800
۰
ضرورت راه‌اندازی نهضت آسفالت؛

حقوق گم شده شهروندان سراوانی در چاله‌های شهر/ بدهی شهرداری میلیاردی شد

وضعیت نامناسب و فرورفتگی آسفالت معابر در سراوان سیستان و بلوچستان سالهاست که انتقاد شهروندان این شهر را به دنبال داشته اما تاکنون اقدام عاجلی برای آن صورت نگرفته است.
حقوق گم شده شهروندان سراوانی در چاله‌های شهر/ بدهی شهرداری میلیاردی شد
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ مردم سراوان سالهاست که از وجود چاله‌های آسفالت معابر و غیر استاندارد در این شهر رنج می‌برند و بارها انتقاد خود را از این موضوع در محافل عمومی و در فضای مجازی اعلام کرده‌اند تا شاید آستین همت شهرداری برای رفع این معضل دیرینه بالا رود.

اگر چه در سالیان گذشته شهرداران مختلفی سکانداری این ارگان را برعهده گرفته‌اند و وعده رفع این مشکل از سوی آنها داده شده اما همچنان مردم سراوان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

 توجه به زیرساخت‌های عمران شهری مانند آسفالت معابر و کوچه‌ها یکی از اولویت‌های شهرداری در هر شهر محسوب می‌شود گویا این امر ضروری در سراوان به فراموشی سپرده شده و شهر به حال خود رها شده است.

چهره نازیبای معابر شهر و آسفالت نامناسب خیابان‌ها وضعیتی آزاردهنده را برای شهروندان به وجود آورده و نارضایتی آنها را به دنبال داشته است؛ این موضوع بارها در رسانه های محلی و رسمی منعکس شده اما همچنان این معضل به قوت خود پابرجاست.

سراوان؛ بهشت جلوبندی سازی 
محمدی یکی از شهروندان سراوانی ضمن گلایه از وضعیت نامطلوب آسفالت در این شهر به خبرنگار ما گفت: وضعیت نامناسب آسفالت و چاله‌های معابر در سطح شهر باعث شده تا شهروندان هزینه‌های هنگفتی را برای تعمیر خودرو پرداخت کنند لذا نیاز است مدیریت شهری نسبت به ترمیم آسفالت معابر اقدام عاجلی را انجام دهد.

وی افزود: اگر نگاهی گذرا به معابر و کوچه‌های سراوان انداخته شود به وضوح فرورفتگی، تکه تکه شدن آسفالت و کیفیت نامناسب آسفالت قابل مشاهده است اما گویا شهرداری شهر را به حال خود رها کرده و برای وعده‌هایی از سوی این نهاد در گذشته داده شده لباس عمل پوشانده نمی‌شود.

این شهروند سراوانی با بیان اینکه آسفالت خیابان‌های سراوان وضعیت مناسبی ندارد، ادامه داد: وضعیت آسفالت سراوان به قدری بغرنج است که به این شهر را به بهشت جلوبندی سازی خودروها تبدیل کرده است.

محمدی خاطر نشان کرد: وضعیت آسفالت به قدری در سراوان نامناسب است که در سطح شهر یک خیابان با آسفالت مناسب نمی‌توان یافت، اخیرا نیز شهرداری اقدام به مرمت و بازسازی خیابان‌ها کرده اما فقط نقاطی که دارای فرورفتگی بوده و این خود نیز گلایه شهروندان را به دنبال داشته لذا از شهرداری و متولیان امر انتظار می‌رود برای بهبود زیرساخت‌های عمرانی که اولویت اول شهری محسوب می‌شود چاره اساسی اندیدشیده کنند.

بدهی میلیاری شهرداری سراوان!

خدابخش رضایی سرپرست شهرداری سراوان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ تُن قیر ذخیره داریم که علاوه بر این میزان، مقدار هزار تا ۱۵۰۰ تُن قیر دیگر به شهرداری سراوان اختصاص یافته که در حال طی کردن سیر مراحل اداری آن هستیم اما برای تهیه این مقدار به اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: شهرداری سراوان نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بدهکار و حدود چهار ماه حقوق معوقه را پرداخت نکرده است به همین دلیل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

سرپرست شهرداری سراوان گفت: بستر لازم برای آسفالت معابر سطح شهر آماده است اما بنده استعفا می‌دهم و بر منصب شهردار یا سرپرست شهرداری نخواهم ماند چرا که بنده نیروی فنی شهرداری هستم و لیسانس عمران دارم و هر فردی که به عنوان شهردار برای سراوان انتخاب و معرفی شود در کنار او برای بهبود وضعیت عمرانی کمک خواهم کرد.

انتهای خبر/
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 26367
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *