام طراحی کرده بود، است؛ اندیشه امام خمینی(ره) برهم زننده نظم نویین استکبار جهانی در جهان اسلام بود.

امام جمعه سراوان ادامه داد: استکبار برای اینکه اهداف خود را در کشورهای اسلامی پیاده کند یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین سرزمین کره زمین به جهات مختلف را انتخاب کرد تا همه دنیا را به خوبی غارت و یک تک قطبی در عالم ایجاد کنند؛ طرحی را پیاده و یک نظمی را از نگاه خود در این سرزمین پیاده کردند که بتوانند اهداف خود در منطقه پیاده سازند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: اولین قدمی که برداشتند این بود که یک حکومت جعلی از سراسر دنیا، انسان‌هایی که معتقد به هیچ چیز نبودند را گردهم جمع کردند، رژیم اسرائیل از افرادی تشکیل شده که خود را برتر از همه می‌دانند و دیگر انسان‌های عالم را انسان نمی‌دانند و هر ظلم، غارت و سختی را با این نگاه روا می‌دارند.

وی تصریح کرد: استکبار رژیم جعلی اسرائیلی را در سزمینی که متعلق به فلسطینیان است به عنوان یک حکومت پیاده کرد و به دنبال یک نظم جدید طراحی شده از سمت استکبار برای اداره کردن تمام ممالک اسلامی و غارت سرزمین فلسطین بود، اما حقیقت امر این رژیم که به عنوان یک غده سرطانی در دل دنیای اسلام برای بیمار کردن دنیای اسلام است را برای اینکه بتوانند مثل یک مار سمی بر دنیای اسلام حکومت و اربابی کنند این رژیم را با این نگاه در فلسطین مستقر کردند.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه افرادی که در این رژیم هستندافرادی صفاک، یاغی و شرور هستند و دارای هیچ ایده و عقیده که در مسیر دیانت و انسانیت باشد نیست، گفت: استکبار بهترین تجهیزات و امکانات را در اختیار آنها قرار داد. نقشه‌های مختلفی را طراحی کردند اما این طرح خبیثانه استکبار که برای بردگی گرفتن مسلمانان عالم، برای چپاول و غارت در این سرزمین، برای از بین بردن دین خدا و ارزش‌های اسلامی به وجود آمد با یک مسئله‌ای مواجه شد که روح تازه‌ای را بر دل جبهه مقاومت و مردم مقاوم مظلوم که می‌خواستند با این غده سرطانی مقابله کنند در یک کشور و در بین یک امت خاص به عنوان انقلاب اسلامی با پرچم داری امام خمنیی(ره) به وجود آورد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: ویژگی، شخصیت، منظومه فکری و برجستگی شخصیت سیاسی حضرت امام(ره) این انقلاب را ویژه کرد. حقیقتا این برجستگی کاری کرد که امتی در ایران ساخته و انقلابی در حرکت شد که تقریبا به غیر از صدر اسلام دیگری نظیری به غیر آن نمی‌توان یافت و شاگردان خط امام و پرچم دار عزیز و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران به این سمت و به این طریق همه اهداف شوم و طراحی خبیثانه مستکران و شیاطین عالم را بهم زدند.

امام جمعه سراوان بیان کرد: امام(ره) خدعه خبیثانه و فریب شیطانی که در این مملکت بود و وضعیت اسرائیل را برای دنیا شرح داد، مسلمانان عالم را با این توطئه آشنا و بیدار کرد، این قصه باعث شد که روز قدس را برای مقابله با این مباحث معرفی کند.

روز قدس روز احیای اسلام است
حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: روز قدس روز احیای اسلام است، اگر انقلاب اسلامی و اندیشه بلند امام(ره) نبود یقینا استکبار تا با امروز به دنبال این بود ریشه اسلام را نابود و تمامی آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام را از بین ببرد.

وی افزود: روز قدس سرآغاز پیروزی نهایی مسلمانان است، روز قدس یادآوری آزادی روز قدس است، تکلیف همه مسلمانان عالم این است برای یاریگری مستضعفان عالم فریاد بزنند، روز قدس روز بسیج عمومی و روز مکلف کردن کشورهای اسلامی برای مقابله با اسرائیل است، روز قدس یادگار امام و مخالفت امت اسلامی با ظلم و حشیگری رژیم جعلی اسرائیل است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه روز قدس جلوه حقیقی از انسجام و برادری امت اسلامی است، تصریح کرد: امید می‌رود این روز روز رویارویی مستقیم اسلام با کفر باشد روزی که همه مسلمانان عالم با اتحاد و برادری مقابل دشمن مشترک برای همه مسلمانان می‌ایستند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: ما باید دشمنان داخلی و خارجی را بشنایم و از آن غافل نشویم، یک راه چهل و چند ساله‌ای را در بهترین وجه طی کرده‌ایم بسیاری از قله‌های فتح کردیم، دشمن در شبکه‌ها و ماهواره‌ها برای ناامید سازی ملت ایران تلاش می‌کند تا مردم فکر کنند به بن بست رسیده‌ایم اما تمام کشورها به دنیال برقراری ارتباط با ایران هستند که نشان از این دارد این راه و جبهه و این خط در مسیرش بسیار موفق بوده است.

حجاب قانون الهی و برای مسلمانان واجب است
وی بیان کرد: حجاب یک واجب شرعی است و مردم ما بی‌عفتی، بی‌حجابی و بی‌بندوباری را نمی‌پذیرند و دین حجاب را واجب کرده و هم در قانون جمهوری اسلامی ایران بی‌حجابی منع شده و کسی حق ندارد در نظام و حکومتی که زندگی می‌کند برخلاق قوانین آن حکومت عمل کند.

امام جمعه سراوان گفت: در هیج کجای دنیا اجازه داده نمی‌شود خلاق قوانین وضع شده رفتار کرد، حجاب قانون الهی برای مسلمانان و واجب است، هیچ زنی در نظام به جهت قانونی حق ندارد در ملاء عام بدون حجاب وارد شد.  

حجت اسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: بی‌حجابی اگر رونق پیدا کند اولین شروع هرزگی‌ها و فسادها خواهد بود، از همه آمران به معروف و ناهیان از منکر که امروز پا به عرصه گذاشتند و تلاش می‌کنند تا مسئله غیرقانونی را با سازو کار و قوانین تذکر دهند باید از آنها قدردانی کرد. از افرادی که در مجموعه نیروی انتظامی در شهرهای مختلف کشور در این مسئله فعالیت می‌کنند پشتیبان آنها خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد کسی به این آرمان و ارزش اسلامی کج دهنی کند و نادیده بگیرد.

انتهای خبر/
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 26365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *