800
۰
با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران؛

فرودگاه شهدای سراوان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران فرودگاه شهدای سراوان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
فرودگاه شهدای سراوان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت
 به گزارش پایگاه خبری شستون؛ ظهر امروز پروژه‌های توسعه سطوح پروازی بهسازی و تجهیز سامانه‌های فرودگاهی و هوانوردی فرودگاه شهدای سراوان با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار سیستان و بلوچستان نماینده حوزه انتخابیه و جمعی از فرماندهان و مسئولین کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه سراوان با اشاره به اینکه به شهامت، کرامت، عزت، سرافرازی و سربلندی این مردم و شخصیت والا و نجابت این مردم و مهربانی، مهرورزی، خونگرمی، رشادت و وفاداری‌شان عشق می‌ورزیم، گفت صادقانه می‌گوییم امام‌جمعه مردمی، انقلابی و دلسوز سراوان بزرگ مولوی ساداتی که آگاهی عمیق و معرفت و دانایی ایشان ثابت شده و سران عزیز طوایف و خانواده معظم شهدا این حقیقت را از صمیم قلب بیان می‌کنیم که آرزوی ما خوشبختی این مردم است و این یک حقیقت است نه فقط یک آرزو در دل.

وی افزود: با شناختی که از مجموعه سپاه دارم همیشه بهترین پاسداران انقلاب و فرماندهان در این سرزمین خدمت کرده‌اند و اگر به عزیزان حاضر در این مراسم نگاه کنیم گلچینی از بهترین اسوه‌های سپاه هستند و قطعاً همهٔ ایشان اهل فداشدن هستند و از جامعه فداییان این ملت هستند و این مشکلات و مشقات را تحمل و در بین این مردم زندگی می‌کنند و برای عبور از سختی‌ها خود را به آب‌وآتش می‌زنند؛ ما فرمانده نیروی زمینی سپاه را کمتر از آنچه که شما می‌بینید ما می‌بینیم و فرماندهانی که در این مناطق خدمت می‌کنند مثل معاون مهندسی و همکارانشان که به دنبال هیچ‌چیزی نیستند جزء عزت این مردم و گواه می‌دهم در جست‌وجوی هیچ‌چیز دیگری نیستند.  در زندگی‌شان از ثروت و موقعیت خبری نیست جز دوری از خانواده و رنج سفر و چون این مردم شایسته این فداکاری هستند و مایه مباهات است که مولوی عزیز به دنبال حل مشکلات هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: مشکلات در همه دنیا و حتی کشور‌های پیشرفته وجود دارد و بیش از ما مشکل دارند؛ ولی خب سختی‌ها هستند؛ اما ما هم هستیم و ر‌ها نمی‌کنیم، ما دوست نداریم مردم در تنگنا و سختی باشند ممکن است عده‌ای فریب بخورند و پژواک صدای دشمنان باشند؛ ما در جبهه اسلام هستیم و ما برای امنیت این مردم هر کاری انجام می‌دهیم و کسانی که در اینجا مسئول امنیت هستند اول به فکر خدمات هستند امنیت با خدمت، علاوه بر امنیت آرامش، علاوه بر آرامش آسایش، علاوه بر آسایش پیشرفت حاصل می‌شود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: این یک قطعه از سرزمین ماست سرزمین شروع خورشید که از این نقطه به ما لبخند می‌زند و نورافشانی می‌کند و گرمابخش است به همین دلیل است که همه این عزیزان در بهداری قرارگاه و سپاه استان درحال‌خدمت به مردم هستند، بسیجیان و پاسداران و دیگر‌کسانی که در بخش‌های مختلف دولتی خدمت می‌کنند و استاندار عزیز که از پیش‌گامان جهاد سازندگی هستند جزء بهترین فرماندهان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: همه‌جا مشاهده می‌کنید محرومیت‌زدایی، احداث راه‌های مواصلاتی، افتتاح بیمارستان و فرودگاه برای این مردم که حضرت آقا فرمودند اینجا شهر علم و فرهنگ است که بسیار بامعنی و غنی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت و ارزش فرودگاه در هر شهر و اشاره به زلزله بم و خوی، خاطرنشان کرد: وجود فرودگاه در امر کمک‌رسانی اعم از نجات مجروحان و رساندن کمک‌های ملی و بین‌المللی جزء پیشرفت‌ها و دستاورد‌های هر منطقه محسوب می‌شود.

سردار سلامی اذعان کرد: ما در اینجا بریدن یک ربان و یک‌باند و سلسله ساختمان را مشاهده می‌کنیم؛ اما در هر ساخت و هر مترمکعب از این سطح زحمت‌ها کشیده شده؛ ولی این‌ها پنهان شده و خداوند اجر محسنین را ضایع نمی‌کند همان‌طور که مفسدین را اصلاح نمی‌کند و این داستان و این راه ادامه دارد به همراه خود مردم منطقه، سران طوایف، مولوی‌های عزیز و بسیجیان طرح امنیت، امنیت در این منطقه برقرار است.

وی اذعان کرد:  کشور باید بدرخشد و در یک‌دست اگر سلاح است در دست دیگر کار سازندگی، محرومیت‌زدایی، امداد و درمان و زدودن فقر از سیمای این مردم که کم‌توان هستند است، این ارزشمند است و امروز با افتتاح بیمارستان نبی اکرم زاهدان که جزء بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین‌هاست با یک استاندارد جهانی با تجهیزات مدرن، فضای فیزیکی بسیار دل‌انگیز، یک کادر درمانی و خدماتی بسیار ماهر، دلسوز، متعهد و یا سطح پروازی جدید فرودگاه زاهدان که افتتاح شد که یک پایگاه بالگردی و یک پایگاه پهپادی نیرومندتر در اختیار ما قرارداد برای برقراری امنیت مردمان این سرزمین و امروز نیز این فرودگاه برای شهر بزرگ سراوان افتتاح شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی که در این منطقه صورت‌گرفته، گفت:  هر سال درخشش جدیدی خواهیم دید و خدمت به این مردم راه، حقیقت، طریقت و تکلیف ماست و هیچ منتی نیست و اگر ما زنده هستیم برای خدمت است و اگر صدبار دیگر هم زنده شویم در راه آرزوی شماست و این ارزشمند است.

‌سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز از زیباترین و خاطره‌انگیزترین و به‌یادماندنی‌ترین روزهاست به همین دلیل با حجت‌های واقعی و با دلایل آشکار و‌ استدلال‌های راسخ اعلام می‌کنم که برای مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در کلیت نظام و قلب نظام ولی‌امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای الهام‌بخش ما در همه مسئولیت‌ها هستند و انگیزه می‌دهند و فرمان خدمت و فداکاری و ایستادگی و ثبات قدم به ما می‌دهند.

مولوی ساداتی امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان ضمن عرض خیرمقدم به سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب سلامی، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، استاندار، فرماندار قرارگاه قدس جنوب شرق کشور، بیان کرد: به سراوان سرزمین نخل و آفتاب، سرزمین طلوع خورشیدکشورعزیزمان ایران و یک تعبیر بهتر و ارزشمندتر که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند شهر علم و فرهنگ خوش آمدید.

وی افزود: امروز سیستان و بلوچستان بالاخص شهرستان سراوان بزرگ الگوی هم زیستی، مسالمت‌آمیز و خواستگاه وحدت اسلامی است که با هم فکری و استقبال علما هم علمای اهل‌سنت و هم علمای تشیع و اقشار مختلف مردم که تلاش کردند و این وحدت شکل گرفت که خداوند متعال را برای این وحدت شاکر هستیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان ادامه داد: باتوجه‌به محرومیت‌های تاریخی که وجود دارد اما مردم این منطقه قدردان خدمات ارزندهٔ نظام اسلامی و دولت هستند و این را با عمل و حضـور در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند، مردم این منطقه شایسته خدمتگزاری بیشتری هستند و توجه بیشتری باید به مردم این منطقه و سراوان بزرگ که شامل سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن است شود.

مولوی ساداتی اضافه کرد: به‌هرحال امیدواریم خواسته‌های به حق مردم که همیشه در طول تاریخ و دوره‌های مختلف داشته‌اند یک حداقل‌هایی بوده از زندگی سالمی که نیاز دارند مثل: آب، گاز، بهداشت و آموزش و بنا به محرومیت‌های تاریخی و عقب‌ماندگی از برخی از دولت‌ها بالاخص دولت قبلی وجود دارد، بیمارستان رازی قدیمی‌ترین بیمارستان شهرستان است، بیمارستان جدیدالتأسیس ایرانمهر که حدود ۱۲ سال طول کشید و به بهره‌برداری رسید به طور کامل تجهیز نیست و با کمبود پزشک و کادر درمان مواجه است.
وی تصریح کرد: امروز فرودگاه سراوان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که امید است از این گس شاهد حضور پزشکان در این منطقه باشیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان اذعان کرد: در سراوان حتی یک جاده استاندارد وجود دارد و محور سراوان خاش جاده مرگ نام‌گذاری شده و خانواده‌های زیادی در این مسیر داغدار شده‌اند، تصادفات زیادی در این مسیر رخ می‌دهد که امید می‌رود دولت مردمی توجه به این مسئله داشته باشد.

مولوی ساداتی گفت: خوشحال هستیم از اینکه استاندار مردمی داریم و قابل‌تقدیر است که با جدیت تلاش شبانه‌روزی دارد؛ انتظار مردم سراوان و مهم‌ترین خواسته آن‌ها از دولت گذشته تا کنون موضوع جاده سراوان خاش است که امید این خواسته به حق مردم موردتوجه قرار گیرد و محقق شود.

وی بیان کرد: بسیار خوشحال هستیم که فرودگاه سراوان امروز به دست شما و با حضور حضرت‌عالی و عزیزان سپاه که زحمات زیادی برای نگهداری و توسعه و تجهیز فرودگاه و باند فرودگاه کشیده‌اند افتتاح شد که باعث خیروبرکت است و با این اقدام سهولت برای حضور پزشکان متخصص و دانشگاهیان و مسافران انجام می‌شود و همچنین و توسعه خدمت بهداشتی و درمانی که باعث پیشرفت این منطقه می‌شود را به همراه دارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان ادامه داد: مردم این منطقه شکرگزار هستند، شکرگزار نظام هستند و شکر گذار کسانی هستند که به مردم خدمت می‌کنند، امروز هم ما می‌توانیم در همه صحنه‌ها ما توانسته‌ایم در زمانی که همه دنیا مخالف ما بودند؛ ما تحریم تسلیحاتی داشتیم؛ اما امروز به برکت این نظام صادر‌کننده تسلیحات هستیم و حتی کشور‌های پیشرفته از ما سلاح می‌خواهند و این برای همه مردم مشخص است.

مولوی ساداتی خاطرنشان کرد:‌ امیدوار هستیم با وحدت و همبستگی بیشتر بتوانیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم، نباید از دسیسه دشمنان غفلت کرد، دشمنان دیروز و حامیان آن‌ها امروز بیکار ننشسته‌اند؛ بلکه با لباس‌ها و چهره‌های دیگر در پی ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و در پی ضربه‌زدن و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان هستند و همیشه باید این آمادگی را در برابر دشمنان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: رمز پیروزی ملت ایران در ایمان، وحدت، یک‌دلی و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب است. روزهای به‌یادماندنی زیادی هست که در تاریخ ثبت هستند هر روز دفاع از این سرزمین و مرز‌ها یک کتاب بزرگ است.

لازم به ذکر است؛ با تلاش جهادگونه رزمندگان نیروی زمینی سپاه، بهسازی و افزایش طول باند فرودگاه سراوان با مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هزار مترمربع در مهرماه سال ۹۸ باهدف دفاع از کیان میهن اسلامی در سنگر امنیت پایدار در دستور کار قرار گرفت، و هم اینک باگذشت سه سال پس از تطویل باند هواپیمای ایلیوشین با موفقیت در این فرودگاه فرود و به پرواز درمی‌آید.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciuuazrt1aqr2.cbct.html
 
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 26452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *