800
۰
امام جمعه سراوان مطرح کرد:

الگو گیری آمریکای لاتین از ملت ایران جهت مقابله با استکبار

امام جمعه سراوان گفت: مردم آمریکای لاتین با الگو گیری از ملت به پا خواسته انقلابی ایران چندین سال است مقابل استکبار ایستاده‌اند، به جهت ایستادگی مقابل قلدران عالم وجه مشترک با ایران دارند، ضد استکبار و علاقمند به ملت ایران هستند.
الگو گیری آمریکای لاتین از ملت ایران جهت مقابله با استکبار
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری با اشاره به دیدار دانشمندان و متخصصان و کارشناسان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر فرزانه انقلاب و بازدیدی که رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در عرصه‌های مختلف داشته‌اند، بیان‌کرد: بنا بر فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب ساخت بمب هسته‌ای حرام و ممنوع است، سلاح‌های کشتار جمعی از نگاه دین و اسلام ممنوع است، هسته‌ای کاربردهای مختلفی در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی، امنیت غذایی، دارویی، سلامت، محیط زیست و درمان دارد.

وی با اشاره به اینکه آن ملتی موفق و پیشتاز است که در علم هسته‌ای توانمند باشد، ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب در دنیا هیاهو به راه انداخته‌اند و نمی‌خواهند که ملت ایران پیشرفت داشته باشد اما به دستاوردهای شگفت انگیز و حیرت آوری رسیده‌ایم، امروز جوانان ایرانی صحنه‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و هیچ قلدر و ظالمی نمی‌تواند این حرکت را متوقف کند.

امام جمعه سراوان گفت: امروز علم هسته‌ای در دل و جان جوان ایرانی است، دشمن در ذهن‌ها القا کرده که علم هسته‌ای یعنی بمب و کشتار اما ایران اسلامی از این علم در بعدهای مختلف برای پیشرفت بهره برده است. در کشورهای استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی کلاهک‌های هسته‌ای زیادی ساخته شده اما سازمان‌های نظارت کننده چون زیر مجموعه این مناطق هستند سکوت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری با اشاره به سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین، اذعان کرد: آمریکای لاتین حیات خلوت آمریکاست، مردم این سرزمین با الگو گیری از ملت به پا خواسته انقلابی ایران چندین سال است مقابل استکبار ایستاده‌اند، به جهت ایستادگی مقابل قلدران عالم وجه مشترک با ایران دارند، ضد استکباری هستند، ملت ایران را ملت مقاوم و الگوی خود قرار داده و علاقمند به نظام و ملت ایران هستند، نزدیک به پونصد و اندی میلیون آدم علاقمند به همگرایی و دوستی با ملت ایران در امریکای لاتین وجود دارد، در این منطقه ظرفیت‌های خوبی از جمله معادن، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز و آب فراوان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این سفر به دنیا پیام دارد، دشمنان نظام و انقلاب تلاش‌های مضاعف داشته‌اند مه ایران را منزوی کنند اما امروز در منطقه و دیگر مناطق دنیا برای اینکه با ایران ارتباط داشته باشند در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند که نشان از قدرت نظام و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی دارد.

امام جمعه سراوان تصریح کرد: امروز قدرتمند هستیم، اما مشکلاتی داریم، روزنه‌های امید در مسائل اقتصادی ایجاد شده که در آینده نزدیک شاهد آن هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری بیان کرد: در بیست و هفتم خرداد ماه امام خمینی(ره) فرمان تشکیل جهاد کشاورزی را صادر کرد که امید است با همان نگاه انقلابی و امام در صحنه‌های مختلف تولید دستاوردهای مختلف داشته باشیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت امام جواد(ع)، گفت: امیدواریم بتوانیم در این ایام با برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای گرامیداشت شهادت جوادالائمه(ع) نظر خالق را به خود جلب کنیم.

امام جمعه سراوان با اشاره به سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جوانان شده سهل نگرفتن در ازدواج است، توصیه‌های دین مبین اسلام و بزرگان دین بر ازدواج آسان است، به والدین سفارش می‌شود که در امر ازدواج سخت گیری نداشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری خاطر نشان کرد: ۳۱ خردا سالروز شهادت شهید عارف، متدین، مجاهد، شجاع و فیلسوف شهید چمران است که در صحنه‌های مختلف و دفاع مقدس جانانه درخشید و به شهادت رسید.

انتهای خبر/
جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 26563
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *