800
۰

حجاب همانند صدف از پاکدامنی و عفاف بانوان محافظت می‌کند

یکی از بارزترین ارزش ها اسلامی حفظ حجاب و عفاف در جامعه است که همانند صدفی است که از پاکدامنی و عفاف محافظت می‌کند.
حجاب همانند صدف از پاکدامنی و عفاف بانوان محافظت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری شستون؛ حجاب به معنای پوشاندن قسمتی از بدن زن و مردم گفته می شود که پیش از اسلام و در ادیان مختلف نیز به این موضوع اهمیت داده می‌شد.

در قرآن کریم آیات فراوانی به امر اشاره شده و ائمه اطهار (ع) در این باب سخنان فراوانی را گفته‌اند از سوی دیگر طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی در ایران، بی‌حجابی جرم تلقی شده‌است، پس زنان و مردان ایرانی در که در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند ملزم به رعایت این قانون هستند.

واژه حجاب هفت بار در قرآن کریم آمده‌است که این امر اهمیت حجاب در جامعه را نشان می‌دهد لذا هر زن و مرد مسلمان ایرانی مکلف به رعایت حجاب و عفاف در اجتماع است تا هم سلامت اخلاقی و هم آرامش جامعه حفظ شود.

از سوی دیگر اگر به تاریخ بنگریم و مطالعه داشته باشیم متوجه می‌شویم که در یونان، روم و ایران باستان حجاب رعایت می‌شد؛ دشمنان ایران که از هیچ ترفندی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریغ نکردند  اینبار با تبلیغات سوء در پی از بین بردن پوشش و عفاف ایرانی و اسلامی هستند تا به اهداف خود دست یابند.

نصرت گلوی در گفتگو با شستون با اشاره به اینکه زن مظهر ظرافت و جمال آفرینش است، بیان کرد: یکی از بارزترین ارزش ها اسلامی حفظ حجاب و عفاف در جامعه است که می توان با ابزارهای فرهنگی آن را در جامعه ترویج داد.

وی با بیان اینکه حجاب همانند صدفی است که از پاکدامنی و عفاف محافظت می‌کند، ادامه‌داد: حضور بانوان در جامعه با حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه با حفظ کرامت، شأن و شخصیت بانوان رشد و بالندگی آنها را در مسیر صحیح به دنبال دارد.

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان ادامه داد: حضور محجبانه و عفیفانه بانوان در اجتماع آنها را از آلودگی ها و ناپاکی ها دور می‌سازد و به بهداشت روانی فردی و اجتماعی نیز کمک شایانی می‌کند.

گلوی اذعان‌کرد: آیات فراوانی در باب رعایت حجاب و عفاف در قرآن کریم آمده‌است در برخی از آیات رعایت حجاب متضمن جلوگیری از آزار و اذیت بیان شده است، پس زنان باید خود را از نگاه نامحرم بپوشانند.

وی خاطرنشان‌کرد: زن شاهکار آفرینش است و بیشترین تأکید حجاب مربوط به زنان می شود اما این موضوع به منزله این نیست که حجاب و عفاف مختص زنان باشد بلکه مردان نیز باید پوشش خود را حفظ کنند.

وی تصریح‌کرد: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی ایران در پی این هستند تا با ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه در وهله اول کانون گرم خانواده ها را  سست کنند و در مرحله دوم فحشا و فساد را در جامعه اسلامی ایرانی ترویج دهند.

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه شهرستانی سراوان اذعان‌کرد: برای حفظ پوشش حجاب و عفاف زنان ایرانی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌ایم لذا وظیفه داریم تا پای جان جهت پاسداشت ارزش‌های اسلام، انقلاب و خون شهدا جهت ترویج حجاب در جامعه با برگزاری جلسات روشنگری، بصیرتی و برنامه های فرهنگی گام برداریم.

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 26466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *