800
۰
خدمت بزرگ دولت در نقطه صفر مرزی؛

کاهش ۳۳۵ کیلومتر مسافت درمان با راه اندازی دستگاه‌ام آر آی در سراوان

دستگاه MRI بیمارستان ایرانمهر سراوان با بودجه‌ای بالغ بر ۶۴۰ میلیارد به‌منظور کاهش مسافت ۳۳۵ کیلومتری برای درمان به بهره‌برداری رسید.
کاهش ۳۳۵ کیلومتر مسافت درمان با راه اندازی دستگاه‌ام آر آی در سراوان

به گزارش پایگاه خبری شستون؛ توسعه خدمات درمانی نقش به سزایی در ارتقاء شاخص‌های سلامت در نقاط دورافتاده و محروم دارد؛ شهرستان سراوان یکی از نقاطی است که شهروندان آن به دلیل کمبود برخی از امکانات به مرکز استان و یا دیگر نقاط کشور سفر می‌کردند.

با افتتاح نخستین دستگام‌ام آر آی در بیمارستان ایرانمهر این شهرستان شاهد کاهش مسافت درمان هستیم چرا که پیش از این شهروندان باید برای انجام‌ام آر آی مسافت ۳۳۵کیلومتری تا زاهدان را طی و برای انجام آن به یکی از بیمارستان‌های مرکز استان مراجعه کنند.

علی‌ای حال دستگاه MRI بیمارستان ایرانمهر سراوان با بودجه‌ای بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال طی سال گذشته شروع به ساخت شده بود هفته گذشته به پایان یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

خدمت بزرگ دولت در جنوب شرق ترین نقطه کشور
محمدی یکی از شهروندان سراوانی گفت: افتتاح نخستین دستگاه‌ام آر آی در این شهر را خدمتی بزرگ از دولت سیزدهم می‌دانیم و تقدیر و تشکر داریم که با هزینه‌ای هنگفت این دستگاه را در این شهرستان بزرگ مستقر کردند.

وی افزود: شهر سراوان دارای دو بیمارستان بزرگ شامل رازی و ایرانمهر می‌باشد که بیمارستان ایرانمهر بیمارستانی فوق‌العاده بزرگ و مدرن هست، اما تاکنون آنطور که باید از آن استفاده شود، نشده است، با استقرار دستگاه‌ام آر آی در این بیمارستان خدمت بسیار بزرگی به جمعیت ۴۸۰ هزار نفری سراوان می‌شود، از طرفی دیگر افتتاح فرودگاه بزرگ سراوان که قابلیت فرود هواپیماهای پهن پیکر را هم دارد زمینه را برای حضور پزشکان متخصص برای خدمت‌رسانی در سراوان فراهم می‌کند.

این شهروند سراوانی ادامه داد: مردم سراوان و سیب‌وسوران و گلشن و مهرستان و بخش‌های اطراف تا به حال برای یک تصویربرداری باید از جاده‌های خطرناک مسیر ۳۳۵ کیلومتری را تا مرکز استان سپری می‌کردند اما وجود این دستگاه مهم در سراوان از این ترددهای خطرناک جلوگیری می‌شود.


ثبت نخستین تصویر برداری پرتو مغناطیسی در سراوان
موسی سپاهیان رئیس بیمارستان ایرانمهر سراوان ضمن خرسندی از روند و سرعت کار از تمامی مسئولین مرتبط علی الخصوص نماینده مردم سراوان که طی این مدت به جد پیگیر محقق شدن این امر در وزارت بهداشت بود و تمامی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که با نگاه ویژه به این امر باعث تسریع روند ساخت و آماده سازی آن شدند تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: ام آر آی این بیمارستان طی مراسمی با حضور نماینده محترم مجلس، روسای ادارات و مدیران ارگان‌ها مختلف به بهره برداری رسید.

رئیس بیمارستان ایرانمهر سراوان خاطر نشان کرد: اولین تصویر برداری پرتو مغناطیسی در بیمارستان ایرانمهر توسط دکتر یوسفی ثبت شد.
انتهای خبر/
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 26571
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *